Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 februari 2011, 12:48
verzorgende27 verzorgende27 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 5
verzorgende27 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatiebrief ouderenzorg, graag feedback!

Hoi allemaal, ik ben druk bezig een sollicitatiebrief te maken voor een zorginstelling in de regio.

Heel graag zou ik goeie kritische feedback/ aanvullingen etc krijgen op mijn brief, Ik wil dit werk echt heel graag doen en heb echt een sterke brief nodig!

Willen jullie mijn brief en cv kritisch bekijken aub?

Alvast bedankt voor jullie tijd!!

Groetjes
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatiebrief ouderenzorg.doc‎ (25,0 KB, 7869x gelezen)
Bestandstype: doc Cv bij open sollicitatie ouderenzorg.doc‎ (24,5 KB, 1508x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 februari 2011, 13:27
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Door intensieve mantelzorg die ik mijn dementerende en terminale oma gegeven heb (hier moet een komma) weet ik dat ik me goed staande kan houden in zeer heftige situaties en dat ik daarbij goed in staat ben om belangrijke beslissingen te nemen.
Citaat:
Hier heb ik een diploma Helpende niveau 2 en certificaat Verzorgende niveau 3.
De zin klopt niet. Je kan zeggen "Hiervan heb ik..." of de constructie anders verbeteren.

Citaat:
Ik kijk er geboeid naar uit u te mogen overtuigen dat ik een aanwinst zou kunnen zijn voor uw zorginstelling!
De uitdrukking "zou kunnen zijn" komt te onzeker over. Het woord "ben" is korter en komt zelfverzekerder over.

Wees verder iets spaarzamer met je uitroeptekens en kijk of je een aantal van je genoemde eigenschappen kan toelichten met een voorbeeld.

Ik vind het een goede brief. Niet zoveel standaarduitdrukkingen en ik heb het idee dat ik jou leer kennen. Wees wel voorzichtig met het gebruiken van een vraag in de opening. Niet alle HR mensen stellen dat op prijs. Probeer in te schatten of dit bedrijf het kan waarderen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 februari 2011, 14:26
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ik heb intussen ook naar je CV gekeken. Een paar tips:
  • Ik heb duidelijk verschil aangebracht tussen inhoud en kopjes door de kopjes iets groter te maken. Zo kan je ook de bedrijfsnaam bij je werkervaring of een opleidingsinstituut vetdrukken om de "entries" duidelijk van elkaar te scheiden.
  • Zet bij je werkervaring duidelijk neer wat de naam van het bedrijf was, wat de functie was, en wat voor werkzaamheden je precies verrichtte. Als de werkzaamheden minder relevant zijn voor een bepaalde functie kun je ze bij een specifieke sollicitatie aanpassen. Bij je opleiding is het belangrijk om diploma's en certificaten te vermelden.
  • Ik zet een rijbewijs het liefst bij vaardigheden. Als het voor de functie belangrijk is, kan toch bovenaan zetten een goed idee zijn.
  • Zet belangrijke zaken hoger in je cv. In dit geval je opleiding gevolgd door je ervaring. Solliciteer je buiten de zorg, zet dan je werkervaring hoger.
  • Bij je vaardigheden miste ik computervaardigheden. Heb je kennis van Windows of OSX? Heb je Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint) gebruikt? Heb je ervaring met software die specifiek in de zorg wordt gebruikt? Alle kennis die je in huis hebt kan de doorslag geven. Opschrijven!
  • Ooit stage gelopen? Bij je werkervaring zetten of onder een apart kopje stages.
  • Soms kan het vermelden van vrijwilligerswerk of hobbies een goed idee zijn onder een kopje "overig". Aangezien vrijwilligerswerk laat zien dat je zorgzaam bent, raad ik je ook aan om eventuele ervaring hierin te vermelden (net als bij de werkervaring). Scheiden van werkervaring en vrijwilligerswerk voorkomt dat ze foute ideeën krijgen over wat je verdiende e.d.

Hopelijk helpt dit. Succes!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Aangepast CV bij ouderenzorg.doc‎ (29,5 KB, 963x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 februari 2011, 18:59
moniek1990 moniek1990 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 februari 2011
Berichten: 4
moniek1990 is on a distinguished road
Standaard

Je komt super enthousiast over dit vind ik super goed, maar ik vind die uitroeptekens aan het eind van de alinea overbodig, ik zou hier gewoon een punt voor zetten. Door die uitroeptekens lijkt het net of je staat te schreeuwen.

Verder geen aanmerkingen (heb er niet zoveel verstand van :P)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 februari 2011, 21:00
Coco Coco is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2011
Berichten: 3
Coco is on a distinguished road
Standaard

Ja dat vind ik ook, je komt heel erg spontaan over, je moet wel oppassen dat het niet té enthiousiaist overkomt. Verder is het een prima brief
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 februari 2011, 16:48
theo theo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 15
theo is on a distinguished road
Standaard

Een paar opmerkingen:

1. Handen kunnen niet dolenthousiast zijn. Jij daarentegen wel. Handen kun je laten wapperen of handen kunnen jeuken. Het is door deze gekke zin wel een opvallende binnenkomer - maar wees je bewust dat het feitelijk niet klopt.
2a. Blijf bij jezelf. Daarom zou ik 'Terwijl veel mensen (velen) de zorg de rug toekeren' weglaten. Zeker niet relevant als er 100 reacties binnenkomen.
2b. 'net als u' zou ik weglaten. Wellicht heeft degene die tegenover je komt te zitten wel een heel zakelijke/financiele beweegreden om bij dat bedrijf te werken, die denkt "Client centraal? Nee, eerst mijn werknemers, dan pas de client."
3. 'mee gedaan wordt' met dt aan het eind.
4. Zoals hierboven gesteld: geen uitroeptekens gebruiken.
5. 'heftig' is al een behoorlijk heftig, hoeft het woordje 'zeer' dus niet voor. (Voegt niets toe.)
6. diploma en certificaat 'behaald'. (woord ontbreekt)
7. 'meer dan' is overbodig, voegt niets toe en zou de (onterechte) indruk kunnen geven dat je die extra scholing erg nodig hebt.
8. 'Als ik mezelf zou moeten omschrijven doe ik dat als' vervangen door: 'Ik omschrijf mezelf als' of nog beter: 'Ik ben ....'.
9 'geboeid' weglaten. U bent beslist enthousiast, maar dit is overbodig (en te enthousiast kan afschrikken).

Veel succes met de sollicitatie!
groet, Theo
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 februari 2011, 00:09
Johannes Johannes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2011
Berichten: 19
Johannes is on a distinguished road
Standaard

Een algemene tip: bel eerst naar de zorginstelling waar je wilt solliciteren en vraag of ze een open sollicitatie op prijs stellen. Dit heeft als voordeel dat je naam al bij desbetreffende instelling bekend is en dat je weet aan welke persoon je de sollicitatiebrief kan richten.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 februari 2011, 13:53
verzorgende27 verzorgende27 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 5
verzorgende27 is on a distinguished road
Standaard cv aangepast

Super bedankt voor alle tips!! ik heb eindelijk me cv aan kunnen passen. (heb nog geen internet thuis door de verhuizing dus moet alles ff in de bieb doen)

ik heb er voor gekozen om mijn geboorteplaats wel te vermelden, dit omdat ik niet uit de regio kom waar ik nu woon en wil gaan werken.
Ik hoop dat jullie nog een keer met een kritisch oog willen kijken voor me. Ik zal zelf ook snel reageren op anderen!

Bedankt!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc ~$ngepast CV bij ouderenzorg[1].doc‎ (162 Bytes, 329x gelezen)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 februari 2011, 13:58
theo theo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 15
theo is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verzorgende27 Bekijk bericht
Super bedankt voor alle tips!! ik heb eindelijk me cv aan kunnen passen. (heb nog geen internet thuis door de verhuizing dus moet alles ff in de bieb doen)

ik heb er voor gekozen om mijn geboorteplaats wel te vermelden, dit omdat ik niet uit de regio kom waar ik nu woon en wil gaan werken.
Ik hoop dat jullie nog een keer met een kritisch oog willen kijken voor me. Ik zal zelf ook snel reageren op anderen!

Bedankt!
Ik kan je bijlage niet openen. Wellicht verkeerd/te snel opgeslagen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Graag feedback op open sollicitatiebrief SjaccoPopino Sollicitatiebrief en cv 2 1 oktober 2009 21:28
Open sollicitatiebrief, graag nog een laatste blik ilsieils Sollicitatiebrief en cv 2 3 augustus 2006 13:27
open sollicitatiebrief graag feedback en evt. aanvullingen lucienne Sollicitatiebrief en cv 2 18 december 2005 20:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon