Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 juli 2012, 22:53
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Op zijspoor gezet in onderwijs

De afgelopen jaren werkte ik redelijk tevreden op een school en had het gevoel dat er weinig achterkamertjes politiek werd toegepast. Tot er twee jaar geleden de directeur wegging. Na een aantal wisselingen en vreemde, snelle verschuivingen werd er afgelopen week een vacature uitgeschreven waar ik op heb gereageerd. Tot mijn verdriet kreeg ik te horen dat ik niet voorgedragen zou worden. Maar wat schets mijn verbazing, mijn collega, waar ik een jaar mee samenwerkte, wordt zonder papieren en unaniem voorgedragen. Nog minder mooi. Het wordt echter gekker, want nu hoor ik dat hij, twee dagen voor het gesprek, al met collega's zijn nieuwe rooster besprak waarin hij al rekening hield met de veranderde functie. Nu goed, het zou grootspraak kunnen zijn geweest, maar vervolgens blijkt dat de ruimte die híj creëert op voorhand ook al is ingevuld door een andere collega, die hem (en overduidelijk níet mij) nog gelukwenste met zijn sollicitatie.
En oké, het zijn deels vermoedens, maar er zijn nog vele kleine aanwijzingen waaruit mijn vrouw afleidt dat mijn collega al een aantal maanden bezig is om zich op politieke wijze op deze plek te werken en mij daarbij vooral op een zijspoor heeft gewerkt.
Inmiddels heb ik het even gehad met deze school, waar tot mijn stomme verbazing óók werd gevraagd of ik in mijn vakantie drie avonden kon komen schoonmaken?!?

Mijn grootste valkuilen blijken dus niet mijn open communicatie te zijn (ik zeg wat ik denk) maar mijn blinde vlek. Potverdikke. Het vertrouwen in deze school is inmiddels volledig weg. Ik heb er de afgelopen jaren verschrikkelijk veel eigen uren in gestoken met werk dat niet mijn werk is, en dan wordt je zo in de rug gestoken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juli 2012, 23:06
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Wat wil je nu van ons horen?

Als ik jouw verhaal zo lees, dan kunnen wij alleen tips geven,maar je zult zelf de stappen moeten ondernemen.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is een gesprek aanvragen en daarin jouw punten bespreekbaar maken. Het is wel moeilijk om jouw verhaal te staven omdat veel is gebaseerd op vermoedens en onderbuik-gevoel.

Ermee blijven lopen is niet goed. Dat bevordert jouw werkvreugde niet en dat is geen goede basis voor het gehele team.

Laat je weten hoe je het gaat aanpakken?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 juli 2012, 23:27
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard

Rens, goede openingsvraag, sorry dat ik niet duidelijker was.

Inderdaad, het gaat vooral om vermoedens en speculaties. Vaak voel ik problemen mijlenver aankomen, dit viel rauw op mijn dak. Thuisfront vroeg even door waardoor nog veel meer zaken plotseling in een ander licht kwamen staan.
Een collega die zijdelings met ons te maken heeft, bevestigt net al mijn vermoedens min of meer. Hij had alle signalen ook gezien, maar kon de laatste link nog even niet leggen totdat ik net met hem erover zit te praten.

Maar het lastige is, dat degene met wie ik dit soort kwesties zou moeten bespreken uitgerekend degene zijn waar ik diverse vermoedens over heb. Hoe breng je zo-iets? 'Sorry, ik heb het gevoel dat jullie eigenlijk alles al in kannen en kruiken hadden, sorry dat ik heel even in jullie vaarwater zat'?

Doen alsof mijn neus bloed en deze carričre (die al afgebroken is) beëindigen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief groepsleerkracht speciaal onderwijs madje88 Sollicitatiebrief en cv 8 4 augustus 2011 12:26
Carričreswitch van het onderwijs naar de zorg karinnetje Sollicitatiebrief en cv 3 28 april 2011 13:44
Sollicitatiebrief leerkracht in het secundair onderwijs bbb Sollicitatiebrief en cv 1 30 juli 2010 17:33
Nieuwe baan in het onderwijs, maar van salarisschaal 12 naar 5 midosil Salaris 3 9 februari 2009 10:48
sollicitatiebrief voor onderwijs jufkimm Sollicitatiebrief en cv 2 8 januari 2009 14:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon