Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juli 2007, 20:26
Dirk1 Dirk1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Berichten: 1
Dirk1 is on a distinguished road
Standaard Ik weet niet welke opleiding ik moet kiezen

Ik zit nu dus echt met een probleem, ik heb vorig jaar al de studie Commerciele economie gevolgd 1 jaar lang. Maar dit beviel voor geen meter

Nu wil ik weer opnieuw beginnen maar ik ben nog steeds niet ingeschreven, ik heb echt geen flauw idee wat ik nou moet kiezen. Later wil ik graag ondernemen of beleggen met geld.

Nu heb ik drie opleidingen op het oog, bedrijfseconomie, management, economie en recht en vastgoed en makelaardij.

1. Bedrijfseconomie lijkt mij op zich een hele leuke opleiding maar ik twijfel over de moeilijkheid. Ik ben nooit de beste geweest in wiskunde. Ik vraag me dan ook af of het verstandig is om deze opleiding te kiezen? Oftewel komen er veel formules bij kijken etc.

2. Management, economie en recht dit lijkt mij een van de opleidingen welke als moeilijker ervaren mag worden? Daarbij is rechten dus helemaal niks voor mij. De overige twee misschien wel.

3. Vastgoed en makelaardij, daarbij vraag me dus af of ik wel een goed toekomstperspectief heb. En er wel goed aan doe om deze opleiding te kiezen.

Iemand die mij kan helpen uit brand Al die studietesten brengen steeds de zelfde studies naar voren. En de twijfels nemen alsmaar toe
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2007, 20:30
1911817 1911817 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2007
Berichten: 3
1911817 is on a distinguished road
Standaard Re: Ik weet niet welke opleiding ik moet kiezen

Ik denkt dat je met bedrijfseconomie nog het beste in de richting zit. Maar waarom ga je niet Accountancy studeren ? Bij bedrijfskunde komen wel veel formules voor maar dan wel minder wiskundig. Ik zou gewoon eens langs gaan op een opendag
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2007, 21:38
Issi Issi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 september 2007
Berichten: 4
Issi is on a distinguished road
Standaard Re: Ik weet niet welke opleiding ik moet kiezen

Hallo,

Ikzelf volg momenteel dan ook een thuisstudie makelaardij. Ik heb als vakpakket:
-publiekrecht
-privaatrecht
-bedrijfseconomie
-marketing, consumentengedrag
-makelaardijleer
-bouwkunde

Het is een zware studie, waar veel discipline voor nodig is, en de 2 rechtenvakken vindt ik erg zwaar.

Ik raad u dan ook aan om geen thuisstudie te doen, en mocht u het toch overwegen dan is het aan te raden om er een te volgen met begeleiding, als kom ik daar zelf ook niet erg ver mee.
Ik ben eens op kennisbezoek geweest bij het IPD (http://www.ipd-opleidingen.nl) welke toen opleiding makelaardij verzorgde met 1 dag in de week les geloof ik. Ik weet niet of de opleiding nog steeds door IPD wordt verzorgd.

En voor eventuele oriëntatie kunt u ook eens een kijkje nemen op de website www.makelaarsinopleiding.nl

Hoop dat dit je keuze helpt te maken,

Groetjes,

Iris
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Welke DTP-opleiding? Sandy Opleiding kiezen en volgen 6 30 april 2010 06:24
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
weet het even niet meer.. Aylin Loopbaanvragen 1 27 april 2007 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon