Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2017, 17:23
meibloem14 meibloem14 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2014
Berichten: 16
meibloem14 is on a distinguished road
Standaard Hoe nu verder?

Enige jaren geleden ben ik, na vastgelopen te zijn als secretaresse, begonnen met een Hbo-opleiding in het kader van een carrièreswitch (zie ook mijn eerdere berichten). Door vertraging kan ik pas na de zomer beginnen met afstuderen; ik hoop als alles meezit in december klaar te zijn.

Maar mijn probleem ligt op het gebied van werk zoeken. Voor mijn nieuwe studierichting mis ik nog ervaring: mijn stageplaatsen lijken qua ervaring niet echt mee te tellen en op mijn gebrek aan ervaring word ik bij sollicitaties steeds afgerekend. In mijn oude richting wil ik het liefst niet meer werken, aangezien ik niet voor niets een carrièreswitch gemaakt heb. Ik ben indertijd begonnen als secretaresse, niet uit liefde voor het vak (dat is er nooit geweest), maar bij gebrek aan beter; daarbij had ik een salaris nodig om van rond te komen.

Hoe ga ik nu verder? Ik mail en bel geregeld naar uitzendbureaus, waarna ik het standaardbericht krijg dat ze voor me aan het zoeken zijn; daar blijft het vrijwel altijd bij. Is er iemand die in dezelfde situatie zit/gezeten heeft en dit herkent?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2017, 10:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Vergeet uitzendbureaus. Die zijn er voor tijdelijke baantjes. Niet voor loopbaanontwikkeling en carrièreswitches.

Met welke opleiding ben je bezig en op wat voor functies solliciteer je? Wat is je carrièredoel?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2017, 12:10
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Een carriereswitch is moeilijk. Veel recruiters gaan voor de makkelijke weg en kiezen iemand die hetzelfde al gedaan heeft in dezelfde branche. Waarom je dat dan een tweede keer met vuur zou doen is dan de vraag.

Wat je voor hebt is je passie om iets anders te gaan en dat je het lef en doorzettingsvermogen toont om erin te investeren middels een opleiding. Komt die drive er in jouw sollicitatie goed uit? Wanneer je zegt vastgelopen te zijn als secretaresse klinkt dat als een negatieve keuze.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2017, 14:15
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Wanneer je zegt vastgelopen te zijn als secretaresse klinkt dat als een negatieve keuze.
Inderdaad, ik zou dat positief omdraaien.

Ik heb er veel van geleerd, heb een hbo-opleiding gedaan en wil nu mijn ervaring gebruiken om...
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2017, 16:28
meibloem14 meibloem14 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2014
Berichten: 16
meibloem14 is on a distinguished road
Standaard

@Cathbert en @René: dank voor jullie reacties. Het is inderdaad een goed idee om het anders te verwoorden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 juli 2017, 16:40
meibloem14 meibloem14 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2014
Berichten: 16
meibloem14 is on a distinguished road
Standaard

@Cathbert: nog even als aanvulling: ik was inderdaad vastgelopen als secretaresse, maar ik heb wel voor mn huidige opleiding (informatiedienstverlening) gekozen uit interesse voor het vak. Dit was geen keuze op de manier van beter iets dan niets.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 juli 2017, 17:53
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Die indruk had ik ook, Meibloem.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zorg ik dat werkgevers verder kijken dan een 15 jaar oud diploma? sanderv Loopbaanvragen 19 21 februari 2012 14:49
Verder met verloskunde of iets anders? Hoe kom ik daar achter? MJR Loopbaanvragen 4 17 juni 2010 12:34
Hoe nu verder? Tutje Loopbaanvragen 2 10 december 2009 16:00
Hoe nu verder? SJU Loopbaanvragen 7 16 juli 2008 19:28
Ik heb geen idee hoe ik verder moet Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 5 5 december 2006 20:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon