Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juni 2009, 11:22
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiegesprek als receptioniste bij een bedrijvencentrum

AAAAA!!!! Morgen heb ik een sollicitatiegesprek! Ik ben bij elkaar opgeteld 2 jaar aan het zoeken/solliciteren naar een vaste baan. Tussendoor zwanger geweest, en net een baan voor 4 mnd gehad, maar mag ik nu PLEASE eens een vaste baan????!!!! Ik zit op sollicitatiebrief 47 van dit jaar..

Het is bij een business centre in Eemshaven. Verhuur van kantoorruimtes, en een service die erbij zit is dat er een receptioniste/telefoniste is. Gebruiken van vergaderruimtes, repro, catering, schoonmaak.

Al in januari heb ik een gesprek gehad bij het uitzendbureau die voor de opdrachtgever werft, alleen liep het niet zo storm met de verhuur. Inmiddels zitten er genoeg bedrijven en is een tweede telefoniste/receptioniste nodig. Er is al ééntje, het wordt een duobaan.

Ik heb voldoende ervaring en opleiding is ook goed. Ben niet erg zenuwachtig, maar ik wil me goed voorbereiden en dit moet het gewoon worden!

Heb al ge-googled op de naam van de vestigingsmanager en het bedrijf natuurlijk. Ik weet nu zelfs dat ie net jonge katjes heeft haha. Over het bedrijf heb ik wel voldoende gelezen. Heeft iemand nog meer tips/adviezen????
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2009, 11:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Morgen (19-6) sollicitatiegesprek!

Ik werk zelf in zo'n soort bedrijvencentrum. Er zijn een paar dingen die het werk van de receptionistes daar wat anders maken.

Je werkt indirect voor meerdere bedrijven die er gevestigd zijn. Je moet dus makkelijk contact leggen met de medewerkers en je krijgt te maken met heel verschillende bezoekers. Waar ik werk komt bijvoorbeeld het ene moment een Japanse accountmanager voor een softwarebedrijf, dan een klant voor een loopbaanadviseur, dan een huizenkoper voor een makelaar. Je moet sociaal flexibel zijn.

Je doet waarschijnlijk ondersteunend werk voor het officemanagement van de verhuurder van het bedrijvencentrum. Postafhandeling, vergaderzaaltjes op orde brengen, dat soort dingen. Ze zoeken waarschijnlijk een flexibele houding en geen dat-is-niet-mijn-werk-mentaliteit.

Je bent waarschijnlijk aanspreekpunt/helpdesk voor storingen van de repro, lift, telefoon etc. Sociale vaardigheden zijn daarbij belangrijk (begrip tonen, oplossingen zoeken, voortgang communiceren) en een beetje handigheid en doortastend optreden (richting servicebedrijven en technici) doet wonderen.

Ik weet natuurlijk niet of het bij dat bedrijvencentrum net zo georganiseerd is als bij het onze, maar misschien dat je hier wat ideeën voor je sollicitatiegesprek uit kunt halen. Mooie STARs van maken!
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juni 2009, 12:58
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Morgen (19-6) sollicitatiegesprek!

Hoi Rene,
ik heb wat steekwoorden van je opgeschreven. Dankjewel, zo kan ik me wel wat beter voorbereiden!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2009, 11:55
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek als receptioniste bij een bedrijvencentrum

ik was eerst wel positief over het gesprek maar ik begin steeds meer te twijfelen! Ik heb hem wel verteld dat ik een beetje de kat uit de boom kijk meestal, en dat ik eerst even mijn draai moet vinden. Ik was ook best zenuwachtig en dat was ook wel te merken.
Maargoed, ik had dan natuurlijk moeten zeggen dat ik wel sociaal ben betreft mensen bij de balie en de telefoon enzo.
Ook vertelde hij dat er weinig jobhoppers zijn bij ****. Daar had ik ook op moeten inhaken en zeggen dat ik hou van vastigheid en daar ook naar op zoek ben. En dat het me ook nog leuker lijkt dan dat ik dacht.
Nouja, misschien ging het dus niet zo goed. Het is ook zo moeilijk, want je bent zenuwachtig en dan moet je in een korte tijd laten zien dat je de beste bent. Hij had gelukkig wel begrip voor dat ik zenuwachtig was, ik hoop dat hij daar een beetje doorheen kan kijken.

ik hoop dat mijn enthousiasme wel goed over is gekomen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 juni 2009, 19:58
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek als receptioniste bij een bedrijvencentrum

weinig reacties... maar ik had m'n twijfels ook naar het uitzendbureau gemailt. Zij zeiden dat de vestigingsmanager wel positief was.
Maarja.. hij heeft vandaag en morgen ook nog gesprekken. We wachten af.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 juli 2009, 11:24
kikelientje kikelientje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 31
kikelientje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek als receptioniste bij een bedrijvencentrum

Hoi,

En is het ondertussen gelukt??
ik ben zelf ook al een jaar op zoek naar een baan in dezelfde regio..

Gr,
Kiki
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 juli 2009, 13:32
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek als receptioniste bij een bedrijvencentrum

helaas pindakaas. U gaat niet door voor de wasmachine

Het was een heel leuk gesprek, en er was ook wel een klik. Helaas had ie toch een betere klik met anderen....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon