Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 september 2014, 17:58
AnitaC AnitaC is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2014
Berichten: 1
AnitaC is on a distinguished road
Standaard Mijn sollicitatiebrieven

Hoi, ik ben nieuw op dit forum omdat ik reeds lang op hetzelfde werk bezig ben en nu een nieuwe wending aan mijn carričre wil geven.

Omdat ik al meer als 10 jaar niet meer gesolliciteerd heb is het allemaal nogal roestig.

Ik heb intussen twee sollicitatiebrieven geschreven en een cv aangemaakt en zou hier graag wat feedback op krijgen.

In bijlagen vind je mijn 2 solicitatiebrieven en mijn cv.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc vb solicitatie copywriter.doc‎ (25,0 KB, 313x gelezen)
Bestandstype: doc vb solicitatie fotograaf.doc‎ (25,0 KB, 148x gelezen)
Bestandstype: doc vb CV creatief.doc‎ (40,5 KB, 162x gelezen)

Laatst gewijzigd door AnitaC; 2 september 2014 om 18:09 Reden: Bijlagen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 september 2014, 22:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Anita,

Ik ben zeker geen expert hierin, maar ik zal proberen je wat feedback te geven. Als het naar overkomt, excuses alvast, zo is het niet bedoeld!

Je c.v. vind ik erg lang. Volgens mij is de bedoeling ervan dat een werkgever snel kan zien wat jij te bieden hebt, en nu is het erg veel tekst en ook een wat rommelige indeling. Bij de talen ben je erg uitgebreid over je kennis; bij de computeronderdelen zeg je juist niets, waardoor het voor mij niet duidelijk is hoe goed je bijvoorbeeld met Photoshop overweg kan. Kan je alleen een foto optimaliseren, of kan je ingewikkelde fotobewerkingen toepassen? En de 'vaardigheden'-sectie lijkt me meer iets voor in een brief. Inkorten dus zou ik zeggen, en nog eens nadenken over de indeling. Talenkennis en computerkennis kan immers prima samen onder één kopje: vaardigheden.

Je brieven dan. Ik zou allereerst geen cursieve tekst gebruiken, ik vind dat erg kinderlijk staan. Al is dat wellicht persoonlijk. Ik zie dat je hier en daar tutoyeert, dat lijkt me niet passend. Ik zie je in je brieven ook weinig uitleg over waarom je nou écht graag bij dat bedrijf wil gaan werken, in die specifieke vacature. Ik vind het ook wat oncreatief om bijna exact dezelfde brieven te gebruiken, helemaal voor iemand die zegt goed creatief te kunnen schrijven. Dat blijkt nu niet erg.

Iemand anders kan je wellicht beter uitleggen hoe je je zinnen anders kan formuleren, dat vind ik lastig. Maar ik denk dat je jezelf zeker beter kan verkopen dan je nu doet. De ervaring en het enthousiasme heb je wel, dus met wat betere brieven denk ik dat je heel snel weer aan het werk kan!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreselijke omgang op werk (lang verhaal!) Loesje88 Je rechten en plichten als werknemer 4 21 april 2023 15:35
Open sollicitatiebrieven nutteloos? Zonnig Sollicitatiebrief en cv 12 13 juni 2013 20:46
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 20:02
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon