Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 februari 2008, 11:06
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard hulp bij sollicitatiebrief! bijna sluitingsdatum dus beetje spoed!

Hoi,

Ik ben onlangs afgestudeerd voor mijn opleiding HBO-rechten en ben nu dus op zoek naar werk. Omdat ik eigenlijk nog geen ervaring heb valt het schrijven van de sollicitatiebrief nogal tegen. Daarom wil ik jullie om advies vragen. Als eerste zal ik ook de vacature plaatsen.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 26 februari 2008 om 11:52
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2008, 11:53
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Berichten: 74
forumbeheerder heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Standaard Re: hulp bij sollicitatiebrief! bijna sluitingsdatum dus beetje spoed!

Ik heb deze tekst verwijderd, omdat er persoons- en contactgegevens van zowel jezelf als de werkgever in stonden. Dat zal de werkgever niet op prijs stellen, denk ik. En voor jezelf is het denk ik later ook niet handig. Anonimiseer ajb de vacature, sollicitatiebrief en cv voor je deze in het forum plaatst.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2008, 12:03
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Beste student,

Allereerst gefeliciteerd met je diploma!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door student Bekijk bericht
In de vacature wordt mij niet duidelijk of de brief aan een man of een vrouw gericht dient te worden dus daar zou ik dan even voor moeten bellen. Zou ik dan ook iets kunnen vragen vereiste opleiding en ervaring? en in welke sector je werkzaam bent?
Je kan altijd bellen, vaak wordt dat juist als positief ervaren! Omdat je laat zien dat je ondernemend bent en eerst informatie probeert te verzamelen voor je een beslissing maakt. Probeer wel eerst van te voren een briefje met vragen te maken, zodat je niet aan de telefoon hangt zonder echte vragen te hebben...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door student Bekijk bericht
Meer informatie
Meer informatie over de vacature: Naam: H vd Achternaam
Telefoonnummer: ... .......
E-mailadres: ....@..........nl
Hier zie ik toch echt staan: Meer informatie over de vacature: Naam: H. vd Achternaam? Volgens mij is H... een mannennaam en volgens mij kun je de brief aan hem richten, maar ik zou het vragen aan de telefoon!


Nou ff naar je brief kijken:


xx
xx
xx


Bedrijfsnaam
T.a.v. V.L. Achternaam (hoe kom je aan deze naam? Heb je al gebelt?)
Adres
PC Plaats


xx, 26 februari 2008


Betreft: Sollicitatie administratief juridisch medewerker (vacaturecode)


Geachte heer Achternaam,

Op 25 februari jongstleden zag ik op rechtspraak.nl de vacature voor administratief juridisch medewerker. Door de functie-omschrijving werd mijn interesse gewekt en ik wil dan ook graag solliciteren naar de functie van administratief juridisch medewerker. (met deze brief solliciteer je al, terwijl je hier neerzet dat je graag wil solliciteren... Probeer die zin anders te formulieren)

Onlangs (hier mag je best de datum neerzetten van je diploma) heb ik mijn diploma gehaald voor de opleiding HBO-rechten. Ik beschik dan ook over de nodige kennis van juridische procedures en heb kennis van de rechterlijke organisatie. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zeer leergierig is. Daarnaast werk ik zeer nauwkeurig en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed werken.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae, dat ik als bijlage heb toegevoegd. Mochten er nog onduidelijkheden en vragen bij u zijn, kom ik graag op gesprek om mijn sollicitatie nader met u te bespreken. (ik heb deze alinea omgegooit, omdat het zo beter staat. Je 'vraag' om een gesprek heb ik ook iets veranderd. Kijk maar wat je beter vindt...)

Met vriendelijke groet,




Jouw naam


Bijlage: curriculum vitae (je hebt maar 1 bijlage, dus je hoeft niet met cijfers te werken)




Heel veel succes met solliciteren en ik hoop dat je je plekje in de werkende wereld vindt! Laat ff weten hoe het is gegaan!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2008, 12:04
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard Re: hulp bij sollicitatiebrief! bijna sluitingsdatum dus beetje spoed!

Oh de vacature had ik inderdaad niet geanonimiseerd, maar staat openbaar op internet vandaar.

Graag zou ik alsnog mijn brief plaatsen voor advies. Ik vind de brief nogal kort en als starter heb ik ook weinig ervaring en dergelijke.

Betreft: sollicitatie administratief juridisch medewerker (xxxx)



Geachte heer xxx,

Op 25 februari jongstleden zag ik op rechtspraak.nl de vacature voor administratief juridisch medewerker. Door de functie-omschrijving werd mijn interesse gewekt en ik wil dan ook graag solliciteren naar de functie van administratief juridisch medewerker.

Onlangs heb ik mijn diploma gehaald voor de opleiding HBO-rechten. Ik beschik dan ook over de nodige kennis van juridische procedures en heb kennis van de rechterlijke organisatie.

U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zeer leergierig is. Daarnaast werk ik zeer nauwkeurig en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed werken.

Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken. Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae, dat ik als bijlage heb toegevoegd.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2008, 13:12
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: hulp bij sollicitatiebrief! bijna sluitingsdatum dus beetje spoed!

Hoi student,

Je mag jezelf best wat meer verkopen in je brief. Je schrijft bijvoorbeeld: 'U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zeer leergierig is. Daarnaast werk ik zeer nauwkeurig en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed werken.' Kun je dit ook aan de hand van voorbeelden (uit je studie, (bij)banen, stages) illustreren? Op de site vind je veel praktische informatie over het schrijven van een sollicitatiebrief. Kijk bijvoorbeeld maar eens bij de AIDA-formule. Het is een formule uit de marketingwereld, maar ook prima te gebruiken bij het schrijven van een sollicitatiebrief.

Veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp nodig bij sollicitatiebrief dtb Sollicitatiebrief en cv 5 21 februari 2008 16:19
sollicitatiebrief dierenartsassistente..hulp gevraagd bij mamsvanindy Sollicitatiebrief en cv 1 18 september 2007 10:40
Sollicitatiebrief bij huidige werkgever Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 31 oktober 2006 15:19
Graag hulp bij eerste sollicitatiebrief ErikGodijn Sollicitatiebrief en cv 3 31 mei 2006 19:10
Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief Nathaley Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 15:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon