Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juli 2011, 14:57
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker/receptioniste

Hallo,

Heb een sollicitatiebrief gemaakt en hoop dat er iemand naar wil kijken of het wat is. Net als iedereen waarschijnlijk vind ik het altijd lastig om zo'n brief te maken en word ik er altijd een soort onzeker van. Dus alle tips zijn welkom

Geachte heer/mevrouw,

Enthousiast las ik op de website XXX uw vacature voor de functie van XXX.

Momenteel werk ik op de XXX bij XXX en heb zowel hier, als bij mijn vorige werkgevers veel administratieve werkervaring opgedaan. Daarnaast heb ik als medewerker op de XXX veel contact gehad met mensen, waarbij een luisterend oor, informatie verstrekken en oplossen van problemen een grote rol speelde.

Ik kan goed zelfstanding werken, maar werk ook graag in teamverband. Verder ben ik een snelle leerling, stressbestendig, accuraat, flexibel en ben ik niet bang voor een uitdaging.

Deze functie heeft mijn aandacht getrokken omdat de beschreven werkzaamheden en het gevraagde profiel goed aansluiten bij mijn ervaring, wensen en persoonlijkheid. Zowel het contact met leden en collega’s, als zeker ook de administratieve kant van de functie spreken mij erg aan. Hierdoor lijkt het mij een baan met veel afwisseling en de nodige uitdagingen.

XXX komt, na het lezen van de website, op mij over als een organisatie met een open en eerlijke sfeer, die een duidelijke missie heeft voor zijn doelgroep. Mede hierdoor en het nog steeds groeien van de organisatie, het XXX en de XXX, lijkt XXX mij een uitdagende en fijne werkgever om voor te werken.

Ik hoop met deze brief uw interesse te hebben gewekt, en kijk uit naar uw reactie. Graag licht ik mijn sollicitatie verder toe in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,


XXX


Bijlage: Curriculum Vitae
  #2  
Oud 21 juli 2011, 14:19
Kopje Koffie Kopje Koffie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2011
Berichten: 9
Kopje Koffie is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Verder ben ik een snelle leerling, stressbestendig, accuraat, flexibel en ben ik niet bang voor een uitdaging.
Misschien is het handig om een kort voorbeeld te geven waarom je over die eigenschappen beschikt. Ook zou je misschien "snelle leerling" kunnen vervangen door ambitieus.

Citaat:
Deze functie heeft mijn aandacht getrokken omdat de beschreven werkzaamheden en het gevraagde profiel goed aansluiten bij mijn ervaring, wensen en persoonlijkheid. Zowel het contact met leden en collega’s, als zeker ook de administratieve kant van de functie spreken mij erg aan. Hierdoor lijkt het mij een baan met veel afwisseling en de nodige uitdagingen.
De functie trekt mijn aandacht, omdat de beschreven werkzaamheden en het gevraagde profiel goed aansluiten bij mijn ervaringen, wensen en persoonlijkheid. Weet niet of ik zelf "persoonlijkheid" zou vermelden.Zowel het contact met leden en collega’s, als de administratieve kant van de functie spreken mij erg aan.

Hierdoor lijkt het mij een baan met veel afwisseling en de nodige uitdagingen.. Het afwisselende werk en de nodige uitdagingen zou je kunnen gebruiken als reden waarom je interesses in de functie hebt.

Let op: Ik ben momenteel zelf ook beizg met een motivatiebrief, dus het kan zijn dat ik fout zit! Succes ermee!
  #3  
Oud 1 augustus 2011, 17:08
Russel Russel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2011
Berichten: 7
Russel is on a distinguished road
Standaard

Beste,

Je brief komt op mij niet erg persoonlijk over. Je noemt een aantal vaardigheden die je bezit, maar legt die niet verder uit. Misschien kun je er één of twee nog verder uitdiepen, met een voorbeeld erbij zodat de brief wat persoonlijker wordt.

Groeten, Russel
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief administratief bediende moreghan Sollicitatiebrief en cv 3 22 februari 2011 14:50
Sollicitatiebrief Administratief medewerkster, graag feedback Lian Sollicitatiebrief en cv 3 6 februari 2011 18:06
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Sollicitatiebrief administratief medewerker, graag commentaar solsu Sollicitatiebrief en cv 2 14 maart 2010 16:09
sollicitatiebrief administratief medewerkster Tomlin Sollicitatiebrief en cv 7 21 februari 2007 12:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon