Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2010, 19:08
DJMaster DJMaster is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Berichten: 5
DJMaster is on a distinguished road
Standaard Carriereswitch van HBO CE naar Accountancy

Beste forumleden,

Ik zit al een tijdje met het idee om een overstap te maken naar Accountancy. Ik zal eerst mijn situatie goed weergeven. Ik heb in 2006 HBO CE gevolgd en ben daarin ook afgestudeerd. Echter is het mij tot nu niet gelukt om een baan in de richting van mijn gevolgde studie te vinden en dan met name functies in de marketing. Wat me wel is gelukt is het vinden van een baan als administratief medewerker wat ik bijna drie 3 uitvoer. Ik heb in die tijd meerdere malen geprobeerd om een baan in de marketing te vinden, echter zonder resultaat: reden afwijzing geen voldoende werkervaring. Mijn vraag luidt heeft het nog zin om te blijven solliciteren naar de banen in marketing of zou het veel verstandiger zijn om een carriereswicht te maken en voor accountancy te kiezen. Voor accountancy heb in wel enige werkervaring als administratief medewerker. Trouwens zijn accountantskantoren wel bereidt om iemand aan te nemen als ik. Ik ben inmiddels 30 jaar oud.

Graag jullie adviezen. Mvg
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2010, 19:48
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Wil je uiteindelijk AA of RA worden?
2: Je zou kunnen beginnen met MBA en daarna SPD kunnen afronden. Na SPD kun je AA doen.
3: Je PDL halen is zonder meer een goed idee.
4: Solliciteren bij de middelgrote grote accountantskantoren heeft weinig zin. Bij kleine kantoren maak je misschien nog wel kans.

Verdiep je verder in het beroepsveld:
www.accountantworden.nl
www.accountancynieuws.nl
www.nivra.nl
www.novaa.nl
www.markusverbeek.nl
www.spdbedrijfsadministratie.nl

Let op: administratie is niet hetzelfde als accountancy. Binnen de administratie zou je ook door kunnen groeien met MBA, SPD en vervolgens een controllersopleiding (HOFAM+ bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 oktober 2010, 20:40
DJMaster DJMaster is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Berichten: 5
DJMaster is on a distinguished road
Standaard

Als ik zou moeten kiezen dan wil ik gaan voor de hoogst haalbare: in dit geval RA. Is het niet zo dat in dit land nog steeds een tekort is aan de financiële professionals. Zou deze tekort geen reden kunnen zijn, voor grote accountantskantoren, om in gemotiveerde mensen te investeren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 oktober 2010, 18:13
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJMaster Bekijk bericht
Is het niet zo dat in dit land nog steeds een tekort is aan de financiële professionals. Zou deze tekort geen reden kunnen zijn, voor grote accountantskantoren, om in gemotiveerde mensen te investeren.
1: Eerst maar eens NL leren. Het is "dit tekort".
2: Er is geen tekort meer aan accountants, lees http://www.accountancynieuws.nl/Uplo...N1710-2010.pdf er maar eens op na.
3: Op je 30e met HBO CE nog aan de RA route te beginnen is onbegonnen werk. Dat zou best wel eens tot je 40e kunnen duren.
4: Werkgevers investeren meestal alleen in mensen met WO BK/BE of HEAO AC/BE en soms HBO SPD die als assistent accountant beginnen te werken rond hun 21-24e.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 oktober 2010, 19:16
DJMaster DJMaster is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Berichten: 5
DJMaster is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je advies.

Jammer dat je het nodig vond om dit erbij te zetten. Zeker bedoelt om je ego op te krikken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
1: Eerst maar eens NL leren. Het is "dit tekort".
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 oktober 2010, 20:29
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJMaster Bekijk bericht
Zeker bedoelt om je ego op te krikken.
bedoeld
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon