Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juni 2009, 15:12
MaartenGVR MaartenGVR is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Berichten: 3
MaartenGVR is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stage Communicatie

Beste mensen,

In het najaar ga ik stage lopen als student Communicatie. Ik heb op school aangegeven dat ik veel diverse taken wil doen in Nijmegen en mijn begeleider kwam toen onder meer met Zoover Media.

Ik heb naar hun telefoonnummer gezocht, niet kunnen vinden en toen via contactformulier gemaild of ze een marketing/communicatieafdeling hadden, wie er over ging en of ze een stageplaats hadden. Ik kreeg een e-mail terug of ik mijn CV en motivatie wilde sturen.

Ik weet niet zo goed wat ik precies bij Zoover kan doen, maar het lijkt me wel een leuk bedrijf, ze hebben een marketingafdeling en zijn goedgekeurd door school. Ik heb een brief geschreven, zouden jullie er naar willen kijken op inhoud (orginaliteit, correctheid, onderbouwing, ideeën, tips?) en evt. taalfouten.

Alvast bedankt!!!

Groetjes Maarten

Nijmegen, 14 juni 2009

Geachte heer …

Laat ik mij in reactie op uw e-mail van 11-06-2009 eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Maarten … en ik studeer Communicatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen te Nijmegen. In de komende weken zal ik het tweede jaar van de opleiding afronden, waarna ik vanaf september voor een periode van een half jaar een meeloopstage ga lopen.

Graag zou ik mijn stage op de marketing/communicatieafdeling bij Zoover Media te Nijmegen lopen, omdat het onderwerp vakantie me erg aanspreekt, Zoover een internationaal bekend bedrijf is en omdat ik affiniteit heb met Internet en nieuwe media. Omdat mijn interessegebied heel breed is, wil ik tijdens mijn meeloopstage graag met veel facetten van het communicatievak in aanraking komen, zodat ik veel kan leren en kan ontdekken wat me het meest aanspreekt.

Hoewel ik nog weinig praktijkervaring heb op gebied van communicatie, heb ik tijdens mijn studie Communicatie, werkervaring in de horeca en stages van mijn vorige opleiding, gemerkt dat ik zeer leergierig ben en nieuwe dingen snel op pik. Als hobby organiseer ik regelmatig feesten voor ongeveer 250 jongeren en verzorg daaromheen ook alle interne en externe communicatie. Ik krijg dan vaak het compliment dat ik de juiste mensen en ideeën bij elkaar weet te brengen. In projectwerk tijdens mijn studie merk ik dat ik altijd het onderste uit de kan probeer te halen en als we in teams werken, neem ik graag het initiatief en wil dat alles er perfect uit ziet. Ik ga graag een uitdaging aan en hoop en denk deze bij Zoover te kunnen vinden.

Voor meer informatie verwijs ik graag naar mijn CV en ik zou mijn motivatie graag in een persoonlijk gesprek nader toelichten.

Met vriendelijke groet,

*handtekening*

Maarten …

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2009, 17:05
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage Communicatie

Ik ga je brief niet lezen maar een datum schrijf je als 12 juni en niet als 12-06. Het is geen computerbestandsnaam.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2009, 17:11
MaartenGVR MaartenGVR is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Berichten: 3
MaartenGVR is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage Communicatie

En waarom ga je mijn brief niet lezen?
In ieder geval bedankt voor je feedbackpunt wat betreft de datum.
Ik heb enkel nog contact gehad via e-mail met het bedrijf, dus misschien dat het daardoor komt.

Nog andere mensen een reactie?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2009, 20:28
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage Communicatie

Ik vind hem wel sterk. Denk dat als ik een stagiair zou moeten zoeken voor dat bedrijf, ik jou sowieso op gesprek zou willen zien.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 juni 2009, 11:33
MaartenGVR MaartenGVR is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Berichten: 3
MaartenGVR is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage Communicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorien Bekijk bericht
Ik vind hem wel sterk. Denk dat als ik een stagiair zou moeten zoeken voor dat bedrijf, ik jou sowieso op gesprek zou willen zien.
Dank je! Nog meer mensen een idee?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 oktober 2009, 16:14
anoniem11 anoniem11 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Berichten: 1
anoniem11 is on a distinguished road
Angry Re: Sollicitatiebrief stage Communicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenGVR Bekijk bericht
Dank je! Nog meer mensen een idee?
ja, het is heel duidelijk dat het om een stage gaat, en wat je motivatie is, maar je zegt er niet bij wat je stageopdrachten zijn en hoelang de stage duurt, en welke periode hieraan is verbonden

toch vind ik de brief erg sterk overkomen, en zou je zeker uitnodigen voor een gesprek....
sterker nog, ik heb hierdoor zelf ook wat meer inspiratie gekregen voor mijn eigen brief. bedankt !
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 oktober 2009, 16:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage Communicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem11 Bekijk bericht
ja, het is heel duidelijk dat het om een stage gaat, en wat je motivatie is, maar je zegt er niet bij wat je stageopdrachten zijn en hoelang de stage duurt, en welke periode hieraan is verbonden

toch vind ik de brief erg sterk overkomen, en zou je zeker uitnodigen voor een gesprek....
sterker nog, ik heb hierdoor zelf ook wat meer inspiratie gekregen voor mijn eigen brief. bedankt !
Ik ben trouwens uitgenodigd en loop inmiddels stage bij het bedrijf
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage sociotherapeut linnepin87 Sollicitatiebrief en cv 3 2 november 2011 13:26
Sollicitatiebrief stage Andres Sollicitatiebrief en cv 4 5 mei 2009 16:53
Sollicitatiebrief stage communicatie Happy Sollicitatiebrief en cv 5 24 februari 2008 22:51
Sollicitatiebrief Mederwerker Communicatie, graag commentaar! janna_frl Sollicitatiebrief en cv 2 10 september 2007 13:23
Sollicitatiebrief stage afdeling communicatie Beer Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2007 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon