Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 juni 2018, 11:10
Bambi_J Bambi_J is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2018
Berichten: 3
Bambi_J is on a distinguished road
Question Kennismakingsgesprek: voorbereiding

Hallo,

Vrijdag heb ik een kennismakingsgesprek bij een ziekenhuis. Zelf heb ik al een CV en motivatiebrief geschreven, waarna ik geselecteerd ben geweest.
Nu ben ik mij aan het voorbereiden op het kennismakingsgesprek en mogelijke vragen die gesteld kunnen worden, zoals de vraag "Waarom wil je hier komen werken"

Dit zijn de compenteties die vereist zijn:
- Leergierig
- Flexibel
- Resultaatgericht
- Oplossingsgericht
- Klantgericht
- Empathisch
- Organisatorisch, planningsvermogen
- Analytisch
- Vlot met computers-
- Kan zich aanpassen in een veranderende omgeving

Hetgeen ik al neergepend heb op de vraag "waarom wil je hier werken" of "wat spreekt u aan in deze functie":

Ik herken mij zeer goed in de functiebeschrijving en in de beleidscultuur van Ziekenhuis X, aangezien het mijn ambitie is om ervoor te zorgen dat patiënten steeds kunnen rekenen op een hoogstaande kwalitatieve zorg-en dienstverlening. Deze functie is een combinatie van mijn medische achtergrond met focus op de patiënt en de kwaliteitsborging waarbij de gevraagde compententies juist mijn kernkwaliteiten zijn zoals enerzijds probleemoplossend, resultaat- en kwaliteitsgericht denken en handelen en anderzijds de organisatorische, klantgerichte en empathische ingesteldheid. Daarnaast spreken de aspecten zoals het werken in teamverband, het continu streven naar een hoger niveau en de uitdaging om aan alle kwaliteitsnormen te voldoen me erg aan.

Ziekenhuis X is voor mij de ideale uitvalsbasis om enerzijds een zeer belangrijke bijdrage te leveren aan de maatschappij en anderzijds om mijzelf verder te ontplooien, aangezien hier een kwaliteitsvolle zorgverlening voorop staat en het een dynamische omgeving is.

Wat vinden jullie ervan ? (is geen motivatiebrief, maar mondelinge motivatie)

Bedankt!
PS: ik ben belgisch, dus misschien heb ik wel een andere "woordenschat".
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juni 2018, 11:37
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Proficiat! Top dat je bent uitgenodigd voor een gesprek!

Citaat:
Ik herken mij zeer goed in de functiebeschrijving en in de beleidscultuur van Ziekenhuis X, aangezien het mijn ambitie is om ervoor te zorgen dat patiënten steeds kunnen rekenen op een hoogstaande kwalitatieve zorg-en dienstverlening. Deze functie is een combinatie van mijn medische achtergrond met focus op de patiënt en de kwaliteitsborging waarbij de gevraagde compententies juist mijn kernkwaliteiten zijn zoals enerzijds probleemoplossend, resultaat- en kwaliteitsgericht denken en handelen en anderzijds de organisatorische, klantgerichte en empathische ingesteldheid. Daarnaast spreken de aspecten zoals het werken in teamverband, het continu streven naar een hoger niveau en de uitdaging om aan alle kwaliteitsnormen te voldoen me erg aan.

Ziekenhuis X is voor mij de ideale uitvalsbasis om enerzijds een zeer belangrijke bijdrage te leveren aan de maatschappij en anderzijds om mijzelf verder te ontplooien, aangezien hier een kwaliteitsvolle zorgverlening voorop staat en het een dynamische omgeving is.

Wat vinden jullie ervan ? (is geen motivatiebrief, maar mondelinge motivatie)
Heb jij deze mondelinge motivatie al eens hardop uitgesproken? Ik heb het wel gedaan en ik denk niet de persoon aan de andere kant van de tafel 'vat' wat je zegt. Het is nog te veel schriftelijk taalgebruik Ik raad je aan om hier nog eens goed naar te kijken en het in je eigen woorden uit te spreken. Neem je antwoord desnoods met je telefoon op en schrijf het daarna uit.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juni 2018, 12:43
Bambi_J Bambi_J is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2018
Berichten: 3
Bambi_J is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Proficiat! Top dat je bent uitgenodigd voor een gesprek!



Heb jij deze mondelinge motivatie al eens hardop uitgesproken? Ik heb het wel gedaan en ik denk niet de persoon aan de andere kant van de tafel 'vat' wat je zegt. Het is nog te veel schriftelijk taalgebruik Ik raad je aan om hier nog eens goed naar te kijken en het in je eigen woorden uit te spreken. Neem je antwoord desnoods met je telefoon op en schrijf het daarna uit.

Hoe pak ik dit dan juist aan mondeling?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juni 2018, 13:40
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Doe net of ik tegenover je aan tafel zit en aan jou vraag: 'Goh, waarom heb je daar eigenlijk gesolliciteerd?"

Volgens jouw stukje zou je dan het volgende zeggen:

Citaat:
Ik herken mij zeer goed in de functiebeschrijving en in de beleidscultuur van Ziekenhuis X, aangezien het mijn ambitie is om ervoor te zorgen dat patiënten steeds kunnen rekenen op een hoogstaande kwalitatieve zorg-en dienstverlening.
In een gewoon gesprek geef je nooit een dergelijk antwoord; het is een hele ambtelijke en formele reactie. Verander dit stukje tekst nu eens in een 'gespreksvriendelijke' versie. Zoals ik al eerder zei, kun je je antwoorde opnemen en daarna uitschrijven.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juni 2018, 15:12
Bambi_J Bambi_J is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2018
Berichten: 3
Bambi_J is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Doe net of ik tegenover je aan tafel zit en aan jou vraag: 'Goh, waarom heb je daar eigenlijk gesolliciteerd?"

Volgens jouw stukje zou je dan het volgende zeggen:

Citaat:
Ik herken mij zeer goed in de functiebeschrijving en in de beleidscultuur van Ziekenhuis X, aangezien het mijn ambitie is om ervoor te zorgen dat patiënten steeds kunnen rekenen op een hoogstaande kwalitatieve zorg-en dienstverlening.
In een gewoon gesprek geef je nooit een dergelijk antwoord; het is een hele ambtelijke en formele reactie. Verander dit stukje tekst nu eens in een 'gespreksvriendelijke' versie. Zoals ik al eerder zei, kun je je antwoorde opnemen en daarna uitschrijven.
Bedankt voor de opbouwende "kritiek"!

Ik heb het aangepast richting een meer mondelinge vorm (mondeling zal ik het ook met veel enthousiasme brengen, met de juiste intonatie).

De reden waarom ik gesolliciteerd heb voor deze functie, is omdat ik mij zeer goed herken in de functiebeschrijving en in de bedrijfscultuur. Als apotheker is het mijn ambitie om enerzijds ervoor te zorgen dat de patiënten steeds kunnen rekenen op een kwalitatieve zorg-en dienstverlening en anderzijds om mijzelf verder te ontplooien binnen de gezondheidssector. Voor mij is ZiekenhuisX hiervoor dan ook de ideale uitvalsbasis, omdat hier een kwaliteitsvolle en dynamische zorgverlening centraal staat.
Gezien dat de gevraagde competenties mijn kernkwaliteiten zijn en ik heb een medische achtergrond heb met focus op de patiënt en de kwaliteitswaarborging ben ik ervan overtuigd een goede aanwinst te zijn voor het team. Ook de aspecten zoals het werken in teamverband en de uitdaging om aan alle kwaliteitsnormen te voldoen maken dat ik hiervoor gesolliciteerd heb.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onverwachte test tijdens kennismakingsgesprek anneke05 Sollicitatiegesprek 2 8 november 2013 10:24
Mail Kennismakingsgesprek jedediah Sollicitatiegesprek 4 31 oktober 2013 11:53
STAR-interview i.p.v. 'informeel kennismakingsgesprek' H.DD Sollicitatiegesprek 14 19 maart 2010 12:41
Sollicitatiegeprek voorbereiding VVV-informatrice fleur.jansen Sollicitatiegesprek 1 8 september 2009 12:29
Kennismakingsgesprek - 2 bedrijven, zelfde functie? JennieG Sollicitatiebrief en cv 3 14 december 2006 16:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon