Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2008, 19:02
tulpje tulpje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 2
tulpje is on a distinguished road
Standaard graag wat advies vacature verhuur med. ik heb geen ervaring

wie kan mij goede tips geven ik ben benaderd door een med. van een bedrijf dat er een vacature open stond ik heb daar gelijk op gereageerd. ik kreeg een positieve brief voor terug en verzochten mij contact op te nemen met een werving selectiebureau via hun kon ik de sollicitatie voort zetten maar helaas werd ik afgewezen. nu na een half jaar later staat de vacature nog steeds open bij het bedrijf en is inmiddels in eigen beheer en niet meer via werving selectiebureau de eis is ervaring en die heb ik niet ik wil hun overtuigen in mijn tweede brief hoe kan ik dat het beste aanpakken.

groetjes Tulpje
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2008, 19:45
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: graag wat advies vacature verhuur med. ik heb geen ervaring

Dag Tulpje,

het zal lastig worden vrees ik voor je, maar soms wordt enthousiasme ook beloond. Een van mijn clienten is een keer aangenomen doordat ze het bedrijf gebeld heeft en haar situatie heeft uitgelegd. Ze heeft gezegd dat ze geen ervaring had, wel heeeel graag wilde en vervolgens heeft ze gevraagd wat ze moest doen om toch aangenomen te worden. Haar enthousiasme en het telefoontje op zich werden erg gewaardeerd en nu is ze inmiddels begonnen. Weliswaar onderaan de ladder, voor een lager salaris, maar binnen is binnen.
Kijk wel ook voor jezelf waarom je deze baan zo graag wilt. Is hij niet echt te hoog gegrepen voor je? Misschien kun je via een omweg over een paar jaar wel aan de slag.

veel succes!
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 februari 2008, 20:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: graag wat advies vacature verhuur med. ik heb geen ervaring

dankje voor je tip en reactie. het is niet zo zeer dat het voor mij te hoog gegrepen is maar iemand met ervaring vind het een receptie baan en te saai en doordat het bedrijf iemand aanstelde zonder ervaring die nam na twee weken onslag die risico willen ze eigelijk niet meer nemen maar ik ga er juist 1000% voor terwijl ik veel moet inleveren voor die baan ik werk nu als financieel med. op een vmbo school als ik echt voor de baan ga dan lever ik alle school vakantie in en het is een klein kantoor waar ik alleen zal gaan zitten en af en toe een collega zal zien maar het is echt een baan waar ik me in kan vinden. en er zeker voor wil gaan.

groetjes Tulpje
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 februari 2008, 09:24
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up Re: graag wat advies vacature verhuur med. ik heb geen ervaring

Hoi Tulpje,

Ik vroeg me af: Wat voor ervaring vragen ze naar...

Want verhuurmedewerkster en financieel medewerkster... Bij beide moet je met geld omgaan en een archief aan kunnen leggen en bijhouden (da's dus al de ervaring die je hebt)

Volgens mij heb je er meer ervaring in dan jezelf denkt! Ik zou ze gewoon bellen om te informeren of de baan nog open is en dan een gerichte brief schrijven, waarin je uitlegt wat je wilt bereiken en waarom.

Succes met je beslissing!


P.S. 1: Niet vertellen over wat je allemaal inlevert, want daar zijn zij niet in geintresseerd
P.S. 2: Als je bij ze wordt aangenomen... Waar is die school waar jij werkt? Ik denk dat jou baan wel iets voor mij is...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 februari 2008, 22:59
tulpje tulpje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 2
tulpje is on a distinguished road
Smile Re: graag wat advies vacature verhuur med. ik heb geen ervaring

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TumTummm Bekijk bericht
Hoi Tulpje,

Ik vroeg me af: Wat voor ervaring vragen ze naar...

Want verhuurmedewerkster en financieel medewerkster... Bij beide moet je met geld omgaan en een archief aan kunnen leggen en bijhouden (da's dus al de ervaring die je hebt)

Volgens mij heb je er meer ervaring in dan jezelf denkt! Ik zou ze gewoon bellen om te informeren of de baan nog open is en dan een gerichte brief schrijven, waarin je uitlegt wat je wilt bereiken en waarom.

Succes met je beslissing!


P.S. 1: Niet vertellen over wat je allemaal inlevert, want daar zijn zij niet in geintresseerd
P.S. 2: Als je bij ze wordt aangenomen... Waar is die school waar jij werkt? Ik denk dat jou baan wel iets voor mij is...
dankje voor je reactie
ik ga zo mijn sollicitatiebrief typen en ik zal hem zeker plaatsen op deze site.
vandaag heb ik geinformeerd en de vacature sta nog open.
ik ga me best doen.

groetjes Tulpje
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 februari 2008, 23:15
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: graag wat advies vacature verhuur med. ik heb geen ervaring

Beste Tulpje,

Hierbij een tip voor het schrijven van je brief:

Begin elke zin met een hoofdletter en eindig de zin met een punt. Hierdoor wordt je brief veel beter leesbaar.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 februari 2008, 23:17
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tulpje Bekijk bericht
dankje voor je reactie
Graag gedaan!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tulpje Bekijk bericht
ik ga zo mijn sollicitatiebrief typen en ik zal hem zeker plaatsen op deze site.
Moet je doen, ik haal hier ook veel tips vanaf en je wordt door meerdere mensen geholpen... Is goed om een 'frisse' kijk te hebben als je de brief af hebt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tulpje Bekijk bericht
ik ga me best doen.
Dan ben je nu al halvewege...!!!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon