Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 26 januari 2013, 15:36
Twinnyh Twinnyh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2011
Berichten: 27
Twinnyh is on a distinguished road
Standaard Starter: Open sollicitatie

Hallo allemaal, ik ben sinds augustus afgestudeerd. Na een lange tijd vakantie gevierd te hebben, is het nu tijd voor mij om een baan te zoeken. Ik heb nu een bedrijf op het oog en ik ken tevens iemand die daar werkt (ik ken haar alleen niet heel goed). Ze hebben momenteel geen vacature die bij mij past dus ik ga een open sollicitatie sturen. Ik ben nog niet helemaal tevreden met mijn brief, dus tips zijn welkom!
----------------------------------------------------------------------

Geachte heer/ mevrouw,

Onlangs werd ik op attent gemaakt door XXX van de afdeling facility management om een open sollicitatie te sturen. Na een uitgebreid bezoek aan uw website werd ik gelijk gegrepen door de enthousiasme over de organisatie en het idee om aan de slag te gaan. Daarom wil ik door middel van deze brief mijn enthousiasme kenbaar maken.

Uw organisatie spreekt mij aan omdat u onlangs bent uitgeroepen tot de beste XXXX van Nederland. Ik vind dit een zeer indrukwekkende prestatie en het wekt mij een indruk dat er veel te leren valt binnen uw organisatie. Ook u bedrijfscultuur spreekt mij aan; een informele en open omgeving waarin resultaatgericht gewerkt wordt.

De vraag is natuurlijk wat ik voor uw organisatie kan betekenen. Mijn instelling is procesgericht met het oog op het eindresultaat en proactief te noemen. Ik heb een groot doorzettingsvermogen en nauwkeurigheid staat bij mij hoog in het vaandel. Met mijn positieve en gedreven instelling weet ik zeker dat ik een zeer waardevolle bijdrage kan leveren aan uw organisatie.

Tijdens mijn opleiding heb ik veel kennis opgedaan op het gebied van supply chain management, distributie, inkoop en productie. Voor mijn afstudeeronderzoek heb ik gewerkt met de LEAN-methode in de productie omgeving. Ik zou graag deze kennis willen verder ontwikkelen en daarom ambieer ik een junior functie in de supply chain, productie (zoals planning) of inkoop.

Bent u nieuwsgierig geworden? Ik zou graag deze sollicitatie in een oriënterend gesprek willen toelichten. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet
XXX

------------------------------------------------------------------------------------
Nu weet ik dat jullie als tip gaan geven dat het beste is om eerst te bellen en dan een brief schrijven. Mijn vraag is dat ik niet weet wat ik kan vragen in een telefoongesprek?

Op hun website hebben ze een online formulier die je kunt invullen voor open sollicitaties. Dus het heeft geen zin om te vragen of ze momenteel open sollicitaties accepteren. En ze hebben op de website aangegeven dat potentiele kandidaten in hun portofolio bewaard worden. Dus wat kan ik nog meer vragen dan aan wie ik de brief moet schrijven?

Alvast bedankt!
Groetjes Twinny
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar beezz Sollicitatiebrief en cv 7 8 november 2007 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon