Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Bekijk resultaten enquête: Doe jij standaard een pasfoto bij je cv?
Ik ben vrouw. Ja, ik doe een pasfoto bij mijn cv 19 11,59%
Ik ben vrouw. Nee, ik doe geen pasfoto bij mijn cv 96 58,54%
Ik ben man. Ja, ik doe een pasfoto bij mijn cv 8 4,88%
Ik ben man. Nee, ik doe geen pasfoto bij mijn cv 41 25,00%
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 19 december 2006, 15:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

nee, dat doe ik niet
Met citaat reageren
  #32  
Oud 20 december 2006, 13:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Nee ik zou er ook geen pasfoto bij doen......tenzij ze er om vragen
Maar dat is meestal niet zo!!
Met citaat reageren
  #33  
Oud 27 december 2006, 16:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Als een werkgever je gezicht niet kan uitstaan dan heb ik persoonlijk liever dat hij daar achter komt tijdens het sollicitatiebriefstadium dan tijdens een gesprek. Daarom voeg ik steeds een foto bij. Zorg wel voor een professionele foto (heren: pak en das) en gebruik eventueel beeldbewerkingssoftware om rode ogen, puistjes etc. weg te werken.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 31 december 2006, 18:40
Anders
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Het uiterlijk is bij de meeste beroepen niet een van de hoofdzaken. In een sollicitatiebrief/cv is het de bedoeling om kort en bondig over te komen en te laten zien waarom je geschikt bent voor de baan. Tenzij je een betoverend uiterlijk hebt waardoor je zonder twijfel aangenomen wordt, raad ik aan om er geen foto bij te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrthe Bekijk bericht
Straks krijg je zo'n viezigegeilende baas achter je aan omdat die je foto wel leuk vond en hoopt op andere afspraken dan werkafspraken.
@Myrthe: wat voor pasfoto's heb jij in gedachten?
Met citaat reageren
  #35  
Oud 7 januari 2007, 12:58
Oyssin Oyssin is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 5
Oyssin is on a distinguished road
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Ik woon in duitsland en hier is het standaard, dat iedereen een pasfoto bij zijn cv doet. Als je geen foto mee zou sturen wordt je solicitatie meteen aan de kant gelegd, daar hij niet "professioneel" genoeg is.

Hier wordt veel waarde aan een goede pasfoto gehecht.

Daarom vindt ik het ook belangrijk, als ik een cv stuur een pasfoto mee te sturen. Hierdoor krijgt het bedrijf al meteen een indruk van je.
Dir moet natuurlijk geen negatieve indruk zijn, maakt niet uit of je man of vrouw bent.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 22 februari 2007, 16:20
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Wink Re: Foto in het c.v., ja of nee?

Ik vind dat wanneer je voor een baan solliciteert, waarbij je representatief moet zijn, je juist een foto van jezelf in je cv zou moeten plaatsen. Dan is kans groter denk ik, dat je zou kunnen worden uitgenodigt voor een gesprek. Ik deed het in ieder geval wel altijd en ben nu aangenomen. Wie weet komt het door de foto. Groeten Marieke
Met citaat reageren
  #37  
Oud 28 februari 2007, 11:20
tari-carnesir tari-carnesir is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2007
Berichten: 1
tari-carnesir is on a distinguished road
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Bij de een doe ik het niet en bij de ander wel. Als je zeg maar een formulier in moet vullen doe ik het niet. Als ik een brief moet maken doe ik het wel. Sommige mensen kennen je al een beetje van gezicht misschien. Heeft denk ik dan wel een voordeel
Met citaat reageren
  #38  
Oud 2 maart 2007, 15:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Ik ben een vrouw en ik doe geen pasfoto bij mijn cv. Het is niet dat ik er slecht uitzie of zo, maar ik vind dat een foto een momentopname is en vaak sta ik niet al te charmant op pasfoto's. Vooral de pasfoto's die je voor je paspoort moet hebben. Als een werkgever wil zien hoe ik eruit zie, dan mag dat best. Tijdens een sollicitatiegesprek. Als hij/zij twijfelt en een pasfoto nodig heeft om te kunnen beslissen...tsja.. 2 opties: of hij/zij moet me uitnodigen, of mijn cv is niet goed genoeg voor de desbetreffende funtie.
Vooral kledingzaken vragen pasfoto's. Ik ben 27. Ik doe niet meer aan pasfoto's... Nodig me maar uit voor een gesprek
Met citaat reageren
  #39  
Oud 17 maart 2007, 16:34
NicoleW
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down Re: Pasfoto bij je cv?

Ik doe geen foto bij mijn cv

de reden : je wordt dan al beroordeeld op een plaatje
als je wordt uitgenodigd ziet de persoon in kwestie je in persona met een leuk of spontaan karakter en veel wijsheid
(althans dit geldt voor mij)

ik heb ooit een foto op mijn cv gedaan en ik werdt na 4 dagen teruggebeld en ze zeiden dat ze helaas net 2 anderen personen hadden aangenomen.
oftewel dat ze geen plek meer hadden
Ik heb mijn zusje de volgende dag laten bellen en toen zeiden ze dat ze nog mensen zoeken en ze langs moet komen met een cv

dat raakte mij wel want ik weet tot de dag van vandaag nog steeds niet of het nou aan mijn foto lag, of de inhoud van de brief

want lelijk ben ik zekerrrrrrr niet
Met citaat reageren
  #40  
Oud 23 maart 2007, 11:06
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Alleen als het er bij staat dat je een pasfoto moet toevoegen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 17:26
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon