Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 januari 2018, 15:09
TechneutEconoom TechneutEconoom is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 januari 2018
Berichten: 1
TechneutEconoom is on a distinguished road
Standaard Carrierswitch van techniek naar economie?

Dag allen,

Graag zou ik jullie mening willen horen betreft een vraag over een “carrierswitch” tussen twee vakgebieden. Op dit moment studeer ik af (bijna klaar) op een duale studie elektrotechniek op het HBO (Avans ) en ik zit in het 4e jaar (ik ben 24 jaar). Mijn werkzaamheden zijn voornamelijk technische ontwerpen uitwerken met behulp van CAD tekenprogramma’s en verificatieberekeningen maken. Inhoudelijk zit hier veel uitdaging en afwisseling in, echter merk ik dat er passie ontbreekt. Of de passie is weg op één of andere manier. Sommige dingen gaan gewoon niet erg fijn of lekker meer.

Wij worden op het werk enorm gestimuleerd om doelen te stellen, ze uit te werken en te reflecteren. Dit geeft voldoening, maar het zet je aan het nadenken.

Mijn grootste dilemma is of ik mezelf gewoon nog niet gevonden heb in wat ik wil en keuzes te veel heb gemaakt op basis van mijn ouders en mijn omgeving. Ik ben technisch aangelegd, maar economie, bedrijfsprocessen, financiën en psychologie vind ik gewoon enorm interessant. Ik leen sinds afgelopen jaar ook regelmatig boeken over psychologie en financieel management. Het geeft je een ander beeld als je meer leest, maar brengt je ook weer twijfels.

Hierdoor ben ik gaan kijken naar een economische studie op de universiteit als vervolg opleiding. Een universitaire studie bedrijfskunde lijkt mij erg interessant. De passie in de techniek is aanwezig, maar alle financien eromheen ook. Ik weet ook niet met wie ik er ook echt mee over kan praten die niet subjectief is. Daarom dus via deze weg hoop ik op wat meer antwoord te krijgen.

Hoe kijken jullie aan tegen een carrier switch van HBO elektrotechniek naar Bedrijfskunde op de universiteit? Heeft iemand zo'n stap durven zetten? Mijn hart zegt gewoon doen, maar dan komen de twijfels weer…. Kan ik het uberhaubt aan, zijn er wel baanmogelijkheden of dergelijke..

Ik woon nog thuis en ik ben 24 jaar en doe absoluut niet mee aan de bitcoin manie. Zorgen zou ik me niet hoeven maken, maarja twijfels..twijfels... ik weet het niet.

Bedankt in ieder geval enorm voor jullie antwoord. Ik blijf graag nog even anoniem.

TechneutEconoom
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2018, 17:43
MrBeanl MrBeanl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2018
Berichten: 2
MrBeanl is on a distinguished road
Standaard Carrierswitch van techniek naar economie?

Ik denk juist door je technische achtergrond dat als je nu bedrijfskunde gaat studeren je geen moeite hebt een baan te vinden.

Kijk wel uit dat je bedrijfskunde niet mooier maakt dan het is. De studie, en het werk dat je daarna doet, zal veel meer inhouden dan de onderwerpen waar je nu enthousiast over bent, en dat kan tegenvallen.

Als ik jou was zou ik iemand zoeken die bedrijfskunde heeft afgerond en nu werkt en vragen wat zijn werk precies inhoud. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tata Steel zoekt Teamleider Inkoop - Associate Category Manager in IJmuiden JohnHart Vacatures 0 29 maart 2017 10:02
Van software ontwikkelaar naar civiele techniek op latere leeftijd Sidney Loopbaanvragen 1 14 september 2015 11:15
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
3 sollicitatiebrieven schrijven voor stageplaats binnen 2 weken! elifecoach Sollicitatiebrief en cv 7 15 december 2014 19:12
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon