Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2009, 16:39
vlader vlader is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Berichten: 2
vlader is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Junior Assistant Accountant

Graag zou ik jullie oordeel willen horen over mijn brief.

Betreft: Sollicitatie Junior Assistant Accountant

Geachte mevrouw/meneer,

Twee weken geleden, op de NiVRA-Nyenrode opendag, heb ik kennis gemaakt met uw bedrijf. Afgelopen week heb ik een telefoon van een van uw medewerkers ontvangen over de meeloopdag die KPMG organiseerd waarbij ik aanwezig zal zijn. Er werd mij onderandere verteld dat ik zo snel mogelijk moet solliciteren. Naar aanleiding hiervan schijf ik u deze sollicitatiebrief.

Nadat ik klaar was met mijn VWO ben ik ook begonnen met mijn studie aan de NiVRA-Nyenrode. Na twee maanden was ik helaas genoodzaakt om te stoppen omdat ik de kosten ervan niet meer kon betalen. Ik had geen baan kunnen vinden omdat ik pas in September begon te zoeken. Het jaar daarop ben ik begonnen met Bedrijfswetenschappen op de Vrije Universiteit van Amsterdam. Daar moest ik onderanderen het vak Financial Accounting volgen en toen besefte ik dat Accountancy echt iets voor mij is en dat het de richting is waarop ik mijn leven wil gaan leiden. Daarna heb ik de beslissing genomen om weer bij NiVRA Nyenrode te inschrijven.

Het lijkt me een leuke uitdaging om aan de slag te gaan bij zo een groot bedrijf als KPMG. De groeimogelijkheden en begeleiding die KPMG bieden spreken me aan. Op mijn studie heb ik veel positieve dingen gehoord over uw bedrijf van mijn medestudenten. Ook op uw website heb ik kunnen zien dat KPMG goede resultaten heeft geboekt bij de tevredenheidstest.

Graag wil ik aan de slag als Junior Assistant Accountant bij KPMG. Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik met succes bij uw bedrijf kan werken. De kennis die ik tijdens mijn studie op de VU heb opgedaan zal me daarbij ook veel helpen. Graag licht ik mijn CV, mijn brief en mijn motivatie in een persoonelijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,

<Naam>

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2009, 15:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Sollicitatiebrief Junior Assistant Accountant

Hoi Vlad,

Ik heb wat taalfouten in je brief ontdekt.
Als volgt:
- "onderandere" en "onderanderen" moet zijn "onder andere"
- September met kleine letters
- "..... beslissing genomen om weer bij NiVRA Nyenrode te inschrijven" moet zijn "..... beslissing genomen om mij weer bij NiVRRA Nyenrode in te laten schrijven"
- "bij zo een groot bedrijf" moet zijn "bij zo'n groot bedrijf"

Groetjes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2009, 15:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Sollicitatiebrief Junior Assistant Accountant

Hoi Vlad,

Nog een berichtje van mij.

In mijn reactie over je taalfouten. Ik zelf heb NiVRA-Nyenrode met twee R-en geschreven. Foutje van mij.

Groetjes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 februari 2009, 17:52
Liesss
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Junior Assistant Accountant

deze zin klopt niet:
Afgelopen week heb ik een telefoon van een van uw medewerkers ontvangen

een telefoon zou ik vervangen door telefonisch bericht (want er staat nu letterlijk dat ze je een telefoon hebben gegeven)

en in deze zin moeten op de een van een van uw medewerkers streepjes

Het wordt dus zo:
Afgelopen week heb ik telefonisch bericht van een(met streepjes) van uw medewerkers ontvangen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 maart 2009, 13:48
vlader vlader is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Berichten: 2
vlader is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Junior Assistant Accountant

dankje wel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Junior Assistent Accountant Estherhaley Sollicitatiebrief en cv 2 10 februari 2009 13:57
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Sollicitatiebrief assistent accountant Claudia_1979 Sollicitatiebrief en cv 2 28 januari 2008 13:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon