Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 december 2006, 18:02
Mr.Binnema Mr.Binnema is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 december 2006
Berichten: 1
Mr.Binnema is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief doktersassistente

graag voorzien van commentaar
....

Betreft: Doktersassistent (m/v)

Geachte mevrouw Swillens,

Uw advertentie in de Volkskrant van 9 December jongstleden is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie doktersassistent bij de huisartsenpost Amstelland. De functie trok meteen mijn aandacht en ik ben zeer enthousiast.

Ik heb net mijn diploma HBO verpleegkunde afgerond aan de Hanze hogeschool te Groningen. En ben nu haastig opzoek naar een baan. Ik heb ervoor gekozen bij u te solliciteren omdat ik vernomen heb dat uw bedrijf een goede leerplek is. Ik sta daarom te popelen om mijn kennis, die ik tijdens mijn studie heb verworven, in praktijk te brengen. Tijdens deze studie heb ik veel kennis opgedaan in mijn stageperiode in het Universitair Medisch Centrum Groningen. Mijn studie is erg breed zodat ik de basiskennis bezit van meerdere vlakken van de gezondheidszorg.

Net na mijn studie heb ik nog weinig werkervaring, waar ik mij terdege bewust van ben, maar dit compenseer ik met een flinke dosis enthousiasme en daarnaast leer ik snel. Bovendien heb ik mijn studie zonder problemen doorgelopen en heb ik een goede feedback ontvangen van mijn vorige stageperiode. Ik beschik over een flink wat geduld, ben flexibel en initiatiefrijk.

Denkt u ook dat wij elkaar iets te bieden hebben, dan wil ik graag mijn enthousiasme over deze baan verder toelichten in een gesprek. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,




Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 december 2006, 19:38
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Verpleegkundige

Betreft: Doktersassistent (m/v)

Geachte mevrouw Swillens,

Uw advertentie in de Volkskrant van 9 December jongstleden is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie doktersassistent bij de huisartsenpost Amstelland. De functie trok meteen mijn aandacht en ik ben zeer enthousiast. (1)

(1) Waarom ben je enthousiast terwijl je verderop zegt dat je haastig op zoek bent naar een job. Dat strookt niet helemaal. Misschien zit er wel een arts met een specialiteit waar je erg in geínteresseerd bent en dus enthousiast maakt. Steek die veer maar naar die arts want dat heeft hij het liefst.

Ik heb net mijn diploma HBO verpleegkunde afgerond aan de Hanze hogeschool te Groningen. En ben nu haastig opzoek naar een baan.(2) Ik heb ervoor gekozen bij u te solliciteren omdat ik vernomen heb dat uw bedrijf een goede leerplek is.(3) Ik sta daarom te popelen om mijn kennis,(4) die ik tijdens mijn studie heb verworven, in praktijk te brengen. Tijdens deze studie heb ik veel kennis opgedaan in mijn stageperiode in het Universitair Medisch Centrum Groningen. Mijn studie is erg breed zodat ik de basiskennis bezit van meerdere vlakken van de gezondheidszorg.

(2) Wat een haast, je legt nu wel erg het initiatief bij de nieuwe werkgever.
(3) Maak er iets van dat je van je medestudenten hebt gehoord dat ze er veel geleerd hebben net zoals jij in het UMG. Zodat je je opgedane kennis vanuit je studie en stage kunt inzetten maar ook zeker uitbreiden in deze praktijk.
(4) Nog meer haast. Relax..............


Net na mijn studie heb ik nog weinig werkervaring,(5) waar ik mij terdege bewust van ben, maar dit compenseer ik met een flinke dosis enthousiasme en daarnaast leer ik snel. Bovendien heb ik mijn studie zonder problemen doorgelopen(6) en heb ik een goede feedback ontvangen van mijn vorige stageperiode.(7) Ik beschik over een flink wat geduld, ben flexibel en initiatiefrijk.

(5) Je hebt nu ng geen credits. Je geeft nu zelf al een zwakker punt aan. Niet doen. Je kunt dit beter omzetten naar een pré. Maak er iets van dat je in je studie en stage hebt geleerd om positief kritisch te zijn. Ze weten best dat je geen ervaring hebt, maar dat compenseer je nu door er een andere wending aan te geven
(6) doorlopen.
(7) Kun je hier, als er naar een referentie gevraagd wordt, een referentie geven. Anders snel regelen.

Denkt u ook dat wij elkaar iets te bieden hebben, dan wil ik graag mijn enthousiasme over deze baan verder toelichten in een gesprek. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.(8)

(8) Geef aan dat je graag uitgenodigd wordt voor een gesprek. Hier laat je weer het initiatief aan hun over. Jij wil toch graag zelf de regie hebben?

Hoogachtend,(9)
(9) Met vriendelijke groet




Bijlage: Curriculum Vitae[/QUOTE]

Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat je begrijpt hoe ik sommige dingen bedoel.
Succes met je sollicitatie
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 14:07
wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken? girl1984 Sollicitatiebrief en cv 5 15 december 2007 15:16
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 19:27
Sollicitatiebrief doktersassistente en opleidingsplaats Elmo Sollicitatiebrief en cv 2 7 november 2006 10:42
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon