Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 november 2012, 14:15
Cinnik Cinnik is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2012
Berichten: 3
Cinnik is on a distinguished road
Standaard Solliciteren als herintreedster

Hallo allemaal!

Ik ben nu al ruime tijd zeer actief aan het solliciteren. Ik heb de afgelopen jaren fulltime voor mijn gezin gezorgd en merk nu dat het knap lastig is om weer aan het werk te komen.
Ergens gaat het giga fout met mijn sollicitatiebrieven ofwel mijn CV met bijbehorend gat!

Willen jullie misschien naar mijn brief kijken? Betreft een sollicitatie in mijn oude vak als kapster.. Geen idee of het überhaupt nut heeft, maar wie niet waagt wie niet wint.

Geachte heer *****,

Al mijn hele leven ben ik met uiterlijke verzorging bezig. Ik was dan ook gelijk enthousiast toen ik u vacature las en wil hierbij graag mijn interesse tonen.
Als gemotiveerde gediplomeerde allround kapster ben ik op zoek naar een baan waar ik nog veel kan leren.

September 2000 heb ik mijn opleiding als allround kapster met succes afgerond bij *** in *****.
Ik heb gewerkt in verschillende kapsalons en als thuiskapster. Daarna heb ik fulltime de zorg van ons gezin op me genomen.

Nu ben ik toe aan een nieuwe uitdaging, heel graag wil ik weer parttime in een kapsalon werken.
Hairstyling is en blijft mijn passie. Ik heb de afgelopen jaren in kleine kring mijn vak nog uit kunnen oefenen maar ik merk dat ik een team om me heen mis waar ik van kan leren.

Ik ben gedreven, leer snel en wil nog veel meer leren. Ik ben heel erg gemotiveerd en bereid om eventueel een maand op vrijwillige basis te werken als een soort stage. Op die manier kan ik de ervaring op doen wat ik zo graag wil.

Graag wil ik deze mail komen toelichten in een persoonlijk gesprek. Ik heb mijn CV als bijlage toegevoegd zodat u meer kan lezen over mijn opleiding en werkervaring.

Met vriendelijke groeten,
Cinnik


De brief voelt helemaal niet lekker, en ws. ook de reden waarom ik nog nergens uitgenodigd ben.. Maar ik weet niet precies wat er niet klopt. Dit is 1 brief als voorbeeld van de vele vele mails en brieven die de deur uitgaan.
Tips? Heel graag!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 november 2012, 14:35
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte heer *****,

Al mijn hele leven ben ik met uiterlijke verzorging bezig. Ik kan niet goed zeggen waarom, maar ik vind dit niet zo'n lekkere eerste zin. Ten eerste neem ik aan dat je niet als baby al je haar in de krullers zette ten tweede is het misschien een beetje afgezaagd voor een baan als kapster om te zeggen dat je met uiterlijke verzorging bezig bent. Maak het iets specifieker of laat het weg... Ik was dan ook gelijk enthousiast toen ik u vacature las geef hier ook aan waar/wanneer je de vacature hebt gelezenen wil hierbij graag mijn interesse toneninteresse tonen is niet helemaal de goede verwoording...je wilt de baan hebben toch? je wilt graag uitleggen waarom jij dé persoon bent om deze vacature in te vullen!.
Als gemotiveerde gediplomeerde allround kapster ben ik op zoek naar een baan waar ik nog veel kan leren. dit klinkt een beetje alsof je nog niet helemaal zeker bent over je capaciteiten. Ik zou dat stukje weg laten en in de volgende alinea dieper ingaan op alle capaciteiten die je wél hebt en daarna eventueel zeggen dat je openstaat voor cursussen/trainingen

InSeptember 2000 heb ik mijn opleiding als allround kapster met succes afgerond bij *** in *****.
Ik heb geef hier aan hoe lang je dit gedaan hebtgewerkt in verschillende kapsalons en als thuiskapster. Daarna heb ik fulltime de zorg van ons gezin op me genomen.

Nu ben ik toe aan een nieuwehet is geen nieuwe uitdaging, (dat klinkt alsof je een carriere switch gaat maken) je nemt nu eraan toe om je passie weer op te pakken! uitdaging, heel graag wil ik weer parttime in een kapsalon werken.wil je graag parttime in een kapsalon werken of wil je weer die enthousiaste/ hard werkende/creatieve/haarkunstenares zijn die je altijd geweest bent?
Hairstyling is en blijft mijn passie. Ik heb de afgelopen jaren in kleine kring mijn vak nog uit kunnen oefenen maar ik merk dat ik een team om me heen mis waar ik van kan lerenzelfde commentaar als eerder gezegd. Mis je alleen een team om van te leren? Noem meer redenen waarom je weer in een team wilt werken en niet als zelfstandig thuiskapster.

Ik ben gedreven, leer snel en wil nog veel meer leren. Ik ben heel erg gemotiveerd en bereid om eventueel een maand op vrijwillige basis te werken als een soort stagehier bestaat een proeftijd voor, ik zou dit niet zo noemen. Je kan wel aangeven dat je bereid bent om een aantal (zelf meegenomen)modellen te knippen/stylen om je kunde te laten zien . Op die manier kan ik de ervaring op doen wat je hebt toch al ervaring? geef aan dat je je verder wilt ontwikkelen maar niet dat je ervaring op wilt doen, zo klinkt het net alsof je die nog niet hebt ik zo graag wil.

Graag wil ik deze mail komen toelichten in een persoonlijk gesprek. Ik heb mijn CV als bijlage toegevoegd zodat u meer kan lezen over mijn opleiding en werkervaring.

Met vriendelijke groeten,
Cinnik
Ik vind de opbouw van de brief goed, en ik lees zeker je wil en je drive tussen de regels door om weer aan de slag te gaan! Maar pas op dat dit niet omslaat in een soort smeekbede om jou aan te nemen. Je brief komt op deze manier erg onzeker op mij over, alsof je zelf niet zeker bent van je kunde! Misschien ben je dat ook niet omdat je er even tussenuit geweest bent, maar richt je dan in je brief vooral op de dingen waar je goed in bent. Nergens in de brief vind ik terug wat je sterke kanten zijn, dat is toch wel essentieel. Geef aan waar je in uitblinkt. Vraag desnoods aan je klantenkring wat voor hen de reden is dat ze bij jou komen als je zelf niets kan bedenken! Ik hoop dat je wat aan mijn aanmerkingen hebt! Misschien kan je je brief zelf herschrijven en nogmaals plaatsen! En het is misschien goed te weten dat ik zelf ook jaren kapster en even bedrijfsleidster ben geweest dus ik weet wel een beetje waar ik toen op lette als ik iemand aannam. Je brief moet eruit springen en vol zelfverzekerdheid zijn! Heel veel succes
groetjes Marleen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 november 2012, 14:49
Cinnik Cinnik is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2012
Berichten: 3
Cinnik is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel Marleen, hier kan ik even mee vooruit! En ja ik ben best onzeker, lig er natuurlijk al een tijdje uit en ben bang dat ze teveel van me verwachtten. Maar het is idd niet handig dat een vreemde dat uit mijn brief haalt. Ik kan zeker wel wat!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 november 2012, 15:11
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik kan zeker wel wat!
Kijk Cinnik, dat is de spirit! daag je zelf uit om in je brief alleen maar sterke kanten van jezelf te benoemen! Vul dit aan met het feit dat je bereid bent jezelf verder te ontwikkelen middels cursussen en trainingen. Maar noem dat maar 1 keer (in deze brief noemde je meerdere keren dat je wil leren/ervaring op wilt doen) dan komt het helemaal goed. Schrijf de brief met passie en gooi die onzekerheid uit het raam!! Nergens voor nodig je bent niet voor niets gediplomeerd en er zijn toch echt genoeg mensen die zich graag door jou laten knippen dat zegt toch genoeg?! Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe brief en hoop dat je snel weer aan de slag kunt!
groetjes marleen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na 11 jaar weer solliciteren als medewerker klantenservice, hoe is deze brief? Danique Sollicitatiebrief en cv 6 31 mei 2013 19:08
Solliciteren als dtp-er: sollicitatiebrief 'gepimpt' met bijzondere vormgeving? Shadowz Sollicitatiebrief en cv 2 10 december 2011 23:34
Als buitenstaander solliciteren op een interne vacature WW-ertje Alle andere carrièreonderwerpen 1 26 januari 2010 22:01
Solliciteren als programmeur Nesse Sollicitatiebrief en cv 3 10 december 2007 10:48
Het nieuwe solliciteren? werkgever als partner Thomas Alle andere carrièreonderwerpen 1 10 maart 2007 10:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon