Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 maart 2012, 14:55
aggie aggie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 3
aggie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief begeleider. Graag commentaar

Ik werk nu al bijna 10 jaar bij de zelfde werkgever maar het is nu tijd om ergens anders te gaan werken. Ik heb geen ervaring met sollicitatiebrieven dus wat hulp is wenselijk:-) Vooral een goede openingszin is moeilijk.



Geachte mevrouw**************

Het opstellen van een goed ondersteuningsplan is een hele uitdaging. Je moet goed luisteren naar de persoon maar ook verder kijken naar wat een persoon niet verbaal zegt. Door mijn ervaring weet ik als geen ander dat je goed moet opserveren om er achter te komen wat de eigenlijke hulpvraag is van een persoon. Graag zou ik dan ook solliciteren naar de functie begeleider 24-uurs voorziening *******

Ik heb 10 jaar gewerkt op een antroposofisch kinderdagverblijf waarin het belangrijk is om met een visie te werken en respect te hebben voor alle geloofovertuigingen. We hebben kinderen van verschillende af komsten waarin religie een belangrijke rol speelt.

De kinderen en jongvolwassen met wie ik heb gewerkt hebben een verstandelijke beperking met een laag niveau, daarbij hebben sommige ook zware gedragsproblemen. Dus ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik stevig in mijn schoenen sta en structuur kan geven. Ook weet ik als geen ander dat je verder moet kijken dan alleen wat ze verbaal of fysiek laten zien
Ik ben een gezellige en enthousiaste vrouw, met doorzettingsvermogen en inlevingsvermogen. Ik ben oplossingsgericht en bezit de vaardigheid om goed met onverwachte en stressvolle situatie om te gaan. Door mijn ervaring kan ik zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum Vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 maart 2012, 17:26
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de spelregels en dan met name punt 2:

http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23


En wat betreft je brief: Ik heb in rood een aantal fouten eruit gehaald.

Geachte mevrouw**************

Het opstellen van een goed ondersteuningsplan is een hele uitdaging. Je moet goed luisteren naar de persoon maar ook verder kijken naar wat een persoon non verbaal zegt. Door mijn ervaring weet ik als geen ander dat je goed moet observeren om er achter te komen wat de eigenlijke hulpvraag is van een persoon. Graag zou ik dan ook solliciteren naar de functie van begeleider 24-uurs voorziening *******

Ik heb 10 jaar gewerkt op een antroposofisch kinderdagverblijf waarin het belangrijk is om met een visie te werken en respect te hebben voor alle geloofsovertuigingen. We hebben kinderen van verschillende afkomsten waarin religie een belangrijke rol speelt.

De kinderen en jongvolwassen met wie ik heb gewerkt hebben een verstandelijke beperking met een laag niveau, daarbij hebben sommige ook zware gedragsproblemen. Dus ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik stevig in mijn schoenen sta en structuur kan geven << Waar blijkt dat uit?. Ook weet ik als geen ander dat je verder moet kijken dan alleen wat ze verbaal of fysiek laten zien.
Ik ben een gezellige en enthousiaste vrouw, met doorzettingsvermogen en inlevingsvermogen. Ik ben oplossingsgericht en bezit de vaardigheid om goed met onverwachte en stressvolle situaties om te gaan. Door mijn ervaring kan ik zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum Vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Je schrijft wat je ervaring is, maar niet waarom je bij dit bedrijf/deze instelling wilt werken. Wat zijn de functie eisen?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2012, 18:14
aggie aggie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 3
aggie is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor je reactie. Hier kan ik wel wat mee ga het gelijk maar toepassen.

gr
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 maart 2012, 12:32
nieuwbegin nieuwbegin is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Berichten: 16
nieuwbegin is on a distinguished road
Standaard Werkwoord 'moeten'

Met mijn beperkte ervaring in het schrijven van brieven, zou ik graag willen opmerken dat ik het werkwoord 'moeten' niet prettig vind lezen.
Ik probeer dit woord te vermijden door een andere schrijfwijze te hanteren bijvoorbeeld;

Citaat:
Je moet goed luisteren naar de persoon maar ook verder kijken naar wat een persoon non verbaal zegt.
Het goed luisteren naar de persoon en het juist interpreteren van de non verbale uitingen ......
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief begeleider team autisme. Graag commentaar op brief en cv Claire86 Sollicitatiebrief en cv 4 5 november 2011 10:18
Sollicitatiebrief medewerkster Inkoop. Graag commentaar. angelblue Sollicitatiebrief en cv 1 20 september 2010 21:16
Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar. Xaviour Sollicitatiebrief en cv 3 27 oktober 2008 23:48
sollicitatiebrief begeleider, graag commentaar jekkie Sollicitatiebrief en cv 1 15 augustus 2008 12:22
Sollicitatiebrief. Voor morgen graag commentaar etc. Girl85 Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2008 23:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon