Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 12 april 2010, 18:55
Hita Hita is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 6
Hita is on a distinguished road
Standaard Re: Alles geprobeerd, wordt steeds afgewezen

Gelukkig heb ik andere ervaringen hiermee.

Nog even over de studie: is het aan te raden een hele opleiding (meer jaren) te doen of volstaat een cursus op dat niveau ook om de kans te vergroten "binnen te komen"?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 april 2010, 21:55
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Alles geprobeerd, wordt steeds afgewezen

Bij het solliciteren is het van belang om te denken als een verkoper. Dus:
1) Ga mee in te trends. Gebruik het jargon van de organisatie en van je beroep in deze tijd;
2) Reageer bevestigend naar wat de werkgever zoekt. Dus verbouw je CV naar de vaardigheden die worden gevraagd; en
3) Hou je doelstellingen en voorkeuren lekker algemeen en oppervlakkig. Geef antwoorden waar iedereen zich in kan vinden.

Verder heeft MEAO geen toegevoegde waarde meer ten opzichte van wat nu MBO4 is. Dus stel je verwachtingen bij. Zeker in een recessie hebben werkgevers zelfs voor MBO banen keuze voor gediplomeerde HBOers en soms WOers dus verwacht niet teveel.

Als je werkeloos bent is het beter eerst ZSM weer in de courante markt te komen. Werkgevers zijn meestal huiverig werkelozen aan te nemen en voelen zich veiliger bij iemand die naadloos werkt.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 april 2010, 15:48
Hita Hita is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 6
Hita is on a distinguished road
Standaard Re: Alles geprobeerd, wordt steeds afgewezen

Oke, maar ik bedoel dus voorkeur voor een opleidinging of juist cursus volgen op HBO niveau...niet het verschil tussen meao en mbo4.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 6 juni 2010, 13:24
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Alles geprobeerd, wordt steeds afgewezen

Ondertussen alweer een oud topic, maar ik kan het niet laten er nog even op te reageren. Het is ook voor mij een persoonlijke ergernis dat mensen met een goede opleiding en werkervaring gewoon nergens meer aan de bak kunnen.

Zoals hier meer is gezegd: vrijwilligerswerk kan echt een uitkomst bieden. Een juist als je iets met schrijven wilt: je levert tenslotte aantoonbaar werk en kan dit ook voor jezelf bewaren en tonen bij sollicitaties.

Helaas blijven uitkeringsinstanties hier moeilijk over doen. Zelfs mijn moeder, die sinds 1977(!) een bijstandsuitkering heeft en niet eens sollicitatieplichtig meer is, mag nog steeds geen vrijwilligerswerk doen omdat ze beschikbaar moet blijven voor de arbeidsmarkt. Zelf ben ik het in mijn werkloze periode gewoon gaan doen zonder het aan het UWV door te geven. Een vriend van mij is ook vrijwilligerswerk gaan doen en heeft aan zijn uitkeringsinstantie doorgegeven dat het enkel 's weekends is (wat niet helemaal waar is): het weekend is je eigen tijd en daarmee mag je doen wat je wil. Zowel die vriend als ikzelf hebben van ons vrijwilligerswerk een betaalde baan aangeboden gekregen. Een schande dus dat niet meer gestimuleerd wordt!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 6 juni 2010, 22:59
Hita Hita is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 6
Hita is on a distinguished road
Standaard Re: Alles geprobeerd, wordt steeds afgewezen

Ja belachelijk inderdaad. Zulke starre, ouderwetse maar vooral onzinnige regels. Ze zouden juist moeten zien wat het op kan leveren.. Ik ga zelf inderdaad wel aan mijn portfolio werken. Dat is belangrijk wat jij ook al zegt. En wat betreft je reactie: dit thema verouderd niet zo snel hoor ;-) Dus bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 12 juni 2010, 09:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Alles geprobeerd, wordt steeds afgewezen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door claudia1980 Bekijk bericht
Ondertussen alweer een oud topic, maar ik kan het niet laten er nog even op te reageren. Het is ook voor mij een persoonlijke ergernis dat mensen met een goede opleiding en werkervaring gewoon nergens meer aan de bak kunnen.

Zoals hier meer is gezegd: vrijwilligerswerk kan echt een uitkomst bieden. Een juist als je iets met schrijven wilt: je levert tenslotte aantoonbaar werk en kan dit ook voor jezelf bewaren en tonen bij sollicitaties.

Claudia1980,

Ik wil graag mijn schrijven opkrikken. Kan je mij een voorbeeld geven wat voor opleiding/training en vrijwilligerswerk je moet doen om te leren om een vlotte pen het hebben.

Alvast dank voor je info.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Radeloos heb echt alles geprobeerd helene Loopbaanvragen 5 3 juni 2009 17:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon