Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 september 2007, 22:05
mrs.perrier mrs.perrier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2007
Berichten: 6
mrs.perrier is on a distinguished road
Exclamation weinig info in vacature, graag hulp!

hoi,

graag had ik geweten of het gepast is vooraf even te mailen om wat meer uitleg te verkrijgen ivm een vacature. En hoe pak je dit het beste aan?

Ik zou graag te weten komen wie zij voor ogen hebben voor het profiel wetenschappelijk informateur. Daarnaast zou ik graag willen weten wat dit werk te bieden heeft in de toekomst en wat zij onder deze functie verstaan. Kan dit?

groetjes,

Ellen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 september 2007, 22:39
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: weinig info in vacature, graag hulp!

Beste Ellen,

Je kunt zeker mailen en meer info vragen, maar je kunt ook bellen.

De vragen die je hier op het forum stelt kun je ook in je mailtje zetten en je kunt om een functieprofiel vragen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 september 2007, 02:08
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: weinig info in vacature, graag hulp!

Leestip: Vooraf opbellen: stel slimme vragen
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 september 2007, 12:45
mrs.perrier mrs.perrier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2007
Berichten: 6
mrs.perrier is on a distinguished road
Exclamation Re: weinig info in vacature, graag hulp!

hela,

ik heb geprobeerd van mijn vragen een mailtje te maken. Telefonisch contact is niet mogelijk stond in de vacature. Kunnen jullie het even nalezen en vertellen of jullie dit ok vinden. Graag had ik ook nog wat tips voor een passend, niet te stijf slot verkregen.

Alvast bedankt rene en primago advies voor de tips.

groetjes, ellen


Geachte,

Met veel interesse heb ik uw vacature gelezen op de site van de xxxx voor de functie xxx. Indien mogelijk had ik graag wat extra informatie verkregen in verband met deze vacature. Graag had ik geweten hoe u deze functie ingevuld zou willen zien. Wat wordt van deze xxx verwacht en hoe ziet u de toekomst van deze job binnen het bedrijf? Verder had ik graag nog vernomen wat u de belangrijkste eigenschappen vindt van deze xxx en wat de belangrijke doelstellingen zijn op dit moment en in de toekomst.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 september 2007, 14:07
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: weinig info in vacature, graag hulp!

Geachte,

Met veel interesse heb ik uw vacature gelezen op de site van de xxxx voor de functie xxx. Voordat ik mijn brief schrijf heb ik nog een aantal vragen die ik graag beantwoord zou willen hebben.

Vraag 1. Kunt u mij een functieprofiel toesturen, zodat ik een duidelijk beeld krijg van de persoon die u zoekt?

Je andere vragen begrijp ik niet. Wat bedoel je met: hoe ziet u de toekomst van deze job binnen het bedrijf? Wat zijn de belangrijkste doelstellingen op dit moment? Misschien kun je dat nog uitleggen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 september 2007, 14:29
mrs.perrier mrs.perrier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2007
Berichten: 6
mrs.perrier is on a distinguished road
Exclamation Re: weinig info in vacature, graag hulp!

Je andere vragen begrijp ik niet. Wat bedoel je met: hoe ziet u de toekomst van deze job binnen het bedrijf? Wat zijn de belangrijkste doelstellingen op dit moment? Misschien kun je dat nog uitleggen.[/QUOTE]

Ik had graag geweten wat zij als invulling van de job zien. Wat diegene die voor deze job solliciteert uiteindelijk in het dagelijkse leven zal doen. Dit omdat de functie wetenschappelijk informateur niet geheel zegt wat deze job inhoudelijk biedt. Het is nogal een vage omschrijving. En het is moeilijk te solliciteren voor iets wat je niet 100% weet wat het inhoud. Het kan bijvoorbeeld zijn dat deze wetenschappelijk informateur wetenschappelijke informatie verzamelt over één bepaald product of over het gehele gamma. Of misschien is dit de taak wel helemaal niet...

groetjes, ellen
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 september 2007, 14:41
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: weinig info in vacature, graag hulp!

Vraag 2. Graag hoor ik van u wat de werkzaamheden inhouden. Ik kan mij er wel een beeld bij vormen, maar ik weet niet of dit correct is.

Hoop spoedig uw reactie te ontvangen, zodat ik met het schrijven van mijn brief kan beginnen.

Met vriendelijke groet,

............................

Kun je hier iets mee?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 september 2007, 16:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: weinig info in vacature, graag hulp!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrs.perrier Bekijk bericht
Met veel interesse heb ik uw vacature gelezen op de site van de xxxx voor de functie xxx. Indien mogelijk had ik graag wat extra informatie verkregen in verband met deze vacature. Graag had ik geweten hoe u deze functie ingevuld zou willen zien. Wat wordt van deze xxx verwacht en hoe ziet u de toekomst van deze job binnen het bedrijf? Verder had ik graag nog vernomen wat u de belangrijkste eigenschappen vindt van deze xxx en wat de belangrijke doelstellingen zijn op dit moment en in de toekomst.
Hier klopt iets niet. Dit soort 'diepe' vragen stel je normaliter niet per e-mail. Stel je de arme personeelsfunctionaris voor die tientallen van dit soort mailtjes krijgt en ze allemaal zou moeten beantwoorden.
  1. De vacature hoort duidelijk te zijn.
  2. Normaliter kun je bellen voor meer informatie.
  3. Diepe vragen over de toekomst , doelstellingen e.d. stel je normaliter in het sollicitatiegesprek (of eventueel in een telefonisch voorgesprek).

Waar gaat het hier mis? Is de vacature echt zo onduidelijk? Het komt op mij over als een knullige wervingsprocedure bij deze werkgever.

Vragen naar het functieprofiel, zoals Hetty suggereert, vind ik wel een goed idee. Die ligt klaar (als het goed is) en willen ze ongetwijfeld even opsturen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 september 2007, 18:31
mrs.perrier mrs.perrier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2007
Berichten: 6
mrs.perrier is on a distinguished road
Standaard Re: weinig info in vacature, graag hulp!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Waar gaat het hier mis? Is de vacature echt zo onduidelijk? Het komt op mij over als een knullige wervingsprocedure bij deze werkgever.
De gegevens zijn:
  • het bedrijf x
  • aanbod: welke de functie is, maar niet nader omschreven
  • gezocht: een kandidaat met een wetenschappelijk universitair diploma, dus niet echt een profiel
  • en een emailadres voor de sollicitatie

That's it. En daar moet ik het mee doen.
Heb na aanpassing ondertussen gemaild voor verdere informatie.
Alvast bedankt,ik houd jullie op de hoogte van het verdere verloop.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weinig info in de vacature Mary-Anne Sollicitatiebrief en cv 1 3 september 2007 16:28
vacature financial assistant, graag commentaar FransJan Sollicitatiebrief en cv 2 19 mei 2007 17:19
graag commentaar op mijn brief (vacature adviseur) Ester1976 Sollicitatiebrief en cv 2 11 augustus 2006 15:32
Graag hulp bij eerste sollicitatiebrief ErikGodijn Sollicitatiebrief en cv 3 31 mei 2006 20:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon