Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juli 2010, 20:51
B?rt's schermafbeelding
B?rt B?rt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1
B?rt is on a distinguished road
Unhappy Weer terug bij af..

Hallo,

Ik zal het zo kort mogelijk uitleggen
Ik ben nu 23 jaar.
Na 3 jaar in Spanje te hebben gewoond werk ik nu (sinds m'n 19de) bij een supermarkt en heb niet veel te klagen.

Sinds ongeveer m'n 16de heb ik toch wel een passie ontwikkeld voor auto's en leek het me dus echt geweldig om de autobranche in te kunnen. In de meivakantie werd deze mogelijkheid ongeveer in m'n schoot geworpen om autoverkoper te worden bij een Seat-dealer. 2 maanden later kwam ik tot de conclusie dat ik dit toch eigenlijk helemaal niks vind. Heel m'n droom is dus weg. Ik dacht altijd autoverkoper te willen worden, maar nu ik het eenmaal was bleek het dus niks te zijn.

Alle bovengenoemde baantjes zijn trouwens parttime, want ik studeer nog. Ben over een half jaar klaar met mijn opleiding ondernemer/manager detailhandel en wil doorsturen op het HBO. Ik heb dus eigenlijk geen idee meer wat ik wil. Wel iets met auto's, maar niet in de autobranche (tijdschrift bijvoorbeeld), niets met auto's, maar dan iets anders (maar wat), etc., etc..

Is dit gewoon een klassiek voorbeeldje van: ga naar een loopbaanadviseur of hebben jullie hier ook enige ervaring mee?

Ik wacht jullie antwoord geduldig af!

Groetjes,

Bart
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2010, 21:06
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Weer terug bij af..

Hoi Bart,

het is goed at je je druk maakt over je toekomst. Ik (41) weet uit ervaring dat er regelmatig wat op je pad komt waar je bij in kunt stappen. Ik ben vanuit de horeca, via een facilitaire functie bij een adviesbureau gekomen.

Ik heb het reuze naar mijn zin, maar ik weet niet waar ik over 5 jaar zit. misschien nog steeds wel bij dit adviesbureau. (als er maar uitdaging genoeg is...)

Verder ken ik iemand die IVA heeft gedaan en momenteel al een aantal commerci"ele en managementfuncties bij multinationals heeft gehad.

Ja orienteer je zeker en weet wat je wel en niet wil, maar kijk breder dan alleen de auto's.

Succes ermee.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2010, 22:04
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Weer terug bij af..

Hallo Bart,

Je hebt in ieder geval je droom gevolgd. Dat is beter dan later zeggen: had ik maar....

Je bent nu een ervaring rijker en het is in ieder geval beter dan het helemaal niet gedaan te hebben. Is het niet mogelijk om via je school een soort interessetest te doen? Dat is soort test waar je moet aankruisen wat je interessant lijkt (bepaalde beroepen, taken enz.) en dan komt er een plaatje uit wat jou ligt en interesseert.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juli 2010, 22:23
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Weer terug bij af..

Kijk ook waar je enthousiast van wordt. Niet alleen met betrekking tot auto's, maar ook andere onderwerpen.

-Als je de krant leest, welk artikel lees je dan als eerste?
-Boeken: wat voor boeken interesseren je, leen of koop je regelmatig? Wat haal je als eerste uit het schap?

-Programma's op TV waar je graag naar kijkt
-Bezigheden die je doet waardoor je de tijd vergeet

Kijk ook naar vacatures op internet, in de krant. Ook met betrekking tot auto's, maar ook andere branches. Welke vacatures trekken je het meest aan en waar valt meteen je oog op?

Wellicht kan je daar ook al conclusies over je interesses uit trekken
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juli 2010, 17:48
jvs jvs is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2009
Berichten: 19
jvs is on a distinguished road
Standaard Re: Weer terug bij af..

Misschien zijn het niet auto's maar trucks, schepen, treinen of vliegtuigen!

Kortom iets wat beweegt. Misschien moet je de logistiek in.

Of wat trekt je juist aan in auto's? De snelheid, de techniek die erbij samenhangt, de vrijheid die eruit voortvloeit?

Maak een mindmap. Neem een groot wit blad en zet 'auto' in het midden en schrijf dan alles op wat jij vindt dat erbij samen hangt. Hierdoor krijg je beter inzicht wat "auto's" je juist doen en wat je wil in het leven.

Groeten
__________________
Johan Van Steen
www.zen-op-kantoor.net
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juli 2010, 10:06
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Weer terug bij af..

Wat vond je eigenlijk "helemaal niets" aan je werk bij Seat? Waren het de collega's? De prijsonderhandelingen? De klanten? Misschien vond je het wel niet leuk om autoverkoper te zijn bij deze Seat-dealer. Zou je ons (en misschien wel jezelf) kunnen helpen door uit te pluizen wat je precies niet leuk vond, en wat wel?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Carrièreswitch, weer terug in de schoolbanken, nu op zoek naar een leerbedrijf lelie Sollicitatiebrief en cv 0 3 maart 2010 10:46
Afgewezen bij 2e sollicitatiegesprek, nu toch weer solliciteren? Blanchimont Sollicitatiegesprek 1 18 januari 2010 11:01
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Ontslag genomen maar wil weer werken bij het oude bedrijf labear1386 Sollicitatiebrief en cv 2 30 januari 2009 23:12
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon