Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 mei 2006, 16:48
saartje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief voor stage CWI

Ik ga na de zomer stage lopen en heb deze brief opgesteld en hoop dat jullie deze lezen en feedback er op zullen geven.



<adresgegevens sollicitant >

Eindhoven, 13 februari 2006

CWI Eindhoven
<adres>

Betreft: Stageplaats

Geachte heer/ mevrouw,

Via onze stagecoördinatoren van de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening aan Hogeschool Zuyd te Sittard, heb ik vernomen dat er bij het CWI Eindhoven misschien de mogelijkheid bestaat om een stage te lopen. Als derdejaarsstudent wil ik graag voor tien maanden stage lopen, in de periode van 4 september 2006 t/m 2 juli 2007, bij CWI te Eindhoven

Wat mij trekt aan het CWI is de uitdaging om de inwoners van Eindhoven en omgeving welke een uitkering hebben aangevraagd, te motiveren de stap te maken naar werk en sociale activering
De reden van mijn sollicitatie is dat een functie binnen uw instelling goed aansluit bij mijn opleiding. Tijdens mijn MBO opleiding (internationale handel) kreeg ik vaak juridische vakken. Nadat ik was afgestudeerd wilde ik graag verder met een juridische opleiding en dat werd Sociaal Juridische Dienstverlening.

Ik ben een persoon die graag met mensen omgaat en behulpzaam is, verder ben ik iemand die goed in teamverband werkt met een flexibele werkhouding tegenover cliënt en collega. Het geeft me veel voldoening mensen te helpen en dat zeker op juridisch gebied. Ik wil u daarom laten weten dat ik genoeg motivatie en enthousiasme bezit om deze stage tot een succes te maken


Ik werk al 6 jaar in een hotel en daar komen de kwaliteiten leergierig, betrouwbaar, harde werker, behulpzaam een goed werken in teamverband naar boven. Dit krijg ik vaak van collega’s te horen.
Het lijkt mij ontzettend leuk om de theorie die ik binnen mijn opleiding heb geleerd, om dat in de praktijk toe te passen. Ik ben leergierig en ben iemand die hard werkt.

Ik hoop dat het mogelijk is bij uw instelling een stageplaats te verkrijgen. Graag licht ik mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,

Sarah Vos
Bijlage:CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2006, 13:18
Jelle
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor stage CWI

Ziet er goed uit. Niets op aan te merken. Maar denk niet dat ze zin hebben in een stagiaire, net zoals bijna alle sociale instellingen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2006, 14:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor stage CWI

Hoi Sarah,

Je bent op de goede weg. Alleen in je eerste alinea valt me het woord "misschien" op. Laat dat maar weg omdat dat héél onzeker overkomt.

Geef verder in je brief aan op welke afdeling(en) je bij het CWI stage wilt lopen. Anders zou je zomaar eens 10 maanden telefoniste kunnen zijn waar jij, met een juridische achtergrond, niet op zit te wachten.

Kortom, zoek eens uit welek afdelingen er bij het CWI bestaan en waar jouw voorkeur naar uitgaat. Spits je brief daarop toe zodat je voor die stageplek jouw brief maakt. De lezer ziet dan ook dat jij je verdiept hebt in hun organisatie. Dat scoort pluspunten.

Succes.
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 januari 2007, 16:15
saartje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor stage CWI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jelle Bekijk bericht
Ziet er goed uit. Niets op aan te merken. Maar denk niet dat ze zin hebben in een stagiaire, net zoals bijna alle sociale instellingen.

Dank je wel voor je feedback. Het goede nieuws is dat ze mij hebben aangenomen en ze vertelde mij ook dat mijn brief en cv er zeer goed uitzag.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 januari 2007, 16:16
saartje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor stage CWI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hoi Sarah,

Je bent op de goede weg. Alleen in je eerste alinea valt me het woord "misschien" op. Laat dat maar weg omdat dat héél onzeker overkomt.

Geef verder in je brief aan op welke afdeling(en) je bij het CWI stage wilt lopen. Anders zou je zomaar eens 10 maanden telefoniste kunnen zijn waar jij, met een juridische achtergrond, niet op zit te wachten.

Kortom, zoek eens uit welek afdelingen er bij het CWI bestaan en waar jouw voorkeur naar uitgaat. Spits je brief daarop toe zodat je voor die stageplek jouw brief maakt. De lezer ziet dan ook dat jij je verdiept hebt in hun organisatie. Dat scoort pluspunten.

Succes.
Rens

Dank je wel voor de tip. Nu ik het zo lees had ik het woordje 'misschien' weg moeten halen.
Ik loop onderhand stage bij het CWI als adviseur.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 januari 2007, 18:34
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor stage CWI

Hey Saartje,

Gefeliciteerd met je stage. Wellicht zit er een kans in dat je na je stage mag blijven.

Ik ben ondertussen in Den Haag begonnen. Ik zal dus niet zoveel meer hier op het forum zijn.

Succes.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon