Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 14 juni 2011, 02:41
Juize Juize is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2011
Berichten: 1
Juize is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief voor versneld traject hbo Journalistiek

Ik start komend jaar met de opleiding Journalistiek. Door middel van een motivatiebrief en een essay kan je gekozen worden om de opleiding in 3 jaar af te ronden (i.p.v. 4 jaar). Ik hoop dat jullie me kunnen helpen de fouten eruit te halen. Alvast bedankt!

----------------------------------------

Mijn hele leven ben ik al met media bezig. Op jonge leeftijd was ik al volop bezig met verschillende soorten media. Nieuwe muziek, nieuwe televisieprogramma's of speciale radio-uitzendingen. Ik was van alles op de hoogte. Na de middelbare school had ik naast media een grote interesse voor de logistieke wereld. Ik besloot daarom om op het mbo de opleiding Logistiek te volgen en ik heb daar een diploma van behaald. Na deze opleiding kwam ik terecht bij de opleiding Logistiek & Economie op Windesheim. Ik heb enorm van deze opleiding genoten, maar toch verloor ik de interesse in de logistieke wereld. Ik heb daarom besloten om met deze opleiding te stoppen.

Omdat mijn interesse in media bleef groeien ben ik een jaar later gestart op de opleiding Media & Entertainment Management aan Hogeschool INHolland. Meteen kwam ik erachter dat er veel verschil was in de kwaliteit van de HBO opleidingen. Slechte stof, weinig inzet in projectgroepen, ongeïnteresseerde docenten, onduidelijkheden op lesroosters en veel administratieve fouten. Ik heb daarom de keuze gemaakt om op deze manier geen opleiding te volgen.

Om alles goed voor mezelf op een rijtje te zetten heb ik besloten verschillende reizen te maken. Ik ben in een aantal landen (o.a. Australië en Suriname) geweest en ik heb hier veel werkervaring opgedaan. Ik ben door deze reizen niet alleen veel zelfverzekerder geworden, maar ik heb vooral een doel voor ogen gekregen: een diploma aan de opleiding Journalistiek behalen

Ik ben dag en nacht bezig met media. Ik ben dagelijks up-to-date met de laatste medianieuwtjes. Ik volg dagelijks de kijkcijfers, ik luister dagelijks naar de nieuwste tracks en ik ben vaak aanwezig bij verschillende televisieopnames. Om de komende jaren van mijn grootste hobby mijn opleiding en werk te gaan maken is een enorm goed vooruitzicht. Ik heb doorzettingsvermogen, enorm veel inzet, maar vooral heel veel passie voor de mediawereld.

Er zijn verschillende redenen waarom ik het versnelde traject wil gaan volgen. Ik ben al bekend op het HBO. Ik weet hoe het is om in projectgroepen te werken en ik kan daarnaast ook enorm goed zelfstandig werken. Ik verwacht dat er een groep wordt geselecteerd die enorm gemotiveerd is, en dat is iets wat uiteindelijk alleen maar voordelig kan uitpakken. Ik ben zelf enorm gemotiveerd, ik heb de ervaring, de wilskracht en de kennis om me 100% (eigenlijk nog veel meer) voor deze opleiding in te zetten. Mijn passie voor media is zo groot dat deze opleiding naast 3 jaar hard werken ook een enorm groot plezier zal gaan zijn.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke mbo-opleiding voor hbo Journalistiek? Jeff11 Opleiding kiezen en volgen 2 5 mei 2011 12:21
Naast HBO Informatica: studeren, nevenactiviteiten, bijbaan of eigen bedrijf? Olaf88 Loopbaanvragen 2 19 augustus 2010 11:10
Motivatiebrief hbo psychlogie fancyface Sollicitatiebrief en cv 1 11 juni 2009 13:57
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 13:50
Droom is Journalistiek, 2 wegen mogelijk: via mbo of havo? Marino Opleiding kiezen en volgen 4 17 juni 2008 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon