Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 september 2011, 20:37
JoopAK JoopAK is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1
JoopAK is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief docent aardrijkskunde in het voortgezet onderwijs

Heren/dames,

Sinds korte tijd solliciteer ik weer naar de functie van docent aardrijkskunde in het voortgezet onderwijs. Momenteel werk ik niet in het onderwijs maar als technisch inspecteur. Mijn voorkeur ligt toch bij het onderwijs en ik heb spijt van als haren op mijn hoofd dat ik overgestapt ben. Had ik nooit moeten doen. Nu heb ik een brief waarmee ik solliciteer (overigens ook naar aanverwante vakken zoals geschiedenis en levensbeschouwing), maar tot nu toe boek ik geen resultaat. Kom dus ook niet op gesprek.

In de bijlage heb ik een van mijn brieven met cv bijgevoegd, graag tips en verbeterpunten.

Bedankt alvast!

Groeten,

JoopAK
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief JoopAK carrieretijger.doc‎ (35,5 KB, 805x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 oktober 2011, 16:19
Ellie Ellie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 25
Ellie is on a distinguished road
Standaard

Hallo Joop!

Je schrijft dat je ook voor functies als docent geschiedenis solliciteert. Je hebt ervaring als docent mens en maatschappij er aardrijkskunde. Ik zie dus niet de link met geschiedenis. Wel met levensbeschouwing.

Wat jouw brief betreft, vind ik het heel mooi hoe je de switch naar jouw huidige baan als technisch inspecteur uitlegt.

Een aantal tips:

1) "Afgelopen schooljaar heb ik met veel plezier gewerkt als docent mens en maatschappij / aardrijkskunde op een middelbare school". Ik zou de naam van de school noemen, ook al kunnen ze dat op jouw CV zien.

2) "Mede door een prachtige gebeurtenis, namelijk de geboorte van een zoon, <komma> heb ik gekozen voor zekerheid en een baan in een andere sector geaccepteerd."

3) "Rationeel een verstandige keuze, maar graag zou ik liever vandaag nog gaan doen wat ik écht leuk vindt <vind>, namelijk lesgeven"

4) "Aangezien ik leergierig én in voor uitdagingen ben, <komma> lijkt mij het ook erg leuk om een vak te geven wat wel raakvlakken heeft met aardrijkskunde, maar toch net wat anders is."

5) "Het leuke aan het onderwijs vindt <vind> ik dat écht elke dag anders is en dat je van de leerlingen waardering krijgt."

6) "Na bestudering van de website verwacht ik dat uw school een voor leerlingen en medewerkers een evenwichtige omgeving is die mogelijkheden biedt." Dubbel "een".

7) "Hopelijk heb ik uw interesse weten te wekken." Dit zou ik in de volgende alinea, voor "Graag licht ik mijn brief toe in een persoonlijk gesprek" zetten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en succes!

Groeten,

Ellie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 oktober 2011, 21:12
DocentAK DocentAK is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 2
DocentAK is on a distinguished road
Thumbs up

Hoi Ellie,

Dank voor je tips! Ik zal ze ZEKER gaan gebruiken, omdat ik tot dusver weinig resultaat heb geboekt, helaas...

Vind je de brief verder inhoudelijk in orde + evt. uitnodigend? Ik zal zsm een verbeterde versie maken + hier posten. Leuk dat je reageerde !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Zij-instromer onderwijs? MissB Loopbaanvragen 13 29 september 2009 21:15
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon