Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juli 2011, 17:22
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief groepsleerkracht speciaal onderwijs

Beste allemaal,

hierbij ook mijn sollicitatiebrief. Ik moet voor mijn afstudeeronderzoek een sollicitatiebrief schrijven op een echte advertentie. Ik heb deze advertentie zelf uitgezocht en ben serieus van mening dat deze functie mij zou passen.

*Komt dit over in deze brief?
*Zitten er nog spel- of stijlfouten in deze brief?
*Heb ik belangrijke zaken vergeten te melden?
*Hoe komt het over?

(de geadresseerde is op de hoogte van alle vaktermen zoals VSO e.d. Deze hoef ik dus niet uit te leggen in de brief zelf. Ook zijn de zinnen in een Word-bestand niet zo lang en onoverzichtelijk ).

Alvast hartelijk dank voor reacties, als iemand nog feedback wil: mail of laat het hier weten!!

Mvg, Mandy





***mijn naam****
***mijn adres***
***mijn woonplaats***

FairFlex Onderwijs B.V.
T.a.v. ***naam contactpersoon**
****e-mailadres contactpersoon*****

Betreft: vacature groepsleerkracht VSO (nr. 706839)

Woudrichem, 13 juli 2011

Geachte mevrouw ****,

Naar aanleiding van de online vacature op vacatures.trovit.nl met vacaturenummer 706839 wil ik graag solliciteren naar de functie van groepsleerkracht VSO binnen het cluster3 onderwijs. De informatie welke is verstrekt binnen de functieomschrijving hebben bij mij zeer veel belangstelling gewekt voor deze vacature. De profielschets van de gevraagde groepsleerkracht lijkt mij op het lijf geschreven.

In augustus 2011 rond ik de PABO af en ben ik klaar om het werkveld in te gaan. In de jaren op de PABO heb ik altijd bewust gekozen voor veel uitdaging in het werk; mijn stageadressen zijn veelzijdig en uiteenlopend. Zo heb ik ervaring in het werken met zowel jonge leerlingen als oude leerlingen, maar ook op het gebied van culturele achtergronden heb ik veel werkervaring opgedaan tijdens deze periode. Ik heb lesgegeven in een gegoede buurt in Papendrecht, maar ook in een achterstandswijk in Rotterdam bijvoorbeeld. Deze verschillen hebben een beroep gedaan op mijn aanpassingsvermogen en mijn inzet. Ik heb erg veel geleerd in deze verschillende settings en ontdekt dat ik goed tot mijn recht kom in complexere situaties. Voor mijn andere stageadressen wijs ik u graag op mijn bijgevoegd Curriculum Vitae.
Echter, het gebrek aan tijd voor individuelere zorg voor de leerling was een struikelblok voor mij. Voor mijn gevoel kon ik niet genoeg hulp bieden aan de steeds groter wordende groep zorgleerlingen, iets wat mijn in het onderwijs juist zo aanspreekt. Om die reden ben ik mij verder gaan oriënteren en heb ik de keuze gemaakt voor het Speciaal Onderwijs. Hierin kan ik mijn kwaliteiten als geduld, inzicht in leerproblemen en leerstrategieën en extra zorg bieden tot hun recht laten komen. Ik heb zeer veel affiniteit met de doelgroep binnen het cluster3-onderwijs en heb twee jaar stage-ervaring in dit type onderwijs. Naast mijn derde PABO-jaar heb ik ook mijn LIO-stage mogen lopen binnen het VSO, op twee verschillende scholen. Op beide scholen heb ik met veel plezier en grote inzet gewerkt, tot tevredenheid van leerling en collega.

Het verheugd mij zeer dat de visie van de school uitgaat van de mogelijkheden van de leerling en dat zij haar onderwijs op de leerling aanpast. Die sluit volledig aan bij mijn persoonlijke kijk op onderwijs en dit wil ik dan ook zeer graag in praktijk brengen. Mijns inziens is de zelfredzaamheid en het optimaal kunnen functioneren in de maatschappij het grootste goed voor leerlingen in het algemeen, maar zeker ook in het bijzonder voor leerlingen binnen het cluster3-onderwijs. Mijn inzet en profiel komen naar mijn idee sterk overeen met het profiel van de leerkracht waar de school naar op zoek is.

Daarnaast spreekt de mogelijkheid om na de vervangingsperiode (van september tot en met de kerst) twee dagen per week te blijven werken mij zeer aan. Het lijkt mij zeer prettig om na een korte periode fulltime als vervanging te hebben gewerkt een deeltijd functie te kunnen vervullen, aansluitend op het afronden van mijn studie. Ik ambieer een vaste aanstelling voor een deeltijd functie, daar dit goed te combineren is met mijn gezinssituatie.

Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en ervaringen verwijs ik u graag naar bijgevoegd Curriculum Vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn brief in een gesprek toe te lichten en eventuele vragen uwer zijde te beantwoorden.

Hoogachtend,

M. van ***
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2011, 19:41
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madje88 Bekijk bericht
FairFlex Onderwijs B.V.

Woudrichem, 13 juli 2011

Geachte mevrouw ****,

In augustus 2011 rond ik de PABO af en ben ik klaar om het werkveld in te gaan. In de jaren op de PABO heb ik altijd bewust gekozen voor veel uitdaging in het werk; mijn stageadressen zijn veelzijdig en uiteenlopend. Zo heb ik ervaring in het werken met zowel jonge leerlingen als oude leerlingen, maar ook op het gebied van culturele achtergronden heb ik veel werkervaring opgedaan tijdens deze periode. Ik heb lesgegeven in een gegoede buurt in Papendrecht, maar ook in een achterstandswijk in Rotterdam bijvoorbeeld. Deze verschillen hebben een beroep gedaan op mijn aanpassingsvermogen en mijn inzet. Ik heb erg veel geleerd in deze verschillende settings en ontdekt dat ik goed tot mijn recht kom in complexere situaties. Voor mijn andere stageadressen wijs ik u graag op mijn bijgevoegd Curriculum Vitae.
In dit stukje zie ik niet wat je aan ervaring hebt met cluster3/zorgleerlingen/oid en kan het van toepassing zijn voor elke pabo-student.
Dit deel van je tweede alinea kan daarom wel korter denk ik.
(In je CV kun je evt. per stage (school + leeftijd/groep) aangeven hoe multiculti/gegoed de school was?)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2011, 19:56
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madje88 Bekijk bericht
Betreft: vacature groepsleerkracht VSO (nr. 706839)

Woudrichem, 13 juli 2011

Geachte mevrouw ****,

Naar aanleiding van de online vacature op vacatures.trovit.nl met vacaturenummer 706839 wil ik graag solliciteren naar de functie van groepsleerkracht VSO binnen het cluster3 onderwijs. De informatie welke is verstrekt binnen de functieomschrijving hebben bij mij zeer veel belangstelling gewekt voor deze vacature. De profielschets van de gevraagde groepsleerkracht lijkt mij op het lijf geschreven.

In augustus 2011 rond ik de PABO af en ben ik klaar om het werkveld in te gaan. In de jaren op de PABO heb ik altijd bewust gekozen voor veel uitdaging in het werk; mijn stageadressen zijn veelzijdig en uiteenlopend. Zo heb ik ervaring in het werken met zowel jonge leerlingen als oude leerlingen, maar ook op het gebied van culturele achtergronden heb ik veel werkervaring opgedaan tijdens deze periode. Ik heb lesgegeven in een gegoede buurt in Papendrecht, maar ook in een achterstandswijk in Rotterdam bijvoorbeeld. Deze verschillen hebben een beroep gedaan op mijn aanpassingsvermogen en mijn inzet. Ik heb erg veel geleerd in deze verschillende settings en ontdekt dat ik goed tot mijn recht kom in complexere situaties. Voor mijn andere stageadressen wijs ik u graag op mijn bijgevoegd Curriculum Vitae. [zie vorige reactie]
Echter, het gebrek aan tijd voor individuelere zorg voor de leerling was een struikelblok voor mij. Voor mijn gevoel kon ik niet genoeg hulp bieden aan de steeds groter wordende groep zorgleerlingen, iets wat mij [-n] in het onderwijs juist zo aanspreekt. Om die reden ben ik mij verder gaan oriënteren en heb ik de keuze gemaakt voor het Speciaal Onderwijs. Hierin kan ik mijn kwaliteiten als geduld, inzicht in leerproblemen en leerstrategieën en extra zorg bieden tot hun recht laten komen. Ik heb zeer veel affiniteit met de doelgroep binnen het cluster3-onderwijs en heb twee jaar stage-ervaring in dit type onderwijs. Naast mijn derde PABO-jaar heb ik ook (mijn) LIO-stage gelopen binnen het VSO, op twee verschillende scholen. Op beide scholen heb ik met veel plezier en grote inzet gewerkt, tot tevredenheid van leerling en collega. [uitgebreider over LIO-stage vertellen: kwamen daar je geduld en inzicht tot hun recht?? -> evt tweede alinea herschrijven/husselen]

Het verheugt mij zeer dat de visie van de school uitgaat van de mogelijkheden van de leerling en dat zij haar onderwijs op de leerling aanpast. Die sluit volledig aan bij mijn persoonlijke kijk op onderwijs en dit wil ik dan ook zeer graag in praktijk brengen. Mijns inziens is de zelfredzaamheid en het optimaal kunnen functioneren in de maatschappij het grootste goed voor leerlingen in het algemeen, maar zeker ook in het bijzonder voor leerlingen binnen het cluster3-onderwijs. Mijn inzet en profiel komen naar mijn idee sterk overeen met het profiel van de leerkracht waar de school naar op zoek is. [misschien omdraaien? De zelfraadzaamheid .... daarom verheugt de visie van de school mij zeer.. (oid)]

Daarnaast spreekt de mogelijkheid om na de vervangingsperiode (van september tot en met de kerst) kan weggelaten, periode weten ze zelf ook twee dagen per week te blijven werken mij zeer aan. [Het lijkt mij zeer prettig om na een korte periode fulltime als vervanging te hebben gewerkt een deeltijd functie te kunnen vervullen, aansluitend op het afronden van mijn studie. Ik ambieer een vaste aanstelling voor een deeltijd functie, daar dit goed te combineren is met mijn gezinssituatie. Herschrijven in iets als: Ik zou me graag langere tijd voor zorgleerlingen in willen blijven zetten. Nu kun je het lezen als: liever 2 dagen p.w., maar als het echt moet eerst even fulltime.... ? ]

Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en ervaringen verwijs ik u graag naar bijgevoegd Curriculum Vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn brief in een gesprek toe te lichten en eventuele vragen uwer zijde te beantwoorden. [Je hoeft in je brief maar 1x naar CV te verwijzen, staat in alinea 2 ook al (zou zelf de eerste verwijzing weghalen)]

Hoogachtend,

M. van ***
Ik heb geen pabo-ervaring, maar ben een kritische leek
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2011, 20:03
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard

Kritische noten zijn zéér welkom! Ik ga nog even sleutelen. Hartelijk dank, het is best wat werk om dingen die je misschien eigenlijk niet aanspreken zorgvuldig te lezen en te bekritiseren
Door het snelle typen sluipen er toch weer aardig wat foutjes in. Super dat jullie het hebben willen lezen en me helpen! Mijn dank is groot!

Mvg,
Mandy.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2011, 20:20
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard Aangepaste sollicitatiebrief

***mijn naam****
***mijn adres***
***mijn woonplaats***

FairFlex Onderwijs B.V.
T.a.v. ***naam contactpersoon**
****e-mailadres contactpersoon*****

Betreft: vacature groepsleerkracht VSO (nr. 706839)

Woudrichem, 13 juli 2011

Geachte mevrouw ****,

Naar aanleiding van de online vacature op vacatures.trovit.nl met vacaturenummer 706839 wil ik graag solliciteren naar de functie van groepsleerkracht VSO binnen het cluster3 onderwijs. De informatie welke is verstrekt binnen de functieomschrijving hebben bij mij zeer veel belangstelling gewekt voor deze vacature. De profielschets van de gevraagde groepsleerkracht lijkt mij op het lijf geschreven.

In augustus 2011 rond ik de PABO af en ben ik klaar om het werkveld in te gaan. In de jaren op de PABO heb ik altijd bewust gekozen voor veel uitdaging in het werk; mijn stageadressen zijn veelzijdig en uiteenlopend. Zo heb ik ervaring in het werken met zowel jonge leerlingen als oude leerlingen, maar ook op het gebied van culturele achtergronden heb ik veel werkervaring opgedaan tijdens deze periode. Mijn voorkeur gaat uit naar de oudere leerlingen, omdat ik leerlingen in interactie veel te bieden heb. Mijn kwaliteiten liggen in het in gesprek gaan met de leerling en naar hen luisteren. Hun inbreng is voor de manier waarop ik mijn lessen vormgeef van groot belang. Het oudere kind is dan ook de richting die ik binnen mijn opleiding heb gekozen.

Echter, het gebrek aan tijd voor individuelere zorg voor de leerling was een struikelblok voor mij. Voor mijn gevoel kon ik niet genoeg hulp bieden aan de steeds groter wordende groep zorgleerlingen, iets wat mij in het onderwijs juist zo aanspreekt. Om die reden ben ik mij verder gaan oriënteren en heb ik de keuze gemaakt voor het Speciaal Onderwijs. Hierin kan ik mijn kwaliteiten als geduld, inzicht in leerproblemen en leerstrategieën en extra zorg bieden tot hun recht laten komen. In het derde jaar van de PABO heb ik de minor S(B)O gevolgd. Tijdens deze minor heb ik veel geleerd over de doelgroep en de leerproblematiek. Daarnaast heb ik zeer veel affiniteit met de doelgroep binnen het cluster3-onderwijs en heb twee jaar stage-ervaring in dit type onderwijs. Tijdens deze stageperiodes heb ik mijn kennis en vaardigheden kunnen inzetten en verfijnd. Naast mijn derde PABO-jaar heb ik ook LIO-stage gelopen binnen het VSO, op twee verschillende scholen. Op beide scholen heb ik met veel plezier en grote inzet gewerkt, tot tevredenheid van leerling en collega.

Mijns inziens is de zelfredzaamheid en het optimaal kunnen functioneren in de maatschappij het grootste goed voor leerlingen in het algemeen, maar zeker ook in het bijzonder voor leerlingen binnen het cluster3-onderwijs. Het verheugt mij zeer dat de visie van de school uitgaat van de mogelijkheden van de leerling en dat zij haar onderwijs op de leerling aanpast. Die sluit volledig aan bij mijn persoonlijke kijk op onderwijs en dit wil ik dan ook zeer graag in praktijk brengen. Mijn inzet en profiel komen naar mijn idee sterk overeen met het profiel van de leerkracht waar de school naar op zoek is.

Daarnaast spreekt de mogelijkheid om na de vervangingsperiode twee dagen per week te blijven werken mij zeer aan. Ik zou me graag voor langere tijd blijven inzetten voor de leerlingen, zodat ik een goede band met hen kan opbouwen en hen veiligheid en geborgenheid kan bieden. Ik acht een solide band tussen leerling en leerkracht zeer waardevol en onontbeerlijk voor een stimulerende leeromgeving waar de leerling volledig tot zijn recht kan komen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en ervaringen verwijs ik u graag naar bijgevoegd Curriculum Vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn brief in een gesprek toe te lichten en eventuele vragen uwer zijde te beantwoorden.

Hoogachtend,

M. van Uum 
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juli 2011, 22:01
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard

Naar aanleiding van de online vacature op vacatures.trovit.nl met vacaturenummer 706839 wil ik graag solliciteren naar de functie van groepsleerkracht VSO binnen het cluster3 onderwijs. De informatie welke is verstrekt binnen de functieomschrijving hebben bij mij zeer veel belangstelling gewekt voor deze vacature. De profielschets van de gevraagde groepsleerkracht lijkt mij op het lijf geschreven.

In augustus 2011 rond ik de PABO af en ben ik klaar om het werkveld in te gaan. In de jaren op de PABO heb ik altijd bewust gekozen voor veel uitdaging in het werk; mijn stageadressen zijn veelzijdig en uiteenlopend. Zo heb ik ervaring in het werken met zowel jonge leerlingen als oude oudere klinkt toch beter? leerlingen, maar ook op het gebied van culturele achtergronden heb ik veel werkervaring opgedaan tijdens deze periode. Mijn voorkeur gaat uit naar de oudere leerlingen, omdat ik leerlingen in interactie veel te bieden heb. Mijn kwaliteiten liggen in het in gesprek gaan met de leerling en naar hen luisteren. Hun inbreng is voor de manier waarop ik mijn lessen vormgeef van groot belang. Het oudere kind is dan ook de richting die ik binnen mijn opleiding heb gekozen.

Echter, het gebrek aan tijd voor individuelere zorg voor de leerling was een struikelblok voor mij. Voor mijn gevoel kon ik niet genoeg hulp bieden aan de steeds groter wordende groep zorgleerlingen, iets wat mij in het onderwijs juist zo aanspreekt. Om die reden ben ik mij verder gaan oriënteren en heb ik de keuze gemaakt voor het Speciaal Onderwijs. Hierin kan ik mijn kwaliteiten als geduld, inzicht in leerproblemen en leerstrategieën en extra zorg bieden tot hun recht laten komen. In het derde jaar van de PABO heb ik de minor S(B)O gevolgd. Tijdens deze minor heb ik veel geleerd over de doelgroep en de leerproblematiek. Daarnaast heb ik zeer veel affiniteit met de doelgroep binnen het cluster3-onderwijs en heb twee jaar stage-ervaring in dit type onderwijs. Tijdens deze stageperiodes heb ik mijn kennis en vaardigheden kunnen inzetten en verfijnd. Naast mijn derde PABO-jaar heb ik ook LIO-stage gelopen binnen het VSO, op twee verschillende scholen. Op beide scholen heb ik met veel plezier en grote inzet gewerkt, tot tevredenheid van leerling en collega.

Mijns inziens is de zelfredzaamheid en het optimaal kunnen functioneren in de maatschappij het grootste goed voor leerlingen in het algemeen, maar zeker ook in het bijzonder - Dat is toch dubbelop? voor leerlingen binnen het cluster3-onderwijs. Het verheugt mij zeer dat de visie van de school uitgaat van de mogelijkheden van de leerling en dat zij haar onderwijs op de leerling aanpast. Die sluit volledig aan bij mijn persoonlijke kijk op onderwijs en dit wil ik dan ook zeer graag in praktijk brengen. Mijn inzet en profiel komen naar mijn idee sterk overeen met het profiel van de leerkracht waar de school naar op zoek is.

Daarnaast spreekt de mogelijkheid om na de vervangingsperiode twee dagen per week te blijven werken mij zeer aan. Ik zou me graag voor langere tijd blijven inzetten voor de leerlingen, zodat ik een goede band met hen kan opbouwen en hen veiligheid en geborgenheid kan bieden. Ik acht een solide band tussen leerling en leerkracht zeer waardevol en onontbeerlijk voor een stimulerende leeromgeving waar de leerling volledig tot zijn recht kan komen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en ervaringen verwijs ik u graag naar bijgevoegd Curriculum Vitae. Heb op deze site geleerd dat je dat niet met hoofdletters schrijftGraag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn brief in een gesprek toe te lichten en eventuele vragen uwer zijde te beantwoorden.

Ik vind het verder een prachtige, heldere brief waarin je duidelijk aangeeft wat je zoekt, wat je te bieden hebt en wat je krachten zijn.

Angelina
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 juli 2011, 13:57
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard @Angelina

Hartelijk dank Angelina. Zowel voor je tips als je compliment.
Ik ben het met je eens en ik ga het weer aanpassen. Heel erg bedankt!

Mvg,
Mandy.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 juli 2011, 18:08
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard

Graag gedaan. Ik leer hier ook weer heel veel van
Met citaat reageren
  #9  
Oud 4 augustus 2011, 13:26
becs becs is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2011
Berichten: 3
becs is on a distinguished road
Standaard

Een heldere en duidelijke brief.

Geeft dit wel de persoon weer die je bent?
Hij oogt mij nogal zakelijk...
Kijk eens of je de eerste alinea wat pakkender kan maken!
Bijvoorbeeld: uw advertentie maakte de leerkracht in mij wakker.

Suc6
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
leerkracht, spelfouten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief onderwijs, graag commentaar! Jet Sollicitatiebrief en cv 1 27 juni 2011 15:42
Sollicitatiebrief leerkracht in het secundair onderwijs bbb Sollicitatiebrief en cv 1 30 juli 2010 18:33
Sollicitatiebrief leraar lager onderwijs meester Sollicitatiebrief en cv 7 28 april 2010 23:04
sollicitatiebrief voor onderwijs jufkimm Sollicitatiebrief en cv 2 8 januari 2009 15:47
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon