Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 oktober 2013, 23:18
frankie002 frankie002 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2013
Berichten: 1
frankie002 is on a distinguished road
Standaard Meer salaris gezegd, willen nu een loonstrook

Ik heb bij een bedrijf al 3 positieve gesprekken gehad en hieruit voortvloeiend willen ze mij een voorstel doen voor een arbeid overeenkomst..
Alles dus heel positief, maar om tot een goed voorstel te komen willen ze een loonstrookje hebben van mijn huidige werkgever.
Dit om alle onkosten vergoedingen, bonussen, ed op hun voorstel af te stemmen.

Nu komt het, ik heb tijdens de gesprekken er € 300,- meer boven mijn huidige salaris genoemd.
IK heb geen probleem met het sturen van mijn loonstrook, ik heb ook enkele uitzonderlijke vergoedingen, maar dan zien ze ook dat ik minder verdien dan ik in de gesprekken heb aangegeven..

Hebben jullie tips..??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 oktober 2013, 21:47
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Hoi Franky,

Ja dat is een lastige. Als je ooit nog eens de vraag krijgt welk bedrag je nu verdiend, kun je hier maar beter eerlijk in zijn. Je kunt er dan bij zeggen, dat je verwacht een leuke stap te kunnen maken. Dan weten ze dat je graag meer wilt verdienen dan je deed.

Het is overigens niet heel gebruikelijk om een kopie van je loonstrook op te vragen. Als er bij wijze van spreken loonbeslag op je salaris zou zitten, dan weten zij dat ook en dat is niet altijd oké. Je kunt overwegen om eerst een voorstel van hun te vragen. Je kunt aangeven dat je dat liever hebt dan een strookje inleveren.

En als ze later beginnen over het bedrag dat lager ligt dan jij hebt genoemd, kun je misschien zeggen dat jij een bedrag noemde inclusief alle emolumenten. En dat je ze dus misschien niet goed had begrepen. Maar ik zou eerst proberen om een voorstel van hun te krijgen, zonder je loonstrook te overleggen.

Succes!

Hartelijke groet, Judith
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2013, 13:23
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard

Ik zou ook geen loonstrook overleggen. Zij moeten zelf bepalen wat ze je waard vinden. Als ze twijfelen kunnen ze met je afspreken dat je na je proefperiode meer salaris krijgt. Ik weet dat we als sollicitanten niet veel te zeggen hebben in deze tijd, maar jij vraagt toch ook niet naar de loonstrook van de persoon die voor jou op die plek zat?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[IBMS] wel of niet doen? InspirAzn Opleiding kiezen en volgen 25 9 maart 2016 21:52
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Wat is een gangbaar salaris voor financieel traineeship bij internationaal concern? tom.rikhof Salaris 2 14 april 2011 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon