Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2008, 15:25
Amber9 Amber9 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 24
Amber9 is on a distinguished road
Standaard promotie plek

Ik heb al eerder een discussie gestart, maar toen wist ik niet waar ik naar toe wilde, nu wel. Ik heb op het moment een aio-plek, maar het onderwerp ligt mij totaal niet. Er is wel een onderwerp dat helemaal 'mijn ding' is, maar dat is erg onbekend in de onderzoekswereld.
Bij vacatures voor aio-plekken ligt er vaak al een voorstel klaar, of is er op zijn minst een gebied afgebakend. Nu is mijn vraag, is het mogelijk te promoveren op een 'eigen' onderwerp en zo ja, wat zijn de te ondernemen stappen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat mensen mij hierin steunen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juni 2008, 06:33
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: promotie plek

Ik zou in NL niet weten of dit mogelijk is. Het promoveren in NL is namelijk veel meer rigide dan in landen zoals NO waar je vaak zelf een voorstel kunt indienen en dan ook op basis van het voorstel wordt uitgenodigd om je voorstel te verdedigen.

Ik zou een gesprek aangaan met professoren en promovendi van vergelijkbare faculteiten om hier eens over van gedachten te wisselen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 januari 2009, 15:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: promotie plek

Beste Amber,
Ik weet niet of je nog op suggesties wacht, maar er zijn wel mogelijkheden om zogenaamd duaal te promoveren. Dat is als naast je werk een promotietraject opstarten waarbij je naar een vraag uit de praktijk onderzoek gaat doen. De VSNU heeft hierover gepubliceerd en enkele universiteiten hebben hier mogelijkheden voor.

Dan is er natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid als buitenpromovendus naast je werk zelfstandig onderzoek te doen. Dan ben je helemaal vrij in de keuze van je onderwerp, maar het is erg zwaar. En je wordt natuurlijk niet betaald terwijl je onderzoek doet. Je moet dan wel een promotor zoeken, maar als je nog veel contacten hebt in de universitaire wereld, moet dat niet moeilijk zijn. Het hangt natuurlijk wel af van wat voor soort onderwerp je kiest, klinisch onderzoek is natuurlijk niet goed mogelijk, behalve als je het kan combineren met werk. Maar historisch of soms zelfs gedragswetenschappelijk onderzoek kan wel lukken. Het Erasmus heeft zelfs een cursus (kost wel geld) waar je leert hoe je een goed voorstel schrijft en nog wat nuttige zaken voor een zelfstandige promotie.

Rebecca
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar Jefke Sollicitatiebrief en cv 6 17 juli 2008 00:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon