Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 december 2011, 21:28
Hermann Hermann is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2011
Berichten: 4
Hermann is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker, willen jullie aub commentaar geven?

Met veel interesse heb ik uw vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar administratief medewerker gelezen. Gezien de inhoud van de functie stel ik mijzelf graag voor deze functie beschikbaar.

Ik beschik niet over een administratieve opleiding en heb ook niet veel ervaring als administrateur. Uit mijn stage weet ik dat ik iemand ben die met veel enthousiasme en gedrevenheid zijn taken oppakt. De enige werkervaring die ik heb opgedaan was dat tijdens mijn stage. Tijdens mijn stage bij gemeente Xxx heb ik me bezig gehouden met inboeken, coderen en archiveren van aanvraagformulieren. Verder heb ik me bezig gehouden met archiveren en heb ik diverse ondersteunende werkzaamheden op de administratie verricht.

Ik ben mij ervan bewust dat ik misschien niet over de gewenste ervaring beschik voor de functie van administrateur. Daar staat echter tegenover dat ik genoeg ambitie en kwaliteiten bezit om van mijn carrière bij Xxx Bouw bv een succes te maken. Daarvan zou ik u graag in een persoonlijk gesprek willen overtuigen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 december 2011, 16:45
Miepke Miepke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 december 2011
Berichten: 2
Miepke is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermann Bekijk bericht
Met veel interesse heb ik uw vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een administratief medewerker gelezen. Gezien de inhoud van de functie stel ik mijzelf graag voor deze functie beschikbaar.
2 keer het woord functie in 1 zin, je kan die 2e gerust weglaten zodat het iets wordt in de trant van: Gezien de inhoud van de functie die mij aanspreekt stel ik mij graag beschikbaar. wat spreekt je aan uit die inhoud? en waarom dit bedrijf? ietsje specifieker mag je denk ik wel zijn Ik beschik niet over een administratieve opleiding en heb ook niet veel ervaring als administrateur. Uit mijn stage weet ik dat ik iemand ben die met veel enthousiasme en gedrevenheid zijn taken oppakt. De enige werkervaring die ik heb opgedaan was dat tijdens mijn stage. Tijdens mijn stage bij gemeente Xxx heb ik me bezig gehouden met inboeken, coderen en archiveren van aanvraagformulieren. Verder heb ik me bezig gehouden met archiveren en heb ik diverse ondersteunende werkzaamheden op de administratie verricht.[/I][/I]Ik ben mij ervan bewust dat ik misschien niet over de gewenste ervaring beschik voor de functie van administrateur. Daar staat echter tegenover dat ik genoeg ambitie en kwaliteiten bezit om van mijn carrière bij Xxx Bouw bv een succes te maken. Daarvan zou ik u graag in een persoonlijk gesprek willen overtuigen.
Je bent iets te negatief over jezelf, je vermeldt 2 keer dat je niet over de juiste papieren en ervaring beschikt maar zo verkoop je jezelf niet. Probeer dat om te buigen naar een positiever stukje tekst. Ze halen uit je cv welke vooropleiding je genoten hebt. Ik zou het hooguit 1 keer benoemen en vooral benadrukken welke kwaliteiten je wel hebt! Want daar wil je tenslotte op aangenomen worden.
(Sorry als mijn tekst er rommelig uitziet, ik ben niet erg handig met html e.d.)
Ik ben geen expert maar wie weet kun je iets met deze tips, succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2011, 20:03
Hermann Hermann is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2011
Berichten: 4
Hermann is on a distinguished road
Standaard reactie op sollicitatiebrief

Beste Miepke,

Dank voor je reactie. Ik kan zeker wat mee.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 december 2011, 15:10
Hermann Hermann is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2011
Berichten: 4
Hermann is on a distinguished road
Post poging 2

Ik heb geprobeerd om na de tip van Miepke een positieve draai aan te geven. Onderstaande tekst is hem geworden. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.


Met veel interesse heb ik uw vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een administratief medewerker gelezen. Gezien de inhoud van de functie die mij aanspreekt stel ik mij graag beschikbaar.

Uit mijn stages en werkervaring weet ik dat ik iemand ben die met veel enthousiasme en gedrevenheid zijn taken oppakt. Tijdens mijn stage bij gemeente Xxx heb ik me bezig gehouden met inboeken en archiveren van aanvraagformulieren.

Werken bij XXX spreekt mij om diverse redenen aan. Ik voel mij aangetrokken tot het professionele karakter van uw organisatie waarin de klant centraal staat. Daarnaast stemt het mij positief dat XXX open staat voor groei en ontwikkeling van medewerkers. Uiteraard ben ik, indien nodig, bereid tot het volgen van een cursus of opleiding.

Ik ben mij ervan bewust dat ik misschien niet over de gewenste ervaring beschik voor de functie van administrateur. Daar staat echter tegenover dat ik genoeg ambitie en kwaliteiten bezit om van mijn carrière bij Bouw bv een succes te maken.

Tenslotte zou ik mezelf willen beschrijven als een perfectionist en nauwkeurige persoonlijkheid en een harde werker. Ik ben er van overtuigd dat ik mijn draai in uw bedrijf zal kunnen vinden.

Een persoonlijk gesprek lijkt mij de perfecte manier om te laten zien dat ik de persoon ben die u zoekt!

Met vriendelijke groet,

XXX


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 december 2011, 20:24
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees dit eens voor het maken van een goede brief: http://www.carrieretijger.nl/carrier...tiebrief-en-cv

En lees dit eens, met name punt 2: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 december 2011, 21:30
Hermann Hermann is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2011
Berichten: 4
Hermann is on a distinguished road
Standaard Danjel

Beste Danjel,

Bedankt voor de link. Wat punt 2 betreft ben ik pas twee dagen op deze forum actief. Ik ben niet echt een kanjer wat sollicitatiebrieven schrijven betreft. Ik zal mijn best doen om waar het kan mijn bescheiden mening geven.

Blijkbaar vind je dat mijn brief niet de juiste opbouw heeft. Ik hoor graag wat je aan zou willen veranderen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 december 2011, 23:50
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermann Bekijk bericht
Beste Danjel,

Bedankt voor de link. Wat punt 2 betreft ben ik pas twee dagen op deze forum actief. Ik ben niet echt een kanjer wat sollicitatiebrieven schrijven betreft. Ik zal mijn best doen om waar het kan mijn bescheiden mening geven.

Blijkbaar vind je dat mijn brief niet de juiste opbouw heeft. Ik hoor graag wat je aan zou willen veranderen.
Ik vind de opbouw rommelig en van de hak op de tak. Ik lees heel veel ik, ik ik en ik. Kijk eens rond op het forum en lees eens wat brieven van anderen en zie het verschil qua opbouw.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage Administratief medewerker, graag commentaar Student1994 Sollicitatiebrief en cv 7 11 oktober 2011 14:13
Sollicitatiebrief administratief medewerker, hulp aub Lady Yuna Sollicitatiebrief en cv 3 14 september 2011 15:13
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Sollicitatiebrief Administratief medewerker, graag jullie reactie Marcha Sollicitatiebrief en cv 1 27 oktober 2009 22:53
Sollicitatiebrief Administratief medewerker Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2006 18:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon