Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 mei 2009, 13:04
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie gvo-functionaris

Hallo allemaal, graag jullie reactie op deze brief. Ik vind deze brief nog niet echt goed maar kan er niet mijn vinger opleggen waaraan dit ligt. Alle reacties zijn welkom.

Op 28 april, las ik op uw site dat u een vacature beschikbaar hebt voor een GVO-functionaris. Aangezien het gewenste profiel uitstekend aansluit bij mijn interesses, opleiding en voorkeur, wil ik mij graag kandidaat stellen.

De functie van GVO-functionaris spreekt mij sterk aan vanwege het planmatige en projectmatige karakter van gezondheidsbevorderende interventies, en mijn betrokkenheid en interesse op het gebied van welzijn en gezondheid. Op basis van mijn kennis en ervaring zie ik mogelijkheden om inhoudelijk bij te dragen aan de ontwikkeling en uitvoering van een efficiënt en effectief beleid op het terrein van gezondheidsbevordering.

In mijn vorige functie was ik actief als psychologisch medewerker binnen een onderwijs-zorg instelling. Binnen deze functie was ik verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van onderzoeken bij cliënten en het vertalen naar een duidelijk geformuleerde rapportage. Tevens onderhield ik contacten met diverse partijen waaronder cliënten, zorgverleners en wetenschappelijke instellingen, en verzorgde ik informatie avonden. Dankzij deze ervaring ben ik uitgegroeid tot een sociale en initiatiefrijke medewerkster.

Mijn enorme enthousiasme voor een functie als GVO-functionaris neem ik graag met mij mee naar de GGD...... Deze brief en mijn motivatie zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 mei 2009, 16:17
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie gvo-functionaris.

Hallo allemaal deze brief is nog actueel, en zou ik graag op zeer korte termijn versturen. Ik hoop dat er iemand is die een mening heeft over deze brief. Het is een hele eenvoudige brief, en wellicht wat saai. Ik heb gebeld en vernomen dat ik met mijn achtergrond een geschikte kandidaat ben.
Vooral deze zin:

"Op basis van mijn kennis en ervaring zie ik mogelijkheden om inhoudelijk bij te dragen aan de ontwikkeling en uitvoering van een efficiënt en effectief beleid op het terrein van gezondheidsbevordering."

komt wellicht wat twijfelachtig over. Tevens zou deze zin wellicht beter kunnen worden ingeleid. Aan de andere kant is het een en ander af te lezen uit mijn cv en de volgende alinea.

Dus wellicht valt je iets op of stoort je iets aan deze brief dan hoor ik het graag!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 mei 2009, 17:10
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gvo-functionaris

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mo. Bekijk bericht
Op 28 april, las ik op uw site dat u een vacature beschikbaar hebt voor een GVO-functionaris.
Hier hoort geen komma. De openingsalinea vind ik een beetje saai, maar niet fout. Maar in plaats van "wil ik mij graag kandidaat stellen" zou ik liever iets zeggen waaruit je enthousiasme voor de functie blijkt.

Citaat:
De functie van GVO-functionaris spreekt mij sterk aan vanwege het planmatige en projectmatige karakter van gezondheidsbevorderende interventies, en mijn betrokkenheid en interesse op het gebied van welzijn en gezondheid. Op basis van mijn kennis en ervaring zie ik mogelijkheden om inhoudelijk bij te dragen aan de ontwikkeling en uitvoering van een efficiënt en effectief beleid op het terrein van gezondheidsbevordering.
Ik vind het een beetje klinken als een tekst uit een beleidsrapport. Kun je het concreter, aansprekender, persoonlijker maken? Heb je bijvoorbeeld een bepaalde werkervaring als psychologisch medewerker met een planmatige/projectmatige interventie (i.t.t. reageren op een cliënt met problemen)?

Citaat:
verzorgde ik informatie avonden.
informatieavonden.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 mei 2009, 22:44
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gvo-functionaris

Hallo Rene,

Hartelijk dank voor je tips! Ik heb de brief zoveel mogelijk aangepast. Zie onderstaande tekst. Beter?

Op 28 april las ik op uw site dat u een vacature beschikbaar hebt voor een GVO-functionaris. Aangezien het gewenste profiel uitstekend aansluit bij mijn interesses, opleiding en voorkeur, wil ik mij graag kandidaat stellen. Op basis van het informatieve gesprek met mevrouw ****** op donderdag 7 mei, weet ik dat mijn reactie op prijs wordt gesteld.

Binnen mijn studie, Sociale Psychologie hield ik mij naast het doen van sociaal wetenschappelijk onderzoek graag bezig met de coördinatie van activiteiten. Hierdoor ontdekte ik talenten die ik mij fascineerden en die ik verder wilde ontwikkelen. Deze fascinatie heeft geleid tot mijn inschrijving aan de Open Universiteit waar ik aanvullende cursussen volgde binnen Management Wetenschappen. De functie van GVO-functionaris spreekt mij sterk aan vanwege het planmatige en projectmatige karakter van gezondheidsbevorderende interventies, en mijn fascinatie voor gezondheid en welzijn. Momenteel ben ik ter verdieping bezig met een vak gezondheidspsychologische interventies, waarvan ik het eerste deel reeds succesvol heb afgerond.

In mijn vorige functie was ik actief als psychologisch medewerker binnen een onderwijs-zorg instelling. Binnen deze functie was ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van onderzoeken bij cliënten en deze te vertalen naar een helder geformuleerde rapportage. Ik was verantwoordelijk voor de contacten met diverse partijen waaronder cliënten, zorgverleners en wetenschappelijke instellingen. Tevens plande ik afspraken, bewaakte de voortgang van procedures, en organiseerde informatieavonden.

Dankzij deze ervaring ben ik uitgegroeid tot een sociale en initiatiefrijke medewerkster. Mijn enorme enthousiasme voor een functie als GVO-functionaris, neem ik graag met mij mee naar de ************.

Deze brief en mijn motivatie zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 mei 2009, 13:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gvo-functionaris

Ja, hij wordt al beter, maar er zit meer in

"weet ik dat mijn reactie op prijs wordt gesteld" kan een beetje arrogant overkomen. En dat gesprek met mevrouw * mag je best een beetje prominenter maken in de openingsalinea.

De kernalinea's zijn nu persoonlijker, maar hebben nog wel een hoog ikke-gehalte (en "ontdekte ik talenten die ik mij fascineerden" is echt te dol ). Als je dat nog wat kunt ombuigen richting de organisatie en de functie, dan wordt het helemaal top.

Na "Binnen mijn studie," hoort weer geen komma. Om "naast het doen van ... onderzoek" horen wel komma's of gedachtestreepjes, denk ik.

"onderwijs-zorg instelling" is een spelfout. Het moet denk ik onderwijs-zorg-instelling of een onderwijs- en zorginstelling zijn. Die laatste is taalkundig i.i.g. goed en lijkt me de veiligste keuze.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 mei 2009, 16:08
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gvo-functionaris

Hallo Rene,

Hardstikke bedankt voor de tips, het ikke gehalte was idd wat over the top. Ik heb gepoogd het zoveel mogelijk weg te laten, wellicht kan het nog beter. De tweede alinea vind ik zelf irritant lang, daar wil ik nog wat in snijden. Als je nog wat feedback hebt dan hoor ik het graag. Deze brief wil ik vandaag versturen. Ik laat je weten wat de reactie is.

Op 6 mei las ik op uw site dat u een vacature beschikbaar hebt voor een GVO-functionaris. Op basis van het informatieve gesprek met mevrouw ******* op donderdag 7 mei, is mijn enthousiasme gegroeid en wil ik mij graag kandidaat stellen. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik de geschikte kandidaat ben voor deze functie.

Binnen mijn studie Sociale Psychologie hield ik mij - naast het doen van sociaal wetenschappelijk onderzoek - graag bezig met de coördinatie van activiteiten. Deze fascinatie voor organisatie en planning heeft geleid tot het volgen van aanvullende cursussen. De functie van GVO-functionaris spreekt mij sterk aan vanwege het planmatige en projectmatige karakter van gezondheidsbevorderende interventies. Momenteel ben ik ter verdieping bezig met een vak gezondheidspsychologische interventies, waarvan het eerste deel reeds succesvol is afgerond. Op basis van het bovenstaande zie ik kansen inhoudelijk bij te dragen aan de ontwikkeling en uitvoering van het beleid op het terrein van gezondheidsbevordering.

In mijn vorige functie was ik actief als psychologisch medewerker binnen een onderwijs-zorg-instelling. Binnen deze functie verzorgde ik de communicatie met diverse partijen waaronder cliënten, zorgverleners en wetenschappelijke instellingen. Tevens plande ik afspraken, bewaakte de voortgang van procedures, voerde ik onderzoeken bij cliënten uit, rapporteerde ik aan de zorgcoördinator, en initieerde en organiseerde informatieavonden.

Dankzij deze ervaring ben ik uitgegroeid tot een sociale en initiatiefrijke medewerkster. Mijn enorme enthousiasme voor een functie als GVO-functionaris, neem ik graag met mij mee naar de *******.

Deze brief en mijn motivatie zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon