Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2009, 12:08
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Arrow Sollicitatiebrief junior onderzoeker

Hallo allemaal. Dit is zonder enige twijfel de moeilijkste brief die ik ooit heb geschreven: Na een literatuurstudie heb ik de brief vanuit emotie geschreven in de hoop zo beter mijn enthousiasme over te kunnen brengen. Wanneer iemand suggesties heeft voor de klassieke aanpak van de brief (zoals sommigen weten vind ik het moeilijk om hier van af te wijken) of wanneer er taalgebruik instaat dat niet juist of mooi is hoor ik dat ontzettend graag!! Alvast bedankt!!! De brief moet vandaag weg.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Op woensdag 10 juni las ik op uw website dat u een vacature beschikbaar hebt voor een Junior Onderzoeker. Naar aanleiding van het informatieve gesprek met de dhr. ...... op donderdag 11 juni, die mij wees op relevante informatie over onderzoek vanuit het ........ door mw prof. ......... en dhr dr. ............, heeft mijn interesse in deze functie alleen maar doen toenemen. Omdat het gewenste profiel nauw aansluit bij mijn interesses voor zowel ............... onderzoek, als voor een efficiënte inzet van middelen, wil ik mij graag kandidaat stellen.

Het huidige project spreekt mij bijzonder aan vanwege de diversiteit en de complexiteit van de afwegingen voor medische handelingen vanuit betrokken partijen. Vooral de factoren die de waarneming van waarde van of voorkeur voor een behandeling bepalen, als daaraan gekoppelde kostennut aspecten en effectiviteit van behandelingen, spreken mij daarin bijzonder aan. Op deze manier blijft adequate zorg voor iedereen toegankelijk en betaalbaar. Een basis voor het bovenstaande heb ik zowel binnen mijn studie ........ Psychologie als binnen aanvullende cursussen Management Wetenschappen en Gezondheidspsychologie, opgedaan. Omdat ik enthousiast en leergierig ben ingesteld, ben ik uiteraard bereid om mij binnen uw instelling verder te ontwikkelen en mij relevantie kennis in snel tempo eigen te maken.

In mijn vorige functie was ik actief als psychologisch medewerker binnen een onderwijszorginstelling. Hier voerde ik onderzoeken uit bij cliënten en vertaalde deze onderzoeken naar een duidelijk geformuleerde rapportage, verzorgde rapportages ten behoeve van pgb aanvragen, en volgde en rapporteerde ontwikkelingen binnen het zorgstelsel/AWBZ. Tevens onderhield ik contacten met diverse partijen waaronder cliënten, zorgverleners en wetenschappelijke instellingen. Dankzij deze eerdere ervaring ben ik uitgegroeid tot een sociale en initiatiefrijke medewerkster. Uiteraard heb ik tijdens mijn studie uitgebreid kennis genomen van statistische methoden en SPSS.

Mijn enorme enthousiasme voor een functie als Junior Onderzoeker, neem ik graag met mij mee naar..............

Deze brief en mijn motivatie zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mo.

Laatst gewijzigd door Mo.; 17 juni 2009 om 12:18 Reden: er ging iets fout
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2009, 12:58
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief junior onderzoeker

Hoi Mo,

Zonder al te veel af te wijken van jouw persoonlijke schrijfstijl heb ik een paar kleine aanpassingen gemaakt, zodat de brief iets makkelijker leesbaar is. De derde alinea heb ik weggelaten, omdat men dit uit je CV kan halen. Je brief wordt daarmee beknopter en laat daarmee ook ruimte om meer van je te willen weten.

Succes!


Op woensdag 10 juni las ik op uw website dat u een vacature beschikbaar hebt voor een Junior Onderzoeker. Het informatieve gesprek op donderdag 11 juni jl. met de dhr. ......, die mij wees op relevante informatie over onderzoek vanuit het ........ door mw prof. ......... en dhr dr. ............, heeft mijn interesse in deze functie aanmerkelijk doen toenemen. Omdat het gewenste profiel nauw aansluit bij mijn interesses voor zowel ............... onderzoek als voor een efficiënte inzet van middelen, wil ik mij graag kandidaat stellen.

Vanwege de diversiteit en de complexiteit van de afwegingen voor medische handelingen vanuit betrokken partijen spreekt het huidige project mij bijzonder aan. Met name de factoren die de waarneming van waarde van of voorkeur voor een behandeling bepalen en de daaraan gekoppelde kostennutaspecten en effectiviteit van behandelingen. Op deze manier blijft adequate zorg voor iedereen toegankelijk en betaalbaar.

Een basis voor het bovenstaande heb ik zowel binnen mijn studie ........ Psychologie als binnen aanvullende cursussen Management Wetenschappen en Gezondheidspsychologie gelegd. Ik ben enthousiast en leergierig ingesteld en graag bereid om mij relevante kennis in snel tempo eigen te maken en mij binnen uw instelling verder te ontwikkelen. Voor een korte profielbeschrijving en werkervaring verwijs ik u graag naar bijgevoegd Curriculum Vitae.

Mijn enorme enthousiasme voor een functie als Junior Onderzoeker, neem ik vanzelfsprekend met mij mee naar.............. Deze brief en mijn motivatie wil ik graag nader toelichten tijdens een persoonlijk gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.
__________________
Rianne

Laatst gewijzigd door Ri@nne; 17 juni 2009 om 13:07 Reden: verbetering
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juni 2009, 17:53
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief junior onderzoeker

Hallo Rianne,

Hartelijk dank voor je snelle reactie! De brief is nu een stuk beter leesbaar. Vond hem idd wat lang/omslachtig en nu veel meer to-the-point. Ik zal hem zodadelijk versturen.

Groetjes,

Mo.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon