Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 september 2016, 11:33
Sollicitant23 Sollicitant23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2016
Berichten: 15
Sollicitant23 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatiebrief, graag uw commentaar

Hallo, hierbij stuur ik u mijn open sollicitatie brief. De brief heb ik op internet gevonden en naar mijn eigen profiel wat bijgewerkt . Ik ken een interessant bedrijf in de buurt waar ik woon en wil graag een open sollicitatie bij hun doen. Het bedrijf is modern en werkt met telecommunicatie. Best benieuwd naar uw reacties. Ik denk dat de brief korter mag, maar ik zie het nog niet welke deel van de brief beter korter maken. Bedankt.
--------

Recruitment ..Holding B.V.
..
..


.., 07 september 2016

Betreft: open sollicitatie


Geachte heer, mevrouw,

Geheel op eigen initiatief stuur ik u hierbij een open sollicitatie voor een functie op de financiële afdeling binnen uw bedrijf/holding (het gaat om een holding).

De afgelopen jaren heb ik al aardig wat werkervaring opgedaan en heb ik als professioneel financieel administratief medewerkster bij verschillende bedrijven gewerkt. Hierbij heb ik altijd veel voldoening gehaald uit het bieden van goede oplossingen en het tevreden stellen van mede medewerkers en klanten. Oplossend vermogen, zelfstandig werken en servicegericht zijn als financieel administrateur eerste vereisten en ik geloof dat ik daar zeker aan voldoe. Hier zal ik in deze functie zeker van kunnen profiteren. Doordat ik in verschillende organisaties heb gewerkt, heb ik inmiddels ook al een redelijk inzicht in wat er zoal omgaat in een bedrijf.

De reden dat ik juist bij uw bedrijf solliciteer is omdat… uw bedrijf innovatief, professioneel, werkt met digitale oplossingsgerichte instrumenten die moderne wereld nog boeiender maken. Met plezier wil ik graag uw team versterken met mijn kennis op het gebied van financiële administratie. De werkzaamheden op de crediteuren- en debiteurenadministratie en het opmaken en indienen van de BTW-aangiften als ook het assisteren bij het voorbereiden van jaarrekeningen en rapportages heb ik al vele jaren op verschillende afdelingen uitgevoerd. Tevens heb ik bij mijn vorige werkgevers ruime ervaring opgedaan met meehelpen met interim accountantscontroles.

U mag van mij een enthousiaste, flexibele, gedreven en gemotiveerde collega verwachten. Ik kan goed individueel werken en bij vragen en afstemmingen weet ik mijn collega's te vinden. Ik heb gewerkt op een afdeling bestaande uit meerdere personen, waar iedereen gezamenlijk verantwoordelijk is voor alle werkzaamheden. Ik heb ervaren dat je dan aangewezen bent op je medecollega's, en zij op jou, en heb hierdoor goed leren werken in een team. Het is dus van groot belang dat je op elkaar ingespeeld bent, elkaar ondersteunt, en dat er een goede collegiale band bestaat. Aan de andere kant kan ik ook goed omgaan met een wisselende werkdruk. Het registreren en verwerken van gegevens is voor mij zeker niet vreemd, aangezien ik mij vele software pakketten eigen heb gemaakt. Ook het verzamelen van informatie, factureren en het onderhouden van contacten zijn taken die voor mij niet nieuw zijn. Meer informatie over mijn opleiding en achtergrond vindt u in het bijgevoegd Curriculum Vitae.

Hierbij hoop ik dat u een duidelijk beeld heeft gekregen van mijn ervaring, kwaliteiten en motivatie. Uiteraard ben ik bereid in een gesprek een nadere toelichting te geven. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,


..naam
..adres
..
m. 06..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 september 2016, 13:05
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard

Hi,

De brief die je nu wilt sturen is inderdaad te lang. Goed ingeschat!

Ik ben even door jouw eerdere vragen heengegaan en die hebben allen te maken met het schrijven van een brief.

Dat blijkt niet te werken of niet voldoende.

Waarom overweeg je niet om te bellen en een afspraak te maken. De kans is groot dat ze je vragen jouw CV op te sturen. Dan refereer je in de e-mail aan het telefoongesprek. Korte mail, waarin je meteen terug komt op het maken van een afspraak. Je kunt dat zo doen:

"Graag zie ik een reactie met een aantal data waarop ik in gesprek met u kan tegemoet." - of iets in die strekking.

Jouw enige doel is nu om uitgenodigd te worden voor een gesprek.
Daarvoor dien je wel een sterk CV te hebben.

Kortom, stop met brieven schrijven en ga bellen, ga netwerken.

Op jouw sollicitatiesucces!
Erik
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 september 2016, 01:11
Sollicitant23 Sollicitant23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2016
Berichten: 15
Sollicitant23 is on a distinguished road
Standaard

Beste Erik,

Dank voor je reactie! Kort en bondig )).

Zoals je het schrijft - ga netwerken- heb ik het vandaag gedaan. Er bestaat een kans dat ik volgende week uitgenodigd word. Ja, idd, te veel brieven heb ik al geschreven. Ik ben er ook moe van en het lijkt alsof het niet werkt.
Morgen ga ik kijken of ik de bedrijven telefonisch kan bereiken.

Nogmaals bedankt!

groetjes

Nata
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 september 2016, 01:16
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard

Heel veel succes Nata!

Laat je ons weten als het is gelukt?

groet,
Erik
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 september 2016, 01:19
Sollicitant23 Sollicitant23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2016
Berichten: 15
Sollicitant23 is on a distinguished road
Standaard

afgesproken )!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open sollicitatiebrief, graag commentaar Maaike# Sollicitatiebrief en cv 10 7 december 2012 14:16
CV en Open Sollicitatiebrief Internet Marketeer - Graag controle en commentaar Marie193 Sollicitatiebrief en cv 8 18 juni 2011 16:39
Open Sollicitatiebrief Stage Kapsalon. Graag Commentaar. Dnewby Sollicitatiebrief en cv 0 18 februari 2010 11:11
Open sollicitatiebrief, commentaar graag! herman11 Sollicitatiebrief en cv 2 9 juni 2008 11:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon