Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 maart 2016, 17:15
Helpende85 Helpende85 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 27
Helpende85 is on a distinguished road
Standaard graag feedback: Sollicitatiebrief sollicitatie BBL plek verzorgende IG

Willen jullie me aub feedback op mijn open sollicitatie geven?
Met name heb ik vragen over de inhoud, de lengte en waar ik zou kunnen inkorten en de opmaak.

Xxxxxx
xxxxxx

xxxx
xxxxxx
xxxxx xxx, xxxx

Betreft: vacature verzorgende BBL niveau 3


Geachte xxx

Na het lezen van de informatie over de vacature op de website van uw verzorgingstehuis was ik zeer enthousiast. “Eindelijk een vacature waarnaar ik al geruime tijd op zoek ben.” Ook uw zorgvisie spreekt mij zeer aan. Daarom wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een sollicitatie te schrijven.

Tot heden ben ik als helpende niveau 2 zorg en welzijn werkzaam geweest.
Naast het verzorgen en het ondersteunen van bewoners tijdens ADL, heb ik ook werkzaamheden als huiskamerassistente verricht. Ik ervaar het als betekenisvol om kwalitatief goede zorg te leveren. Het creëren van een prettige en veilige leefomgeving voor de bewoner. Hierbij hou ik rekening met de mogelijkheden, wensen, waarden en interesses van de bewoner. Door mijn werkervaring met dementerenden is het toepassen van een belevingsgerichte benaderingswijze mij niet vreemd. Uiteraard heb ik veel ervaring in het gebruik van tilliften. Ik ben al een enige tijd opzoek naar een BBL werkplek waar mij de kans geboden wordt om me verder te ontwikkelen tot verzorgende IG. De opleiding ga ik volgen aan het xxx in xxx. Ik zou het een enorme uitdaging vinden om voor jullie organisatie te komen werken.

Door mijn vriendelijke en liefdevol karakter heb ik een uiterst goede band met de bewoners, als ook met de mantelzorgers. Door mijn empathisch vermogen kan ik me goed in leven in anderen en daardoor stel ik mensen op hun gemak. Ik behandel bewoners met respect zoals ik zelf ook behandeld zou willen worden. Ik beschik over goede communicatie vaardigenheden en gesprekstechnieken, die zeker niet onbelangrijk zijn. Tot slot wil ik nog benoemen dat ik dagelijkse bijzonderheden kan observeren, overdragen en rapporteren in het ECD.
Ik zou mijzelf willen omschrijven als een positief ingesteld persoon, die van nature een actieve en enthousiaste werkhouding heeft. U treft in mij een persoon met doorzettingsvermogen, iemand die zelfstandig kan werken, maar ook goed binnen teamverband functioneert. Daarnaast ben ik flexibel in werktijden en stel me collegiaal op met betrekking tot het oplossen van diensten. Tevens ben ik leergierig en bereid tot het volgen van aanvullende cursussen/opleidingen.

Mocht mijn profiel bij uw verzorgingstehuis passen, dan zou ik graag in een gesprek mijn sollicitatie willen toelichten.
Ik zie uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

xxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 maart 2016, 18:07
Helpende85 Helpende85 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 27
Helpende85 is on a distinguished road
Standaard Graag feedback geven ;)

Omdat mijn bericht anders onderaan komt te staan nogmaals een uitnodiging aan alle om mijn sollicitatiebrief te beoordelen.

Groetjes,
Natascha
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2016, 22:49
Djamyra Djamyra is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 april 2016
Berichten: 3
Djamyra is on a distinguished road
Standaard

Wat leuk om eens een andere opening te lezen, dit trekt bij mij de aandacht. Ondanks dat het schrijven van een motivatiebrief ook echt niet mijn sterkste kant is wil ik je toch een paar puntjes meegeven waar ik in jouw brief tegen aan loop:

Ten eerste loop ik aan tegen deze zin:
"Tot heden ben ik als helpende niveau 2 zorg en welzijn werkzaam geweest."
Ben je momenteel niet meer aan het werk?

"Het creëren van een prettige en veilige leefomgeving voor de bewoner."
Deze zin staat nu op zichzelf, wat voor mij heel vervelend leest aangezien er geen onderwerp en werkwoord in zit.

"Ik beschik over goede communicatie vaardigenheden en gesprekstechnieken"
Ik zou er communicatieve vaardigheden van maken

"Mocht mijn profiel bij uw verzorgingstehuis passen, dan zou ik graag in een gesprek mijn sollicitatie willen toelichten."
Zelf zou ik sterker willen eindigen. Het lijkt er nu op of je twijfelt of je wel in aanmerking komt voor deze functie.

Succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie leerling Verzorgende IG. Graag voorzien van feedback! AnnetK Sollicitatiebrief en cv 4 1 november 2012 10:51
Sollicitatiebrief Verzorgende bbl, graag feedback cleooelc Sollicitatiebrief en cv 4 20 september 2012 03:20
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Sollicitatiebrief verzorgende. Graag feedback Zory Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2011 23:47
Sollicitatiebrief BBL verzorgende J.Post Sollicitatiebrief en cv 0 4 februari 2009 21:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon