Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 april 2008, 12:23
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard sollicitatie OK-assistent.. Hoe te beginnen?

Hallo,

Ik heb nu echt even hulp nodig! Nog altijd wil ik graag de opleiding tot ok-assistent gaan volgen. Nu staat er in een vacature onderstaande boodschap:

Je bent in het bezit van een diploma anesthesiemedewerker of operatieassistent NVZ/CZO en hecht grote waarde aan samenwerking en professionele beroepshouding. Je volgt de ontwikkelingen binnen het vakgebied, bent zelfstandig en bezit goede communicatieve vaardigheden.

Indien je niet volledig aan bovenstaand profiel voldoet, maar je wilt hier wel graag voor worden opgeleid, nodigen we je van harte uit te solliciteren.


Hieruit maak ik op, dat hoewel ik geen opleiding hiervoor nog heb wel mag gaan solliciteren, ik ga dit dan ook doen..

Nu jullie hulp: Hoe moet ik deze brief beginnen?

Ik heb het zo gedaan:
------------------------------------------------------------
Geachte mevrouw X,

Je bent jong en je wilt… operatieassistent worden!
Met grote interesse las ik daarom uw vacature waarin u vraagt om een operatieassistent. Op dit moment ben ik nog geen operatieassistent, maar ik zou dolgraag de opleiding in uw ziekenhuis willen volgen.

Momenteel ben ik als HBO-V verpleegkundige, met als afstudeerrichting Critical Care in de Intensief Klinische Zorg, werkzaam op de afdeling chirurgie/urologie in het x Ziekenhuis te X. In het verleden heb ik tijdens verschillende stages al eerder ziekenhuiservaring opgedaan. Als eindstage van mijn opleiding heb ik de stageperiode op de afdeling medium care chirurgie met succes afgerond in het X Ziekenhuis te X. Tijdens deze stages en tijdens mijn huidige baan heb ik ervaring opgedaan met verschillende verpleegtechnische handelingen en het omgaan met onder andere kritieke zorg.

Na mijn afgeronde HBO-V opleiding wil ik graag doorstuderen. Mijn interesses hebben tijdens mijn gehele opleiding al bij de intensieve zorg en vooral bij de chirurgie gelegen. De opleiding tot operatieassistent heeft om die reden dan ook mijn interesse gewekt. Een meeloopdag op een OK heeft dit voor mijzelf nogmaals bevestigd.

De afwisseling van werken en leren trekt mij aan omdat ik op deze manier de theorie en de praktijk direct kan combineren. Zelf denk ik dat ik geschikt ben voor deze functie. Ik ben een gemotiveerde, hardwerkende en snel lerende student. Daarnaast ben ik in staat om goed in groepsverband te werken, maar ook individueel uitstekend te kunnen handelen. Het werken met verschillende instrumenten en technologieën, en toch bezig zijn met mensen en de zorg, is een uitdaging die ik graag zou willen aangaan. Verder zijn het snel inspringen op diverse situaties, het leren omgaan met het afwisselende leven op een operatiekamer voor mij redenen om te solliciteren.

Met het oog op de toekomst heb ik tijdens mijn studie mezelf verdiept, via enkele keuzemodules, in innovatie en management. Hierdoor ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in de nieuwste technologieën en ontwikkelingen op medisch gebied.

Graag licht ik mijn brief en CV toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Naam en dergelijke..

--------------------------------------------------------

Graag zou ik wat reacties van jullie willen ontvangen..
Wordt het deze brief niet, moet ik namelijk weer een jaartje wachten, dus ben er erg op gebrand!!

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2008, 13:30
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Geachte mevrouw X,

Je bent jong en je wilt… operatieassistent worden! (ik weet niet of je deze zin er in moet zetten, zij weten wat ze in hun vacature hebben gezet dat hoeven ze niet nog eens te lezen...)
Met grote interesse las ik daarom uw vacature waarin u vraagt om een operatieassistent. Op dit moment ben ik nog geen operatieassistent, maar ik zou dolgraag de opleiding in uw ziekenhuis willen volgen.

Momenteel ben ik als HBO-V verpleegkundige, met als afstudeerrichting Critical Care in de Intensief Klinische Zorg, werkzaam op de afdeling chirurgie/urologie in het x Ziekenhuis te X. In het verleden heb ik tijdens verschillende stages al eerder ziekenhuiservaring opgedaan. Als eindstage van mijn opleiding heb ik de stageperiode op de afdeling medium care chirurgie met succes afgerond in het X Ziekenhuis te X. Tijdens deze stages en tijdens mijn huidige baan heb ik ervaring opgedaan met verschillende verpleegtechnische handelingen en het omgaan met onder andere kritieke zorg.

Na mijn afgeronde HBO-V opleiding wil ik graag doorstuderen. (deze zin is een beetje 'vaag': verledentijd 'na' en tegenwoordige tijd 'wil'... ik zou neerzetten dat je een leergierig persoon ben, die altijd door wil leren) Mijn interesses hebben tijdens mijn gehele opleiding al bij de intensieve zorg en vooral bij de chirurgie gelegen. De opleiding tot operatieassistent heeft om die reden dan ook mijn interesse gewekt. Een meeloopdag op een OK heeft dit voor mijzelf nogmaals bevestigd.

De afwisseling van werken en leren trekt mij aan omdat ik op deze manier de theorie en de praktijk direct kan combineren. Zelf denk ik dat ik geschikt ben voor deze functie. (niet twijfelen!) Ik ben een gemotiveerde, hardwerkende en snel lerende student. Daarnaast ben ik in staat om goed in groepsverband te werken, maar ook individueel uitstekend te kunnen handelen. Het werken met verschillende instrumenten en technologieën, en toch bezig zijn met mensen en de zorg, is een uitdaging die ik graag zou willen aangaan. Verder zijn het snel inspringen op diverse situaties, het leren omgaan met het afwisselende leven op een operatiekamer voor mij redenen om te solliciteren.

Met het oog op de toekomst heb ik tijdens mijn studie mezelf verdiept, (ik - mijn - mezelf... Dit is er 1 teveel! Deze zin moet je even anders doen) via enkele keuzemodules, in innovatie en management. Hierdoor ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in de nieuwste technologieën en ontwikkelingen op medisch gebied.

Graag licht ik mijn brief en CV (niet afkorten) toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


Plaats voor je handtekening

Naam en dergelijke.. (alleen je naam hier neerzetten)




Extra tip: Lees je brief hardop en duidelijk voor, dan kun je erachter komen of alle zinnen vloeiend te lezen zijn.
Veel succes met solliciteren!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 april 2008, 13:37
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie OK-assistent.. Hoe te beginnen?

Bedankt voor je op- en aanmerkingen, ik kan er zeker wat mee..
Alleen: ik wil graag pakkend beginnen, heb jij (of iemand anders) nog andere ideeen om te openen, en ja ik heb deze site al helemaal doorgekeken

O ja, en met naam en dergelijke, bedoel ik mijn naam en handtekening :P Begrijp dat daar geen extra gegevens moeten staan! Maar toch bedankt voor de scherpe blik

Nog meer mensen? Heel graag!!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 april 2008, 13:47
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie OK-assistent.. Hoe te beginnen?

Een meeloopdag op de OK heeft mij duidelijk gemaakt dat ik operatieassistent wil worden en door uw vacature krijg ik nu de kans.

Wat vind je hiervan?

Je moet de tekst in je brief dan wel aanpassen, want ik heb het uit je brief gehaald.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 april 2008, 13:50
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deezjuh Bekijk bericht
Alleen: ik wil graag pakkend beginnen, heb jij (of iemand anders) nog andere ideeen om te openen
Ik zal er even over nadenken... Heb je toevallig de vacature online staan? Zet die hier dan ff als bijlage bij, soms kun je daar iets leuk uithalen...

Die van Primago_advies vindt ik ook goed gevonden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deezjuh Bekijk bericht
O ja, en met naam en dergelijke, bedoel ik mijn naam en handtekening :P Begrijp dat daar geen extra gegevens moeten staan! Maar toch bedankt voor de scherpe blik
Dat dacht ik al... Maarja je weet het nooit zeker! En straks zet je daar vanalles en nog wat neer
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 april 2008, 13:53
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie OK-assistent.. Hoe te beginnen?

Hierbij de vacature: http://www.zorgpleinnoord.nl/nl/zoek...esultaten/4669

Blik van anderen blijft ideaal, zelf zie je op een gegeven moment echt niet meer wat wel en niet lekker loopt..
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 april 2008, 17:20
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie OK-assistent.. Hoe te beginnen?

Geachte mevrouw X,

Je bent jong en je wilt… operatieassistent worden! (persoonlijk vind ik dit wel een originele startzin!)Met grote interesse las ik daarom uw vacature waarin u vraagt om een operatieassistent. Op dit moment ben ik nog geen operatieassistent (dit zou ik weghalen, en alleen : Dolgraag zou ik de opleiding tot deze functie in uw ziekenhuis volgen), maar ik zou dolgraag de opleiding in uw ziekenhuis willen volgen.

Momenteel ben ik als HBO-V verpleegkundige, met als afstudeerrichting Critical Care in de Intensief Klinische Zorg, werkzaam op de afdeling chirurgie/urologie in het x Ziekenhuis te X. In het verleden heb ik (dit kan weg) Tijdens verschillende stages al eerder ziekenhuiservaring opgedaan. Als eindstage van mijn opleiding heb ik de stageperiode op de afdeling medium care chirurgie met succes afgerond in het X Ziekenhuis te X. Tijdens deze stages en tijdens (twee keer tijdens klinkt niet zo mooi, die tweede zou ik gewoon weglaten) mijn huidige baan heb ik ervaring opgedaan met verschillende verpleegtechnische handelingen en het omgaan met onder andere kritieke zorg.

Na mijn afgeronde HBO-V opleiding wil ik graag doorstuderen. Mijn interesses hebben tijdens mijn gehele opleiding al bij de intensieve zorg en vooral bij de chirurgie gelegen (Mijn interesses liggen tijdens mijn gehele opleiding al bij intensieve zorg en vooral bij chirurgie) . De opleiding tot operatieassistent heeft om die reden dan ook mijn interesse gewekt. Een meeloopdag op een OK heeft dit voor mijzelf nogmaals bevestigd.

De afwisseling van werken en leren trekt mij aan omdat ik op deze manier de theorie en de praktijk direct kan combineren. Zelf denk ik dat ik geschikt ben voor deze functie. Door dat 'denk ik' klinkt het een beetje weifelend. Ik ben een gemotiveerde, hardwerkende en snel lerende student. Daarnaast ben ik in staat om goed in groepsverband te werken, maar ook individueel uitstekend te kunnen handelen. Het werken met verschillende instrumenten en technologieën, en toch bezig zijn met mensen en de zorg, is een uitdaging die ik graag zou willen aangaan. Verder zijn het snel inspringen op diverse situaties, het leren omgaan met het afwisselende leven op een operatiekamer voor mij redenen om te solliciteren.

Met het oog op de toekomst heb ik tijdens mijn studie mezelf verdiept, via enkele keuzemodules, in innovatie en management. Hierdoor ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in de nieuwste technologieën en ontwikkelingen op medisch gebied. (wow dit klinkt enthousiast!)

Graag licht ik mijn brief en CV (curriculum vitae) toe in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 april 2008, 18:44
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie OK-assistent.. Hoe te beginnen?

Hey mensen,

Super bedankt nog allemaal voor jullie op- en/of aanmerkingen.
Ik ben bij 2 verschillende ziekenhuizen uitgenodigd voor een gesprek!

Dus duim nog even voor me mee
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 april 2008, 19:44
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie OK-assistent.. Hoe te beginnen?

Citaat:
Ik ben bij 2 verschillende ziekenhuizen uitgenodigd voor een gesprek!
Dat is geweldig! Succes met je gesprekken en laat ons horen hoe het gegaan is.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 april 2008, 09:19
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deezjuh Bekijk bericht
Hey mensen,

Super bedankt nog allemaal voor jullie op- en/of aanmerkingen.
Ik ben bij 2 verschillende ziekenhuizen uitgenodigd voor een gesprek!

Dus duim nog even voor me mee
Spannend! Twee gesprekken zelf, nou gefeliciteerd! Ik zal flink duimen...

En inderdaad: Wij horen graag hoe het afloopt...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
operatieassistent

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe schrijf ik een open sollicitatie in het Engels? piet_2 Sollicitatiebrief en cv 7 11 september 2013 23:41
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
Hoe verkoop ik mezelf beter?! - Sollicitatie Administratief Medewerker aardbei25 Sollicitatiebrief en cv 3 8 maart 2007 18:47
Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA Danny Sollicitatiebrief en cv 8 15 april 2006 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon