Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 februari 2011, 12:16
Daan10 Daan10 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 februari 2011
Berichten: 2
Daan10 is on a distinguished road
Standaard Kom moeilijk aan een baan als historicus, naar welk beroep omscholen?

Ik heb een opleiding afgerond als historicus met een MA in geschiedenis, maar kom momenteel erg moeilijk aan een baan. Ik zou graag een opleiding willen doen in een beroep waar momenteel veel vraag naar is. Wat voor opleiding zou dan het beste zijn? Ik heb nu als plan om in 9 maanden een MBO-opleiding te gaan doen als administratief medewerker, maar ik geloof niet dat er erg veel vraag is naar administratief medewerkers op dit moment. Ik heb het als leraar geschiedenis geprobeerd, maar dat was geen succes.
Ik zit al meer dan een jaar in de bijstand en van die organisatie is niets positiefs te verwachten, dus zal ik zelf maar iets moeten gaan regelen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 februari 2011, 21:49
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Zomaar wat tips geven, zonder je te kennen is lastig. Vandaar een aantal vragen.

Wat vind je leuk?
Waar ben je goed in?
Hoe oud ben je?
Wat is je werkervaring?
Sta je ingeschreven bij uitzendbureau's?
Wat heb je gedaan om aan werk te komen?

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 februari 2011, 23:40
Daan10 Daan10 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 februari 2011
Berichten: 2
Daan10 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Zomaar wat tips geven, zonder je te kennen is lastig. Vandaar een aantal vragen.

Wat vind je leuk?
Waar ben je goed in?
Hoe oud ben je?
Wat is je werkervaring?
Sta je ingeschreven bij uitzendbureau's?
Wat heb je gedaan om aan werk te komen?

Groeten van Hetty
-Wat vind je leuk?
Momenteel doe ik vrijwilligerswerk met kinderen en elke donderdag ga ik lunchen bij een buurtcentrum, en ik vind de sfeer op dat kantoor erg goed. Dus werken op zo'n zoort kantoor lijkt me wel wat, met een gezellige sfeer. Ik heb ook jaren met jongeren en kinderen gewerkt, maar vond vooral het werken met pubers wel zwaar, alhoewel het ook goed kan gaan.
-Waar ben je goed in?
Ik heb snel een mening tijdens discussies, dat kan goed of slecht zijn. Met werken in de administratie vond een werkgever dat ik het heel snel onder de knie had, dus ik kan me heel snel inwerken. Het was wel werk op MBO-niveau.
-Hoe oud ben je?
32 jaar.
-Wat is je werkervaring?
Ik studeerde af in 2007 en heb tot die tijd een aantal bijbanen op laaggeschoold niveau gehad. 2007-2008 heb ik enkele voltijdbanen (ook onder mijn niveau) gedaan en ben ermee gestopt wegens gezondheidsklachten. Sindsdien heb ik geen serieus werk meer gedaan. Sinds mei vorig jaar doe ik vrijwilligerswerk.
-Sta je ingeschreven bij uitzendbureau's?
Ja, maar momenteel hebben ze alleen werk als oproepkracht in de post. Ik ga naar de uitzendbureau's toe waar ik vroeger goede ervaringen mee had.
-Wat heb je gedaan om aan werk te komen?
Tientallen keren solliciteren via internet, meestal zonder reactie. Alle banen die ik heb gehad waren via uitzendbureau's of het arbeidsbureau (UWV Werkbedrijf). Ik heb ook aan vrienden en familie gevraagd of zij iets wisten, maar die konden mij niet helpen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 februari 2015, 15:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ken je probleem.... ben in 2009 afgestudeerd in de geschiedenis en helaas is je universitaire diploma nog niet eens iets waard als wc papier... als ik je een tip mag geven: ga GEEN mbo werk doen... dat doe ik alleen als het echt niet anders kan, als je dat wel doet zit je binnen no time met een burnout thuis (zoek maar eens onderuitdaging op op internet ..)
mbo administratie zou ik ZEKER afraden.. met jouw niveau kom je daar niet eens tussen..
succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 februari 2015, 16:05
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Vooral de techniek, ICT en het onderwijs biedt kansen. In het onderwijs gaat het dan met name om docenten exacte vakken, Duits en Nederlands. Gezien jouw achtergrond zou je kunnen overwegen om een opleiding tot leraar Nederlands of Duits te gaan volgen. Ik vermoed dat je wel een aantal vrijstellingen krijgt en zo de opleiding verkort kunt doen. Een cursus/opleiding administratie raad ik je ten zeerste af. Er zijn momenteel veel mensen met een administratieve achtergrond op zoek naar een baan en die hebben vaak veel meer ervaring en betere papieren dan jij. Je vergroot je arbeidsmarktwaarde veel meer voor een opleiding op je niveau te volgen in een beroep waar vraag naar is. Ik kan me zo voorstellen dat het voor een school wel interessant is als je en lessen Nederlands en lessen geschiedenis kunt verzorgen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon