Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 december 2011, 22:42
corsa corsa is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 december 2011
Berichten: 1
corsa is on a distinguished road
Standaard Hoe schriftelijke taalvaardigheid ontwikkelen om door te gaan naar hbo Rechten?

Beste lezers,

Graag jullie aandacht voor het volgende:

In juni jl. ben in geslaagd voor mijn opleiding juridische medewerker (mbo 4). Tijdens deze opleiding heb ik bij een gemeente stage gelopen. De stage was best pittig. Door hard werken en goede begeleiding heb ik het met een 8 gehaald.

Het plan was om in september een Hbo- opleiding te gaan volgen. Uiteindelijk heb ik me niet ingeschreven voor de opleiding. Ik durfde het niet. Niet omdat ik het stof te moeilijk zou vinden. Mijn grootste ‘handicap’ is mijn Nederlands. Communicatief kan ik best mee doen. Maar zodra iets op papier gezet moet worden, ben ik ten einde raad.

De afgelopen maanden heb ik gebruikt om een manier te vinden voor mijn probleem. Helaas zonder resultaat tot nu toe. Ik heb vooral gekeken of in de regio waar ik woon (Arnhem) cursussen gegeven worden. Waar ik altijd op uitkom zijn cursussen via LOI, NHA en dergelijke aanbieders. Daar heb ik geen vertrouwen en zin in. De afstand vind ik te groot. Ik hoor graag of iemand daar ervaring mee heeft!

Informeren bij de hogeschool of het mogelijk is om vooraf aan de opleiding wat taalcursus te volgen heeft ook niets opgeleverd. Ik moet eerst een opleiding kiezen. Daarna kan ik deelnemen aan een van hun taalcursussen.
Mijn prioriteit op dit moment is de taal. Graag hoor ik of jullie suggesties hebben over taalcursussen die beschikbaar zijn die vooral gericht zijn op het schriftelijke gedeelte.

Misschien irrelevant maar ik ben in het buitenland geboren en woon 10 jaar in Nederland.

Bedankt voor het lezen en hoor heel graag de reacties.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2011, 15:54
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Corsa,

Jammer dat je door gebrek aan zelfvertrouwen niet verder gaat met studeren. Je Nederlands is zo goed dat het mij niet eens opgevallen is.

Dus twijfel niet langer en ga voor je nieuwe studie.

Hartelijke groet van Hetty

P.S. Ik heb NT2 gegeven en ik heb bewondering voor je. Nederlands leren en schrijven is niet gemakkelijk, maar ik vind dat jij het heel goed doet
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2011, 14:06
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Primago,

Dank voor je motiverende woorden. Toch wil ik voordat ik in september met een Hbo-opleiding begin wat aan mijn taal doen.
Heb je suggesties waar ik een cursus kan gaan volgen.

Nogmaals dank,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 december 2011, 20:41
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Er zijn diverse instituten die cursussen correct Nederlands aanbieden, zoals Boertiengroep en Schouten en Nelissen. Je kunt ook naar een goede boekhandel gaan en een aantal oefenboeken kopen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 december 2011, 19:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

beste Primago,

Ik heb inmiddels bij hogeschool HAN een cursus gevonden. Bedank voor alle hulp en wish me luck.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 december 2011, 00:19
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Ik heb inmiddels bij hogeschool HAN een cursus gevonden. Bedank voor alle hulp en wish me luck.
Daar ben ik blij om. Heel veel succes en graag gedaan

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zit in 2e jaar mbo, niveau voor mij te laag, hoe naar hbo Journalistiek? MHN Opleiding kiezen en volgen 5 26 september 2011 16:53
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 22:24
Mbo niet af, via 21+ toets naar hbo ICT in deeltijd? Umut Opleiding kiezen en volgen 4 6 februari 2011 09:17
Advies gevraagd om met VMBO-TL naar HBO Commerciële Economie te kunnen gaan (23 jaar) ovandoorn Opleiding kiezen en volgen 8 24 september 2010 15:50
Van mbo Zorg naar hbo Rechten? Randy Opleiding kiezen en volgen 3 11 maart 2009 01:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon