Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 januari 2009, 22:27
kaiba kaiba is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 1
kaiba is on a distinguished road
Standaard loopbaanbegeleiding ook voor lager opgeleiden??

Loop al een paar jaar met een probleem en tot nu toe is het nog alleen van denken gekomen, zonder dat ik ooit actie heb ondernomen.

Ik ben vanaf mijn 18e binnenlands vrachtwagenchauffeur en maakte weken van 60 uur, iets wat heel normaal is in deze branche. Dit heb ik tot mijn 28e vol kunnen houden en toen was voor mij de pijp toch wel leeg.. dagen van 14 15 uur waren geen uitzondering . De vele file,s , agressie in het verkeer en het nooit weten hoe laat je thuis bent ik ben het zat!! Ik was op mijn 28e opgebrand en voelde me ongezond. Ik verlangde naar een sociaal leven... gewoon weer kunnen sporten in de avonduren of bij mijn gezin zijn (heb inmiddels een zoontje).

Ik werk nu nog steeds als chauffeur bij een groothandel met mooie tijden en een goed loon maar heb dit van begin af aan als een tussenoplossing gezien.Bovendien kan ik erg slecht met deze baas omgaan, een mentaliteit van : wij zijn de baas , wij hebben het recht om jou uit te kafferen , niet mee eens dan rot je maar op! Heb mijn hier dus al 4 keer uit laten kafferen door mijn direct leidinggevende ,heb geen affiniteit met het product & bedrijf waarvoor ik rijd en ik weet voor mezelf hier wil ik nooit tot mijn pensioen blijven! Kortom ik modder maar wat aan puur voor het geld en de mooie tijden.

Waarom dan geen actie ondernomen? Ik weet eigenlijk niet wat ik dan wel wil!
of ja ik weet het misschien wel maar kan er geen beroep bij plaatsen. Bovendien ben ik zeer onzeker over mijn eigen kunnen.Heb overwogen in het openbaar vervoer te gaan maar vraag me te sterkste af of dit wel de juiste keus zal zijn aangezien hier men in zeer onregelmatige diensten werkt.

Ik weet wat ik zoek in mijn werk en dat is : regelmaat, liefst een uitvoerende functie en verder tsja daar probeer ik dus achter te komen....

zit al een tijdje te denken aan een loopbaanadviseur , maar heb (hoe ik daar bij kom weet ik ook niet) het idee dat dit alleen gericht is op mensen met minimaal HBO niveau bovendien lijken mij de kosten voor zoiets nogal prijzig.

Daarin tegen besef ik dat ik nu op moet schieten want ik ben nu 30 en als ik iets wil zal ik het nu moeten doen , ik zou deze periode van kredietcrisis graag willen gebruiken voor studie zodat als men weer personeel zoekt ik een goede kans maak op de arbeid markt wie kan mij helpen???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2009, 22:42
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: loopbaanbegeleiding ook voor lager opgeleiden??

Hallo Kaiba,

Heb je al bij een aantal loopbaanadviseurs op de site gekeken. Hier op het forum vind je een aantal.

Probeer iemand te vinden waarmee je een klik hebt en die zich kan verplaatsen in je situatie. Die met je mee wil denken en die met ideeën kan komen aan de hand van je verhaal.

Groeten van Hetty

P.S. Ik coach iedereen ongeacht zijn/haar opleiding. Er zijn loopbaanadviseurs die de voorkeur hebben voor een bepaalde doelgroep. Ik heb dat niet.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2009, 01:40
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: loopbaanbegeleiding ook voor lager opgeleiden??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaiba Bekijk bericht
Ik werk nu nog steeds als chauffeur bij een groothandel met mooie tijden en een goed loon maar heb dit van begin af aan als een tussenoplossing gezien.

Als tussenoplossing waarvoor? Had je diep in je hart toen ook ideeën of verlangens voor wat erna zou kunnen komen?

Je zou de stoute schoenen aan kunnen trekken en een paar bedrijven kunnen bellen met de vraag of je een kleine snuffelstage van een dag zou mogen doen om te kijken of het beroep bij je past. Kost je een paar vrije dagen, maar wellicht levert het inspiratie en nieuwe ideeën op.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 19:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon