Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 december 2016, 13:03
wever1987 wever1987 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2016
Berichten: 2
wever1987 is on a distinguished road
Standaard Dilemma: carričrepad naar leidinggevende

hallo,

ik zit momenteel met een uitdaging

ik werk nu 9 jaar bij een concern als verkoper.
mijn ambitie is om door te stromen naar een leidinggevende functie binnen het bedrijf.

nu heeft zich een situatie voorgedaan waar ik het niet mee eens ben.
de situatie is dat de leiding heeft besloten mij te passeren.
en een andere collega gepromoveerd heeft tot leidinggevende.

Normaal zou ik dit accepteren maar dit keer ben ik er echt niet mee eens
mijn argument is. gezien de competenties die we beiden hebben in ons werkgebied vindt ik haar geen geschikte leidinggevende.(inhoudelijk ga ik niet verder in op onze competenties)
nou heb ik met mijn manager om tafel gezeten hierover en mijn standpunten naar voren gebracht.

hij zegt dat ik 1 minpunt heb waar ik aan moet werken en dat is communicatie. dus ik stelde de vraag wat is er niet goed aan mijn communicatie en daar kon hij geef antwoord op geven behalve deze.
ik heb je aangenomen als verkoopmedewerker en dat zal je hier altijd blijven.

heb hem ook allerlei voorstellen gedaan 1.curussen volgen 2. internet opleiding. 3. door hem verder opgeleid worden in communicatie.

zijn antwoord was als ik je dat leer kun je alleen maar goed communiceren.
dan ben je nog geen stap verder.

de functie die ik wou was sleuteldrager dus het openen en sluiten en leiding geven aan partimer's.

ik ga nu de situatie beschrijven hoe het zich afspeelt.

ik werk 1 avond met hem samen hij gaat op kantoor zitten en zegt tegen mij ik ben vanavond vrij man jij regelt het maar.
en dit gaat nog altijd goed de jongens luisteren en doen wat van ze verwacht wordt deze avond geen gemor geen gezemel.als er problemen zijn lossen we die samen op die avond.

dus ik snap er geen bal meer van en ik zit vast hij zegt jij hebt je plafond hier bereikt.en je wordt hier nooit leidinggevende.
wat ik ook aandraag om mij te verbeteren ik kom er niet met hem uit.

nou zit ik erover na te denken om overgeplaatst te worden naar een andere filiaal binnen ons concern of helemaal te stoppen en de wijde wereld weer ingaan om mijn ambitie waarheid te laten worden.

nou zoek hier op deze forum mensen met soortgelijke ervaringen en wat die hebben gedaan.

(ps ik heb hier mijn het verhaal beknopt gehouden ivm met leesbaarheid


vriendelijke groet,


een verkoopmedewerker die de ambitie heeft om door te stromen naar een leidinggevende functie(ofwel een coaching functie zoals ze het nu noemen.)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 december 2016, 12:14
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wever1987 Bekijk bericht
hallo,

ik zit momenteel met een uitdaging
Je mag het van mij best wel een "probleem" of issue noemen hoor, uitdaging klinkt zo stom. "Problemen bestaan niet, alleen maar uitdagingen" Oke, dus als je straks aids hebt, heb je kennelijk geen probleem......

Citaat:
ik werk nu 9 jaar bij een concern als verkoper.
mijn ambitie is om door te stromen naar een leidinggevende functie binnen het bedrijf.
Waarom heb je die ambitie? Ik vraag mij dat altijd af waarom iemand zo'n drang heeft tot leiding geven? Wil je graag de baas spelen? Kick je op de bijbehorende macht, is het het aanzien of weet je gewoon veel van het bedrijf af en wil je je baas wat werk uit handen nemen?

Citaat:
nu heeft zich een situatie voorgedaan waar ik het niet mee eens ben.
de situatie is dat de leiding heeft besloten mij te passeren.
en een andere collega gepromoveerd heeft tot leidinggevende.

Normaal zou ik dit accepteren maar dit keer ben ik er echt niet mee eens
mijn argument is. gezien de competenties die we beiden hebben in ons werkgebied vindt ik haar geen geschikte leidinggevende.(inhoudelijk ga ik niet verder in op onze competenties)
nou heb ik met mijn manager om tafel gezeten hierover en mijn standpunten naar voren gebracht.

hij zegt dat ik 1 minpunt heb waar ik aan moet werken en dat is communicatie. dus ik stelde de vraag wat is er niet goed aan mijn communicatie en daar kon hij geef antwoord op geven behalve deze.
ik heb je aangenomen als verkoopmedewerker en dat zal je hier altijd blijven.
Om eerlijk te zijn geef ik je baas gelijk, je communicatie is niet echt heel duidelijk. Ik heb alle taalfouten hierboven in je tekst dik gemaakt.

Citaat:
heb hem ook allerlei voorstellen gedaan 1.curussen volgen 2. internet opleiding. 3. door hem verder opgeleid worden in communicatie.

zijn antwoord was als ik je dat leer kun je alleen maar goed communiceren.
dan ben je nog geen stap verder.
Ik denk dat je baas meer zoiets bedoeld als: "ik ga dat niet allemaal betalen". En hij heeft eigenlijk ook gelijk; waarom moet hij jou verbeteren? Kun je dat zelf niet?



Citaat:
ik ga nu de situatie beschrijven hoe het zich afspeelt.

ik werk 1 avond met hem samen hij gaat op kantoor zitten en zegt tegen mij ik ben vanavond vrij man jij regelt het maar.
en dit gaat nog altijd goed de jongens luisteren en doen wat van ze verwacht wordt deze avond geen gemor geen gezemel.als er problemen zijn lossen we die samen op die avond.

dus ik snap er geen bal meer van en ik zit vast hij zegt jij hebt je plafond hier bereikt.en je wordt hier nooit leidinggevende.
wat ik ook aandraag om mij te verbeteren ik kom er niet met hem uit.
Waarom heb je daar geen vrede mee? Prima toch zo? Je hebt tenminste niet de verantwoordelijkheden van een leidinggevende, het salaris ook niet, maargoed dat is vaak toch niet veel hoger...

Citaat:
nou zit ik erover na te denken om overgeplaatst te worden naar een andere filiaal binnen ons concern of helemaal te stoppen en de wijde wereld weer ingaan om mijn ambitie waarheid te laten worden.
Waarom? Dus als je je zin niet krijg loop je boos weg? Niet echt de eigenschap van een goede leidinggevende. Wil je echt de baas zijn? Schrijf je in bij de kamer van koophandel en start je eigen zaak, maar dan moet je niet boos weglopen als het even niet lukt natuurlijk.

Citaat:
nou zoek hier op deze forum mensen met soortgelijke ervaringen en wat die hebben gedaan.
Iedereen maakt dit allemaal wel eens mee, welkom in de echte wereld!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Van de Havo naar de WO (TU)? evelientje23 Opleiding kiezen en volgen 6 17 juni 2015 18:43
Dilemma: Stoppen of doorgaan met WO-master? Keizerrr Opleiding kiezen en volgen 4 7 januari 2015 19:12
Dilemma over opleidingen Ferryr Opleiding kiezen en volgen 8 9 april 2012 22:44
Hyperlinks naar uitzendbureau Randstad verwijderd wegens vermoeden van linkspam forumbeheerder Over Carričretijger 1 1 april 2012 19:48
Hoe krijg ik de functie van mijn leidinggevende!? Harry Loopbaanvragen 4 26 september 2011 17:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon