Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 november 2017, 21:17
sihaya sihaya is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2017
Berichten: 1
sihaya is on a distinguished road
Unhappy Afgewezen omdat mijn vriend er werkt

Ik ben voor een baan afgewezen omdat mijn vriend ook bij het bedrijf werkt, terwijl hij op een compleet andere afdeling zal werken.
De reden die mij werd gegeven: Het beleid is dat wij geen familie aannemen, omdat als er wat met de 1 gebeurd, de andere ook wordt afgeleid.

Ik vind dit erg vervelend omdat ik aan alle eisen (en meer) voor de baan voldoe en ze nu iemand aan gaan nemen waar ze hun twijfels bij hebben. Het maakt niet uit hoe goed mijn vaardigheden zijn, ze hebben mij bij voorbaat al afgewezen, ik heb nooit een kans gemaakt. Ik vind dit ontzettend jammer omdat het een erg leuke baan is en er binnen reisafstand alleen hetzelfde werk te vinden is bij andere locaties van ditzelfde bedrijf (waar ik dus ook geen kans maak).

Mijn vraag:
Is dit beleid gebruikelijk en mag een bedrijf je uberhaupt voor deze redenen afwijzen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 november 2017, 17:59
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

In principe gaat een bedrijf over de vraag wie ze wel of niet aannemen. Ook al gaat het om onzinnige gronden. Die redenen mogen niet discriminerend van aard zijn, maar dat is hier niet het geval.

Er zijn bedrijven die inderdaad beleid hebben ten aanzien van relaties op het werk. Persoonlijk vind ik het wat kortzichtig dat ze je afwijzen omdat jouw vriendje op een hele andere afdeling werkt. Ook vind ik een verbod op relaties op het werk drastisch en betuttelend. Van professionals mag je verwachten dat ze hiermee om kunnen gaan.
Maar aan de andere kant kan ik me tal van scenario's voorstellen dat er belangenconflicten kunnen optreden waarbij werk en privé door elkaar gaat lopen. Of dat een stelletje daarbij de schijn tegen heeft. Kortom, het kan gedoe geven en dan is de lijn dat het nooit kan wel de meest simpele.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 december 2017, 17:42
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe wist het bedrijf van jullie relatie?

Erg vervelend allemaal. Inmiddels een andere baan gevonden?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 januari 2018, 17:34
CVLhc CVLhc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 december 2017
Berichten: 11
CVLhc is on a distinguished road
Standaard

Voor deze sollicitatie zal het te laat zijn, maar misschien is het voor een volgende sollicitatie raadzaam om te bekijken hoe je de sollicitatiecommissie ervan kunt overtuigen waarom dit geen problemen op moet leveren.

Jullie werken beiden bij een andere afdeling. En misschien scheelt het ook wel als beiden in een ander filiaal werken. Je kan misschien ook bedenken hoe je kan aantonen hoe je werk en privé gescheiden kan houden en op welke manier je dit doet.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
afwijzing, familie, sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreselijke omgang op werk (lang verhaal!) Loesje88 Je rechten en plichten als werknemer 4 21 april 2023 15:35
Weer een slapeloze nacht, school/werk/thuis situatie.. Taryza Loopbaanvragen 5 28 augustus 2020 15:30
Mijn baas komt zijn afspraken niet na en nu loop ik heel veel geld mis... Carrie92 Je rechten en plichten als werknemer 13 31 januari 2015 16:02
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon