Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 december 2008, 14:50
sannelba sannelba is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 december 2008
Berichten: 5
sannelba is on a distinguished road
Red face Interne presentatie als sollicitatiegesprek

Hallo,
Maandag a.s. (morgen dus) heb ik een interne presentatie voor 2 managers (functie pedagogisch medewerker A).
Nu is mijn vraag: Ik wil iets doen met het duidelijk maken van de competenties die ik heb en die ik nog moet leren. Iets in de trant van; hier sta ik nu (dit ben ik nu) en hier wil ik naartoe (dit word ik). Ik heb zelf al wat ideen, bijv:
- hen voorwerpen uit doos laten halen die mijn competenties symboliseren (bijv. een touw met een knoop, ik vind het soms lastig om knopen door te hakken) etc.
- hen dieren op flap-over laten schrijven die competenties symboliseren (bijv. aap = oplossingsgericht, een mier kan samenwerken etc.)
- letters uit de krant knippen en door elkaar leggen, zij moeten dan het woord vormen (dit is dan een competentie, bijv. feedback geven).
Alvast bedankt!

Groetjes Sanne
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 december 2008, 21:00
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up Re: interne presentatie als sollicitatiegesprek

Cool.

Dat klinkt alleen wel meer als een hele workshop dan een presentatie, Sannelba

Ik vind het idee wel heel erg leuk, ik houd er wel van maar weet niet of dit de presentatie is die wordt verwacht.
Wat was je opdracht voor deze presentatie?
Zelf zou ik nl. een powerpointje verwachten en als je dan met voorwerpen aankomt lijkt het misschien wat te speels.

Dat is in jouw branche natuurlijk ook wel goed, speels, maar ik weet niet zeker of je hiermee niet te ver over de top gaat.


( en dat zegt dan degene die op haar Engels mondelingexamen in compleet Engels maatkostuum incl. bowler hat & umbrella en met een potje Earl Grey thee en scones kwam opdagen... Overigens wel als beste van de klas met Grade A geslaagd en dat was ook de enige reden dat ik dit zonder schroom durfde, omdat ik wist dat mijn vaardigheden toch al meer dan bovengemiddeld waren)


Bottom line eigenlijk: als je het niet als trucje gebruikt om andere dingen te verdoezelen, maar het echt bij jou past en ook bij de organisatie waar je werkt, zeg ik: you go girl....
Maar ik zou de sollicitatiecommissie zelf niet al te veel laten puzzelen en zelf meer doen....
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 december 2008, 09:08
sannelba sannelba is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 december 2008
Berichten: 5
sannelba is on a distinguished road
Standaard Re: interne presentatie als sollicitatiegesprek

Bedankt voor je reactie. Ik heb de opdracht met de dieren uitgekozen die ik ga doen. Het is zeker goed om me bewust te zijn waarom ik een bepaalde opdracht doe en wat ik hiermee uitstraal/overbreng op de ander.

Grtz Sanne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
interne presentatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
interne sollicitatie regiomanager, spoedje sollicitant99 Sollicitatiebrief en cv 1 10 februari 2009 13:01
Wat voor vragen kan ik verwachten in een sollicitatiegesprek als projectondersteuner? Sandy-38 Alle andere carrièreonderwerpen 0 24 januari 2008 18:47
Sollicitatiegesprek interne vacature JennieG Sollicitatiegesprek 3 2 april 2007 13:16
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon