Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 mei 2011, 10:53
donna donna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 mei 2011
Berichten: 1
donna is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief gastvrouw museum

Hoi allemaal,

Zouden jullie de volgende brief kunnen nakijken?
Het gaat om een partime functie als gastvrouw bij een museum naast mijn studie.
Ik vind de brief nog een beetje algemeen maar weet niet hoe ik dit precies hoe ik dit moet aanpassen.
Ik hoor graag jullie op en aanmerkingen

Alvast bedankt!
Donna



Geachte heer x.


Ik las de advertentie op uw site en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom.


Op dit moment ben ik werkzaam op de xx van een xx.
Vanaf volgend jaar September ga ik starten met de HBO opleiding xx.
Mijn huidige baan vereist een zekere mate van stressbestendigheid en het kunnen werken in teamverband.
Deze kwaliteiten meen ik te hebben.
Daarnaast ben ik tijdens mijn verschillende stages op basisscholen sterk gegroeid op het gebied van flexibiliteit en vindingrijkheid.


Ik zou mezelf willen beschrijven als een sociale, communicatieve persoonlijkheid, een harde werker en zeker ook iemand die anderen weet te enthousiasmeren.
Ik ben ervan overtuigd dat ik op alle fronten aan uw functie-eisen voldoe, en dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren aan de uitgangspunten en doelstellingen van het xx

Wat mij bijzonder aanspreekt in deze functie, is de werkomgeving.
Aangezien ik zelf een fervent museumbezoeker ben geloof dat ik mij prima thuis zal voelen in deze werkomgeving.
Los daarvan ben ik vrij goed op de hoogte van de kansen en uitdagingen waar musea zich tegenwoordig voor gesteld zien.


Graag kom ik mijn brief nader toelichten in een gesprek.


Met vriendelijke groet,


x
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2011, 00:03
curlywurly curlywurly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2011
Berichten: 6
curlywurly is on a distinguished road
Standaard

Geachte heer x.


Na het lezen van de advertentie op uw website, dacht ik meteen: dit is een baan voor mij. De reden hiervoor zal ik toelichten.

Wat mij bijzonder aanspreekt in deze functie, is de werkomgeving.
Aangezien ik zelf een fervent museumbezoeker ben, geloof dat ik mij prima thuis zal voelen in deze werkomgeving je herhaalt 'werkomgeving'.
Los daarvan (zou ik vervangen door 'daarnaast')ben ik vrij goed op de hoogte van de kansen en uitdagingen waar musea zich tegenwoordig voor gesteld zien.
(Wat wil je precies met deze zin zeggen?)

Op dit moment ben ik werkzaam op de xx van een xx. Vanaf volgend jaar September ga ik starten met de HBO-opleiding xx.
Mijn huidige baan vereist een zekere mate van stressbestendigheid en het kunnen werken in teamverband. Deze kwaliteiten meen ik te hebben. Tijdens mijn verschillende stages op basisscholen ben ik bovendien sterk gegroeid op het gebied van flexibiliteit en vindingrijkheid. (Heb je hier misschien een voorbeeld van?)

Ik zie mezelf (zekerder overkomen) als een harde werker met een sociale, communicatieve persoonlijkheid. Ook ben ik zeker in staat om bij anderen enthousiasme op te wekken.

Ik ben ervan overtuigd dat ik op alle fronten aan uw functie-eisen voldoe, en dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren aan de uitgangspunten en doelstellingen van het xx

Graag kom ik mijn brief nader toelichten in een gesprek.


Met vriendelijke groet,


x
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 september 2011, 14:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat mij opvalt in je brief is dat de gehele alinea over dat je vervent museumbezoeker bent etc... ook terug te vinden is in een voorbeeld brief van iemand anders op internet. Ik weet niet wie van wie overgeschreven heeft, maar ik zou hier persoonlijk erg mee uitkijken. WIe weet googled je nieuwe baas ook op sollicitatie museum en komt hij jouw brief tegen. Dat lijkt mij een genante situatie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatie voor gastvrouw, graag commentaar Josca Sollicitatiebrief en cv 0 13 maart 2010 20:03
Sollicitatiebrief gastvrouw clautje64 Sollicitatiebrief en cv 1 13 maart 2009 14:38
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon