Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 maart 2012, 22:04
geheim geheim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2012
Berichten: 11
geheim is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief applicatietrainer, ... gaag feedback

Geachte xxxxxx,


Na het lezen van uw advertentie op de site xxxxxxxx dacht ik direct dit is de functie waar ik naar op zoek ben. Ik zal u vertellen waarom.

Ik ben nu 10 jaar werkzaam als apothekersassistente en heb altijd een aantrekkingskracht gevoeld naar de automatisering binnen de gezondheidszorg. Deze affiniteit is de laatste jaren sterk gegroeid bij mij omdat er in de gezondheidszorg veel te doen is over het elektronisch patiëntendossier. Ik ben me ervan bewust dat ik misschien niet over de gewenste ervaring beschik als trainer, maar met mijn enthousiasme en ambitie ben ik ervan overtuigd dat ik als trainer binnen de zorg op mijn plaats ben.

Als apothekersassistente heb ik een aantal jaar ervaring met het begeleiden van stagiaires. Tevens ben ik verantwoordelijk geweest voor het inwerken en begeleiden van nieuwe medewerkers waarbij ik ze vooral met Zamicom leerde werken. Dit heb ik altijd met veel enthousiasme en plezier gedaan.

Op dit moment ben ik werkzaam als apothekersassistente xxxxxxx en heb dus een flexibele instelling qua reisbereidheid ook ben ik klant- en service gericht en innovatief.

Na 10 jaar werkzaam te zijn als apothekersassistente in zowel een ziekenhuis als openbare farmacie ben ik toe aan een nieuwe uitdaging en zou ik graag in uw bedrijf als applicatietrainer werkzaam zijn.

Graag overtuig ik u van mijn kwaliteiten in een gesprek waarbij ik deze brief en
mijn CV verder toe kan lichten.


Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te horen.


Met vriendelijke groet,

xxxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 maart 2012, 23:01
BenK BenK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2012
Berichten: 17
BenK is on a distinguished road
Standaard

Geheim,

Hmm, even moeilijk om op deze brief te reageren. Ik kan geen relatie ontdekken tussen je huidige en gewenste nieuwe functie. Alle vier alinea's gaan over je huidige functie. Geef eerst even aan wat voor soort vacature het is en wat voor functie eisen er worden gevraagd.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 maart 2012, 23:06
geheim geheim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2012
Berichten: 11
geheim is on a distinguished road
Standaard

Het gaat om een vacature om groepen te trainen (je gaat dan groepen trainen in een computerprogramma wat in de zorg veel gebruikt wordt), ... de functieeisen zoals ze op de ste staan vermeld:

Het profiel:
· HBO werk- en denkniveau

· Didactische vaardigheden en ervaring met het geven van trainingen

· Affiniteit met automatisering binnen de gezondheidszorg.

· Werkervaring binnen de 1e lijnsgezondheidszorg is een voordeel.

· Klantgericht en communicatief vaardig

· Samenwerkend en ondernemend ingesteld.

· In bezit van rijbewijs B
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 maart 2012, 23:57
BenK BenK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2012
Berichten: 17
BenK is on a distinguished road
Standaard

Geheim,

Het is de bedoeling om jouw werkervaring (zoveel mogelijk) om te zetten in het gevraagde profiel. Daarbij moet je natuurlijk niet elk punt in het Profiel letterlijk afwerken.
1e Alinea: De eerste zin (en heb altijd),geeft gelijk de vraag waarom je dan tien jaar hebt gewacht om over te stappen.
De volgende zin "Ik ben me ervan bewust dat ik misschien niet over de gewenste ervaring beschik als trainer" is natuurlijk dodelijk. Niet doen ! De conclusie of jij wel of niet geschikt bent voor de functie is aan diegene die de vacature behandeld.

Het opzetten van de tweede alinea iets als:
Ik ben nu ruim tien jaar werkzaam als apothekersassistente. De laatste jaren behoorde het tot mijn taak het begeleiden van stagiaires en nieuwe medewerkers. Een van de onderdelen was het geven van instuctie en het leren werken in de praktijk met het softwareprogramma Zamicom (ik ga er even vanuit dat Zamicom inderdaad een software programma is).

Met het geven van deze instructies is mijn interesse gewekt in het automatiseren van de gezondheidszorg in het algemeen o.a. het opzetten/bewerken van patiëntendossiers.

Vervolgens kun je nog iets zeggen over klantgerichtheid en communicatief gedrag. Je hebt immers ook mensen/patienten moeten uitleggen het gebruik van medicijnen. Ook bij oudere mensen waarbij je soms met veel geduld en communicatieve vaardigheden er zeker van moest zijn dat er niets fout zou gaan (gokje dat je dit hebt gedaan).

M.i. sluit dit wat beter aan op het gevraagde in de vacature.

succes
BenK
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 maart 2012, 00:09
geheim geheim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2012
Berichten: 11
geheim is on a distinguished road
Standaard

dank je wel voor je reactie!

Ik zal er morgen nogmaals naar kijken en zeker aanpassingen maken na jouw feedback!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 maart 2012, 22:32
geheim geheim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2012
Berichten: 11
geheim is on a distinguished road
Standaard

Geachte xxxxxxxxx,


Na het lezen van uw advertentie op de site van xxx dacht ik direct dit is de functie waar ik naar op zoek ben. Ik zal u vertellen waarom.

Ik ben nu ruim tien jaar werkzaam als apothekersassitente. De laatste jaren behoorde het tot mijn taak het begeleiden van stagiaires en nieuwe medewerkers. Een van de onderdelen was het geven van instructies en het leren werken in de praktijk met het softwareprogramma Zamicom.

Met het geven van deze instructies is mijn interesse gewekt in het automatiseren van de gezondheidszorg. De combinatie van mensen trainen op het gebied van automatisering binnen de gezondheidszorg is voor mij daardoor de perfecte combinatie.

Op dit moment ben ik werkzaam als apothekersassistente in een detacheringsteam en heb dus een flexibele instelling qua reisbereidheid. Omdat communicatie en klantgerichtheid in mijn werk als apothekersassistente zo belangrijk is heb ik daar veel ervaring mee. Dagelijks zorg ik ervoor dat cliënten met de juiste medicijnen, het juiste gebruik daarvan en eventuele instructies of advies de apotheek tevreden verlaten.

Na ruim tien jaar werkzaam te zijn als apothekersassistente in zowel een ziekenhuis als openbare farmacie ben ik toe aan een nieuwe uitdaging binnen de zorg en zou ik graag in uw bedrijf als applicatietrainer werkzaam zijn.

Graag overtuig ik u van mijn kwaliteiten in een gesprek waarbij ik deze brief en
mijn CV verder toe kan lichten.


Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te horen.


Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 maart 2012, 22:49
BenK BenK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2012
Berichten: 17
BenK is on a distinguished road
Standaard

Franca,

Kijk even op de volgende site

http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/cv/voorbeeld-chronologisch-cv.html`

dit is een voorbeeld CV van iemand met werkervaring.

In je werkervaring van het CV moet je natuurlijk wel opnemen dat je instructie hebt gegeven- nieuwe mensen hebt ingewerkt met het software programma. Dit heb je immers in je motivatiebrief gezegd en het wordt ook gevraagd in de vacature (affiniteit met automatisering).
Met citaat reageren
  #8  
Oud 6 maart 2012, 22:51
geheim geheim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2012
Berichten: 11
geheim is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel BenK!!!

Ik ga er naar kijken, .. het aanpassen en dan opsturen :-)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 7 maart 2012, 13:37
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geheim Bekijk bericht
De combinatie van mensen trainen op het gebied van automatisering binnen de gezondheidszorg is voor mij daardoor de perfecte combinatie.
2 x 'combinatie' zou ik vermijden. Bijvoorbeeld: Het trainen van mensen op het gebied van automatisering binnen de gezondheidszorg is voor mij daardoor de perfecte combinatie.

Citaat:
Op dit moment ben ik werkzaam als apothekersassistente in een detacheringsteam en heb dus een flexibele instelling qua reisbereidheid.
Dat lijkt me zeker relevant, maar ik zou het anders formuleren. Bijvoorbeeld: "... en ben ik dus gewend veel te reizen en met verschillende collega's om te gaan."

Citaat:
het automatiseren van de gezondheidszorg
Je kunt het jargon van deze werkgever overnemen, maar ik zou zeggen "ICT binnen de gezondheidszorg". Automatiseren vind ik een beetje een jaren-80-woord.
__________________
René
Met citaat reageren
  #10  
Oud 9 maart 2012, 16:09
AMG AMG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 7
AMG is on a distinguished road
Standaard

Hoi Geheim,

"ook ben ik klant- en service gericht en innovatief."

Dit lijken me interessante eigenschappen van een werknemer maar ik kan in jou sollicitatiebrief niet concreet terug vinden waarom je dat bent, hoe je dat laat zien.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief support-/helpdesk mederwerker, feedback gewenst! Qualitytime Sollicitatiebrief en cv 4 30 juli 2011 17:52
Sollicitatiebrief secretaresse, graag feedback! danidenoord Sollicitatiebrief en cv 3 8 februari 2011 21:41
Feedback Sollicitatiebrief stage Juridische Zaken Berwin1 Sollicitatiebrief en cv 4 28 juni 2010 17:56
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Sollicitatiebrief casemanager feedback met spoed aub Frishta Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2009 11:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon