Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 november 2012, 01:42
Rella Rella is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2012
Berichten: 2
Rella is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief radiodiagnostich laborant, tips heel erg welkom!

Dit is de eerste keer dat ik een sollicitatiebrief moet schrijven, dus ik kan wel wat tips gebruiken!

Ik heb Maandag 12 november een telefoongesprek gehad met de vraag of ik een dag mee zou kunnen lopen en hij had gevraagd een sollicitatiebrief en cv op te sturen om een dag mee te kunnen lopen in de praktijk.

Alvast SUPER bedankt!


******, 14 november 2012

Betreft: open sollicitatie radiodiagnostisch laborant in opleiding


Geachte ******,


Naar aanleiding van het telefoongesprek van maandag 12 november stuur ik hierbij mijn sollicitatiebrief en cv.

Nadat ik uitgeloot was bij de opleidingen Fysiotherapie en Verloskundige heb ik gehaast de opleiding PABO gekozen met nog veel twijfels, omdat mij de medische kant veel meer aanspreekt.
Tijdens deze opleiding ben ik blijven door zoeken naar een opleiding die met zekerheid bij mij past.
Toen ik de opleiding MBRT tegen kwam ben ik hier verder op gaan oriënteren. Na de open dag afgelopen zaterdag van MBRT ben ik alleen maar nog enthousiaster geworden over dit beroep. En dan vooral over het werkveld van een Radiodiagnostisch laborant.

Ik ben 19 jaar oud en heb mijn HAVO diploma met het profiel “Natuur en Techniek” 2 jaar geleden afgerond. Dit sluit goed aan bij de eisen voor de opleiding. Indien het mogelijk is zou ik graag in september 2013 aan de in-service opleiding willen beginnen.

De in-service opleiding Radiodiagnostisch laborant spreekt mij erg aan, omdat dit alleen gericht is op de functie radiodiagnostisch laborant en niet zoals MBRT op alle 3 de werkvelden.
De combinatie van techniek, diagnostiek en medische kennis spreken mij erg aan.
Ook het werken in een teamverband en sociaal omgaan met mensen vind ik leuk.

Wat ik jullie te bieden heb is dat ik leergierig ben en graag mezelf wil blijven ontwikkelen in mijn werk. Ook dat ik ervaring heb met het omgaan met (verschillende soorten) mensen.
Ik werk in een verpleegtehuis waarbij ik veel rekening moet houden met de verschillende ziektebeelden die de mensen hebben. Dit komt overeen met het beroep waar ik nu voor solliciteer.

****** lijkt mij een erg leuk ziekenhuis om mij te ontwikkelen en te werken. Ook heb ik van verschillende mensen die hier stage hebben gelopen positieve ervaringen gehoord.



Met vriendelijk groeten,

*********** *******
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 november 2012, 03:15
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Hey Rella,

Ik vind het wel een aardige brief. Misschien kan je je motivatie voor het toekomstig beroep nog wat duidelijker formuleren. De zin die er nu staat is prima, maar misschien kan er nog een zin bij. Dit zorgt ook voor een stuk extra enthousiasme in de brief. Beroepen (ook radiodiagnostisch laborant ), schrijven we trouwens zonder hoofdletters. Eigenlijk geldt dit ook voor opleidingen, maar omwille van de duidelijkheid begrijp ik in dit geval de keuze voor hoofdletters. Misschien kan je deze omzeilen door je opleidingen in cursief te zetten.

Ik zou de openinsgalinea van je brief veranderen. Zo'n eerste alinea moet de lezer meteen grijpen, verder mag een alinea niet uit één zin bestaan. Ik zou er bijvoorbeeld van maken: "In navolging van het (prettige) telefoongesprek van maandag 12 november 2012 met u, laat ik nu ook schriftelijk mijn interesse blijken in de vacature radiodiagnostisch laborant in opleiding. Graag vertel ik u in deze brief waarom ik ervan overtuigd ben een meerwaarde voor het XXXXXX ziekenhuis te (kunnen) zijn."

Cv zou ik trouwens altijd voluit schrijven, maar dat is een kwestie van smaak. 'Tegenkwam' is één woord, 'havo-diploma' schrijf je zo (dus zonder hoofdletters en met een koppelteken, hoe gek het er ook uitziet) en 'verschillende soorten mensen' zou ik veranderen, dit heeft een negatieve bijklank.

Succes met je brief en je sollicitatie.

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 november 2012, 17:09
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
De in-service opleiding Radiodiagnostisch laborant spreekt mij erg aan, omdat dit alleen gericht is op de functie radiodiagnostisch laborant en niet zoals MBRT op alle 3 de werkvelden.
De combinatie van techniek, diagnostiek en medische kennis spreken mij erg aan.
Ook het werken in een teamverband en sociaal omgaan met mensen vind ik leuk.
dit moet zijn deze! Het is deze opleiding en niet dit opleiding.
het moet zijn de combinatie van ... spreekt mij erg aan en niet spreken mij erg aan. Combinatie is enkelvoud!
Tot slot gebruik je in dit kleine stukje tekst twee keer de uitdrukking "spreekt mij aan" ik vind dat persoonlijk niet zo mooi staan en zou een van de twee vervangen voor een andere verwoording!

Verder vind ik het een goede brief!

groetjes marleen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 november 2012, 18:28
Ela Ela is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2012
Berichten: 8
Ela is on a distinguished road
Standaard

Wat ik vaak bij vrienden zeg over een brief is het vermijden van negatieve zaken. Begin (na je eerste alinea) met iets positiefs begin bijvoorbeeld eerst met Mijn enthousiasme voor het beroep is begonnen omdat ... of iets anders.

Daarnaast ben ik geen voorstander van zinnen die beginnen met "IK"

Verder zou ik van andere brieven die op Carierretijger staan even kijken wat zij als slot zin gebruiken, wees hierin iets creatiever zodat ze zin hebben om te bellen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
laborant

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief werkbegeleider (zorg), graag tips alles is welkom valkje Sollicitatiebrief en cv 2 8 november 2010 11:54
Heel graag Tips alles is Welkom!! JHC Sollicitatiebrief en cv 0 12 oktober 2009 18:29
Mijn CV commentaar heel erg welkom appie Sollicitatiebrief en cv 4 21 mei 2009 18:13
Sollicitatiebrief receptioniste. Heel graag tips! Paola2 Sollicitatiebrief en cv 4 5 januari 2009 17:08
Sollicitatiebrief Administrateur. heel erg graag commentaar sweety Sollicitatiebrief en cv 4 12 juni 2007 23:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon