Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2014, 15:52
Jane19 Jane19 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juli 2014
Berichten: 2
Jane19 is on a distinguished road
Standaard ng steeds geen contract

Hi all,
Ik ben nieuw hier. Heb een paar uur de tijd genomen om discussies te lezen maar heb geen goed antwoord op mijn vraag gevonden. Mijn prbleemis het volgende;
Ik werk bij een franchisenemer van 'n grote supermarktketen. Ik ben hier begonnen tegelijkertijd met mijn zus en haar vriend. Mijn zus heeft inmiddels een half jaar contract gekregen na twee maanden vragen. Haar contract ( 2-12uur per week) is ingegaan met terugwerkende kracht per 16 april maar tot aan begin juli heeft ze wekelijks 40 en zelfs meer uren gewerkt. Sinds 2 weken is het aantal uren drastisch gedaald, met deze week zelfs maar 6 uur.
Wegens vakantie van anderen sta ik nu alleen op de afdeling en moet ik ook bestellingen plaatsen. Ik werk gemiddeld 30 uur per week.
Ik kreeg vandaag te horen dat ik boyfriend-model broek niet meer mag dragen en anders hoef ik niet meer terug te komen. Hier is nooit eerder wat over gezegd.
De vriend van mijn zus zit een soort gelijke situatie. Hij werkt op de slagersafdeling en heeft een lange wit schort/jas die tot op de knieën reikt. Hij droeg vandaag een zwarte trainingsbroek, zoals hij vaker heeft gedaan en waar nooit iets over is gezegd. Met het schort aan zie je niet dat het een trainingsbroek is, het lijkt een pantalon. Maar ook hij heeft vandaag te horen gekregen dat hij niet meer hoeft terug te komen als hij die broek nog een keer draagt op het werk. Hij werkt ook gemiddeld 30 uur per week.

Al met al hebben we het gevoel dat we zijn en worden gebruikt door de leiding. Immers de winkel is helemaal op orde en draait als voorheen. Nu lijken we niet meer nodig en proberen ze ons weg te jagen. Dat denken wij.

Ik vraag me af hoe het zit met mijn (onze) rechten. Op dit moment heb ik nog steeds geen contract. Ik ontvang wel maandelijks loon en heb een loonbelastingformulier ingevuld. Alleen mijn zus heeft dus een contract, haar vriend en ik niet terwijl we daar al vaker over geklaagd. Elke keer wordt door de assistentmanager gezegd dat het er aan komt.

Concreet is mijn vraag of ik ontslagen kan worden terwijl er geen contract is.

(Ik werk overigens ook nog in de avonduren bij een andere supermarkt, al twee jaar en men heeft daar al gezegd dat ik vervolgens een vast contract kan krijgen.)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2014, 17:21
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

1: Rechtbijstandsverzekering.
2: Rechtswinkel.
3: Advocaat.
4: Op zoek naar een nieuwe baan.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juli 2014, 22:14
Jane19 Jane19 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juli 2014
Berichten: 2
Jane19 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje2 Bekijk bericht
1: Rechtbijstandsverzekering.
2: Rechtswinkel.
3: Advocaat.
4: Op zoek naar een nieuwe baan.
Succes!
bedankt voor je hulp maar dat stappenplan geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik ben erg benieuwd of er mensen op dit forum zijn die bekend zijn met het probleem.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
contract, supermarkt, wettelijk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doorgewerkt na mondelinge toezegging, maar nog geen nieuw contract verberne Je rechten en plichten als werknemer 4 24 maart 2014 21:11
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Morgen starten met nieuwe baan, nog geen definitief contract ontvangen jinthie Je rechten en plichten als werknemer 5 6 november 2009 12:17
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon