Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 februari 2007, 02:04
Frank83 Frank83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 1
Frank83 is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief voor traineeship

Ik ben bezig met een sollicitatiebrief te schrijven voor een traineeship. Ik heb nu een eerste opzet gemaakt maar zou heel graag hier wat feedback op willen hebben wat ik anders moet doen. Reageer alstublieft!!

Adres

Groningen, 28 februari

Betreft: Sollicitatie voor een traineeship

Geachte heer/mevrouw,


U zoekt enthousiaste en commerciele hbo-ers die afwisselend werk zoeken en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik de juiste persoon ben voor het door u aangeboden traineeship.

Na het afronden van mijn hbo-opleiding Management, Economie & Recht, ben ik begonnen met een master-opleiding Business Administration aan de Rijksuniversiteit Groningen. In tegenstelling tot mijn hbo-opleiding ervaar ik dat de master-opleiding veel minder gericht is op de praktijk wat ik ten zeerste betreur. Na een aantal gesprekken met een werknemer van u, de heer X XXXX, adviseerde hij mij om eens te kijken naar een traineeship bij XXXXX waarbij je werkt en daarnaast intern opleidingen kan volgen. Na het bestuderen van de website werd ik gelijk enthousiast voor deze functie.

In mijn nieuwe baan zoek ik afwisseling, uitdaging en leermogelijkheden. Het traineeship is in mijn ogen dan ook de perfecte baan om mee te starten. Ik ben ambitieus, en wil graag doorgroeien. Deze functie biedt mij de kans om te werken en daarnaast door te leren en mezelf verder te ontplooien. Ik ben flexibel ingesteld, heb geen 9 tot 5 mentaliteit en wil tot het uiterste gaan om tot goede resultaten te komen. Daarnaast kan ik zowel zelfstandig als in teamverband werken. Tijdens mijn hbo-opleiding heb ik veelvuldig in groepsverband gewerkt en heb ik met 4 andere studenten een vijfdaagse reis voor 100 personen naar Brussel georganiseerd.

Tijdens mijn studie heb ik verschillende bijbanen gehad. Ik heb veel communicatieve vaardigheden opgedaan tijdens mijn werk bij de XXXXXX. Naast mijn stage bij XXXXXXX op Curacao en mijn afstuderen bij de XXXXXXXX in Heerenveen ben ik verder veelvuldig werkzaam geweest in de agrarische sector wat voordelig kan zijn voor het uitoefenen van deze functie.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2007, 13:20
Arjo Arjo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 17
Arjo is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor traineeship

Ik zou, als je toch al een kennis hebt bij dat bedrijf, achter de naam proberen te komen van de persoon aan wie je de sollicitatie moet richten. Een persoonlijke brief spreekt al meteen meer aan
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 april 2009, 16:05
Taco Taco is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 6
Taco is on a distinguished road
Exclamation Re: Sollicitatiebrief voor traineeship

Leuke brief. Ik denk dat als je hier en daar nog wat meer toelichting geeft, dit een goede brief is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank83 Bekijk bericht

In tegenstelling tot mijn hbo-opleiding ervaar ik dat de master-opleiding veel minder gericht is op de praktijk wat ik ten zeerste betreur.
Ik denk dat je dit er beter uit kan halen of om moet buigen zodat het er positief uit springt. Bijvoorbeeld door te stellen dat je ervaren hebt dat je voorkeur uitgaat naar leren vanuit de praktijk. Daarnaast; het is toch algemeen bekend dat HBO meer praktisch gericht is en WO meer theoretisch? Ik zou deze zin weghalen. Ook moet volgens mij master-opleiding geschreven worden als masteropleiding.

Citaat:
Na een aantal gesprekken met een werknemer van u, de heer X XXXX, adviseerde hij mij om eens te kijken naar een traineeship bij XXXXX waarbij je werkt en daarnaast intern opleidingen kan volgen. Na het bestuderen van de website werd ik gelijk enthousiast voor deze functie.
Goed! Misschien nog even aanvullen door welke aspecten van de functie je enthousiast werd?

Citaat:
Ik ben ambitieus, en wil graag doorgroeien
M.i. voegt dit niet veel toe als je het niet toelicht. Waar blijkt dit uit of waarom wil je dat?

Citaat:
Tijdens mijn hbo-opleiding heb ik veelvuldig in groepsverband gewerkt en heb ik met 4 andere studenten een vijfdaagse reis voor 100 personen naar Brussel georganiseerd.
Citaat:
9 tot 5 mentaliteit
ik zou alle cijfers voluit schrijven --> 4 vier, 100 honderd etc.

Citaat:
Naast mijn stage bij XXXXXXX op Curacao en mijn afstuderen bij de XXXXXXXX in Heerenveen ben ik verder veelvuldig werkzaam geweest in de agrarische sector wat voordelig kan zijn voor het uitoefenen van deze functie.
voordelig vervangen door iets anders. Volgens mij probeer je aan te geven dat het een voordeel voor het bedrijf in kwestie is dat jij veelvuldig werkzaam bent geweest in de agrarische sector.

Citaat:
verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae
Moet er niet 'het' bij tussen naar en bijgevoegd? Ik zou de zin veranderen in ......verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.


SUCCES!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief medewerker bevolking Dina Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 18:16
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon