Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 september 2008, 14:40
Canim Canim is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 september 2008
Berichten: 2
Canim is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief cultureel medewerker: graag commentaar

Hey, hey

Wat is het lastig om een baan te vinden die ook daadwerkelijk bij je past!!! pffffff.... Na lang zoeken ben ik iets tegengekomen wat mij geweldig lijkt.

Maar wat is het toch ow zo moeilijk om een supersollbrief te schrijven.
Zou er daarom iemand alsje, alsje, alsjeblieft mijn brief kritisch willen doorlezen.



Betreft; vacature Cultureel medewerker

******, 17 september 2008


Geachte heer/mevrouw

Naar aanleiding van uw vacature op de site van werken bij de *******, maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie cultureel medewerker.U bent op zoek naar een cultureel medewerker en dat is exact de functie waar ik naar zoek. In deze brief zou ik u willen overtuigen waarom ik denk, dat deze functie goed bij mij past.

Ik ben een echte organisator en ben goed in het motiveren en overtuigen van andere.
Ik heb de opleiding sociaal cultureel werk genoten en heb hiermee veel ervaring opgedaan op het gebied van kunst en cultuur. Maar dit was niet wat ik zocht. Ik moest en zou hogerop in het vak. De opleiding Culturele maatschappelijke vorming trok mij daarom zeer aan. Hier heb ik veel verdieping gehad op organisatorisch en methodisch vlak. Tijdens mijn stage’s heb ik veel functies bekleed als cultureel medewerker. Uiteindelijk wilde ik mijn dromen waarmaken en heb ik initiatief genomen om een bureau (project) op te zetten, waarbij ik studenten van de hogeschool motiveerde en stimuleerde om culturele activiteiten binnen school te organiseren, uitvoeren en te evalueren. Mijn uitgangspunten voor het project kwamen zo goed als overeen met de uitgangspunten als wat u in de functieomschrijving heeft beschreven. Zodoende ben ik zeer enthousiast geworden. Het zou geweldig zijn als ik in plaats van mijn stage mijn werk zou kunnen maken

Tot mijn grote teleurstelling geeft u aan, dat ik in bezit moet zijn van een hogeschooldiploma. Door middel van omstandigheden heb ik mijn studie stop moeten zetten. Weliswaar ben ik nu weer deeltijd begonnen met de opleiding Culturele maatschappelijke vorming. Mocht er een mogelijkheid bestaan zou ik graag deze functie met mijn opleiding willen combineren.
Ik zou graag de kans willen krijgen om mijzelf te kunnen ontwikkelen en uit te breiden als cultureel medewerker in uw organisatie.

In het bijgevoegde curriculum vitae kunt u aanvullende informatie over mij vinden. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik ten alle tijden bereid u hier verder over te informeren. Ik hoop dat deze brief voor u in de nabije toekomst aanleiding zal zijn mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Met belangstelling zie ik uw antwoord tegemoet.
Ik hoop snel iets van u te vernemen.
Hoogachtend,


Graag nu je op/aanmerkingen......eek:
Opucuk
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 september 2008, 14:39
Mangomango Mangomango is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2008
Berichten: 9
Mangomango is on a distinguished road
Smile Re: Sollicitatiebrief cultureel medewerker: graag commentaar

Beste Canim,

Ik heb hier alvast wat aandachtspuntjes voor je:

Citaat:
Geachte heer/mevrouw
Pleeg een telefoontje en probeer er achter te komen wie de persoon is aan wie je de brief moet richten.

De eerste twee zinnen zijn eigenlijk een dubbele opening. Probeer er een zin van te maken, of laat een van de twee zinnen weg.

Citaat:
Ik ben een echte organisator en ben goed in het motiveren en overtuigen van andere.
Anderen.

Citaat:
Ik ben een echte organisator en ben goed in het motiveren en overtuigen van andere.
Verder uitleggen. Op welke manier overtuig je anderen en waar heb je dat eerder gedaan? Wat waren de resultaten daarvan?

Citaat:
Ik heb de opleiding sociaal cultureel werk genoten en heb hiermee veel ervaring opgedaan op het gebied van kunst en cultuur. Maar dit was niet wat ik zocht. Ik moest en zou hogerop in het vak. De opleiding Culturele maatschappelijke vorming trok mij daarom zeer aan. Hier heb ik veel verdieping gehad op organisatorisch en methodisch vlak.
Te uigebreid, staat in principe ook in je cv. Maak een korte maar krachtige verwijzing naar je opleidingen in je brief. De ervaring die je tijdens je stage hebt opgedaan is denk ik belangrijker om te noemen dan dat je steeds hoger op wil komen en daarom een tweede studie hebt gedaan.

Citaat:
Tijdens mijn stage’s heb ik veel functies bekleed als cultureel medewerker
. Wat is veel functies? En waar heb je ze bekleed? En wat heb je gedaan en zijn dit andere functies dan het project dat je hebt uitgevoerd?

Citaat:
Uiteindelijk wilde ik mijn dromen waarmaken en heb ik initiatief genomen om een bureau (project) op te zetten, waarbij ik studenten van de hogeschool motiveerde en stimuleerde om culturele activiteiten binnen school te organiseren, uitvoeren en te evalueren. Mijn uitgangspunten voor het project kwamen zo goed als overeen met de uitgangspunten als wat u in de functieomschrijving heeft beschreven. Zodoende ben ik zeer enthousiast geworden. Het zou geweldig zijn als ik in plaats van mijn stage mijn werk zou kunnen maken
LET GOED OP JE NEDERLANDS!!!

Citaat:
Tot mijn grote teleurstelling geeft u aan, dat ik in bezit moet zijn van een hogeschooldiploma. Door middel van omstandigheden heb ik mijn studie stop moeten zetten. Weliswaar ben ik nu weer deeltijd begonnen met de opleiding Culturele maatschappelijke vorming. Mocht er een mogelijkheid bestaan zou ik graag deze functie met mijn opleiding willen combineren.
Ik zou graag de kans willen krijgen om mijzelf te kunnen ontwikkelen en uit te breiden als cultureel medewerker in uw organisatie.
Persoonlijk zou ik je door deze negatieve formulering al niet meer uitnodigen voor een gesprek. Is het zinvol om dit al in een brief te verwoorden? Stel dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek, dan kun je het altijd nog eens noemen...

En let goed op je Nederlands en alle interpuncties, witregels, etc.
Ik hoop dat je aan deze punten al wat hebt zodat je verder kan werken!

succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2008, 14:51
Canim Canim is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 september 2008
Berichten: 2
Canim is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief cultureel medewerker: graag commentaar

Dank je wel voor je verbeterpunten.

Ik dacht al dat ik het onderste gedeelte beter kon weglaten. Pfffff.....

Zoveel foutjes...

Nu voel ik me slecht. Heel slecht..... snik snik
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 september 2008, 14:53
Mangomango Mangomango is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2008
Berichten: 9
Mangomango is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief cultureel medewerker: graag commentaar

Niet slecht voelen, van fouten leer je en daar groei je van
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior wetenschappelijk medewerker - graag commentaar Cee5 Sollicitatiebrief en cv 3 27 december 2007 14:37
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon