Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 december 2009, 19:42
Melany85 Melany85 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 2
Melany85 is on a distinguished road
Standaard Niet meer weten wat te doen HELP!

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik echt op een punt gekomen dat ik geen idee heb wat ik moet gaan doen...
Ik werk 1,5 jaar als receptioniste en ben erachter gekomen dat deze drukke stressbaan totaal niet bij me past. Ik ben nogal introvert en heb het idee dat alles te snel gaat of misschien zelfs het niveau wel te hoog is, ik kan mijn collega's niet bijbenen. Ook kan ik niet goed met ze opschieten, de hele bedrijfscultuur is nogal stug en zakelijk. Ik heb 1 collega waar ik heel goed mee kan opschieten maar zij gaat volgend jaar weg. Ik vraag haar vaak om raad maar sta er dan dus alleen voor. Misschien ligt het aan de branche (nogal technisch) maar ik denk dat het complete vak niet aan mij besteed is.

Ook heb ik een tijdje in de kinderopvang gewerkt maar ook dit is niet wat ik zoek, het probleem is dat ik totaal niet meer weet wat ik moet doen in de toekomst...ik ga elke dag met tegenzin en gestrest naar mijn werk. Heb ook geen speciale hobby's / talenten waar ik iets mee kan, ik lijk nergens in uit te blinken.

Een compleet nieuwe studie volgen zie ik ook niet zitten, heb hier geen geld voor en moet ook nog een eigen huis betalen.. dus werken moet ik sowieso.
Ik heb wel iets gelezen over een loopbaanadviseur maar dit schijnt ook nogal prijzig te zijn, ik kan het me niet veroorloven. Ik ben alleen bang dat als ik hier nog maanden blijf ik in een ernstige dip terechtkom en dan ben ik nog verder van huis.

Ik speur elke dag internet af en ben al bij verschillende uitzendbureaus geweest, maar zij kunnen niet echt gericht zoeken als ik niet eens aan kan geven welke branche ik leuk vind ...

Hoop dat iemand advies heeft want ik heb er soms slapeloze nachten van!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 december 2009, 14:11
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Niet meer weten wat te doen HELP!

Gebruik je weekeinden en vrije dagen om eens rustig na te gaan wat je leuk zou vinden. Je zult ook eerst rust moeten creëren want mensen die onder druk staan nemen meestal de verkeerde beslissing.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 december 2009, 12:15
Drieka Drieka is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2009
Berichten: 1
Drieka is on a distinguished road
Smile Re: Niet meer weten wat te doen HELP!

Heel herkenbaar. Ik ben op dit moment ook op zoek naar werk dat bij mij past. Ik werk al 25 jaar als secretaresse/administratief medewerkster. Veel verschillende werkgevers gehad en nu ben ik er helemaal klaar mee.

Wat ik heb gedaan (en nog aan het doen ben) is gebruik maken van de gratis tests die je op het internet kan vinden. De beroepskeuze tests, de interesse tests, etc. Je krijgt niet altijd dezelfde uitslag en dat is niet erg. Na een aantal van die testen te hebben gedaan zie je toch een bepaalde overeenkomst, een soort richting.

Een andere leuke oefening is: Stel dat je 5 miljoen wint/erft/ontvangt, wat zou je dan met je leven gaan doen? Ook dat kan al aangeven in welke richting je interesse ligt.

Op het moment dat je dat helder hebt, kun je verder gaan met je zoektocht.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 december 2009, 13:21
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer weten wat te doen HELP!

Hoi Melany,

Dat is een heel vervelende situatie waar jij nu in zit. Het is niet fijn om iedere dag met tegenzin naar het werk te gaan. Je schrijft dat je geen speciale talenten hebt waar je iets mee kan, maar dat geloof ik niet. Iedereen heeft talenten, jij dus ook, alleen zie je dat zelf niet meer. Het zijn vaak die eigenschappen die we als heel normaal beschouwen ('Maar dat is niet niets aparts, dat doet toch iedereen zo'). Om inzicht te krijgen in die verborgen talenten kun je eens een rondje doen langs enkele familieleden en vrienden.
Vraag aan ieder van hen maar eens twee of drie goede eigenschappen van jou te noemen. Je zult versteld staan! Wil je een nog beter inzicht in jezelf, dan kun je ze ook vragen om twee of drie minder goede eigenschappen te noemen. Misschien even confronterend, maar het geeft je wel zelfinzicht.
Je kunt ze ook vragen welke baan of sector ze bij jou vinden passen. Met al die informatie kun je proberen zelf richting te geven aan je loopbaan.

Blijf je twijfelen, dan is het toch geen gek idee om een loopbaanadviseur te raadplegen hoor. Bel er eens twee of drie op, leg je situatie uit en vraag hoe duur hun loopbaanadviestraject is. Je krijgt dan een concreet beeld van wat ze doen en wat dat kost. Zo kun je een veel betere afweging maken dan alleen af te gaan op 'van horen zeggen'.
Hoe je een adviestraject aanpakt, kun je trouwens lezen op: http://www.carrieretijger.nl/carrier...loopbaanadvies

Professioneel loopbaanadvies kost inderdaad wat, maar het bespaart je ook veel getob over je toekomst en dat lijkt mij onbetaalbaar!

Veel succes hoor!






http://www.carrieretijger.nl/carrier...loopbaanadvies
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 december 2009, 12:09
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer weten wat te doen HELP!

Hallo,

Wat vervelend dat je het niet naar je zin hebt in je baan! Met tegenzin en stress naar werk is niet goed.

Loopbaanadvies is inderdaad duur, maar sommigen hebben ook aparte workshops. Misschien is dat qua kosten wel te doen? Eventueel wat boeken uit de bibliotheek. Laat je inschrijven op Monsterboard.nl enz.

Dan heb je in ieder geval gevoel dat je er wat aan doet. Waarschijnlijk voel je je daardoor al beter.

Je schrijft dat je nergens in lijkt uit te blinken. Geloof me, iedereen heeft zijn bijzondere kwaliteiten en talenten. Ook jij!!

Succes toegewenst en sterkte!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 december 2009, 14:39
Melany85 Melany85 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 2
Melany85 is on a distinguished road
Standaard Re: Niet meer weten wat te doen HELP!

Oke bedankt allemaal voor de reacties!! ik heb er echt wat aan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Help, ik weet niet wat ik moet doen Kimberly Loopbaanvragen 3 17 februari 2010 15:05
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
Wat voor baan moet ik nu zoeken? Ik weet het niet meer! :-( mindfield Loopbaanvragen 3 14 november 2007 12:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon