Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 februari 2016, 16:16
penaja penaja is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 5
penaja is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief feedback

Hallo Allemaal,

Phhhhf hoe ging het ook alweer een sollicitatiebrief schrijven ?? :P Jaren geleden dat ik dat heb moeten doen. Wanneer ik het voor een ander schrijf lukt het wel aardog maar voor mezelf ? een drama ! Heb nu een sollicitatiebrief voor mijzelf geschreven en ben er niet zo tevreden mee ( mis het 'dat is het' gevoel)
Willen jullie hier eens naar kijken en mij feedback geven ?

Alvast bedankt voor de genomen moeite !
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc checken.doc‎ (26,5 KB, 261x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 februari 2016, 10:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Weet je hoe het komt dat je dat 'dat is het'-gevoel mist? Je hebt je brief helemaal niet naar een functie toegeschreven. Sterker nog: het is mij helemaal niet duidelijk op welke functie je reageert, want dat benoem je niet eens :-) Iets in de zorg, maar daar houdt het mee op. Ik raad je aan om nog eens goed te kijken naar de vacaturetekst. Wat wordt er aan eigenschappen en opleiding gevraagd? Op welke manier voldoe jij hieraan? Geef vervolgens concrete voorbeelden. Je kunt hiervoor de STAR-methode gebruiken. Geef ook duidelijk in je brief aan waarom deze organisatie jou aanspreekt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 februari 2016, 13:38
penaja penaja is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 5
penaja is on a distinguished road
Standaard

Allereerst dank je wel voor je reactie, ik kan niet anders zeggen, je hebt helemaal gelijk ! Ik heb idd niet richting een specifieke functie geschreven, dat mist idd...
Daarnaast weet ik gewoon dat ik dingen moet gaan benoemen die gevraagd worden in een vacature, maar vreemd genoeg lijk ik wel vast te lopen...en lukt het me niet....kan niet helder nadenken
Het is ook jaren geleden dat ik een dergelijke brief heb geschreven voor mezelf... Ik zal er nog eens mee bezig gaan, heb nu een mooie vacature gevonden
Wat vind je van het openingsstukje, is dat niet te "patserig?" daar twijfel ik over....Nogmaals dank !
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 februari 2016, 16:39
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Wat vind je van het openingsstukje, is dat niet te "patserig?" daar twijfel ik over....Nogmaals dank !
Je openingsstukje is niet patserig als het aansluit bij de eisen die in de vacaturetekst worden vermeld en als je het onderbouwt met concrete voorbeelden. Je kunt hiervoor de STAR-methode gebruiken. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op sollicitatiebrief ANIOS Tissue Sollicitatiebrief en cv 6 10 februari 2015 15:53
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Sollicitatiebrief HRM assistant. A.u.b. feedback Sombrero Sollicitatiebrief en cv 0 7 september 2014 16:33
Sollicitatiebrief PLC programmeur, graag feedback johnnieb Sollicitatiebrief en cv 2 3 december 2012 21:13
Feedback Sollicitatiebrief stage Juridische Zaken Berwin1 Sollicitatiebrief en cv 4 28 juni 2010 17:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon