Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 april 2010, 15:24
SimonM SimonM is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2010
Berichten: 7
SimonM is on a distinguished road
Standaard Spontane sollicitatie eindejaarsstudent

Hey

Ik ben een eindejaarsstudent binnen IT en ik ben aan het solliciteren voor mijn eerste job. Het gaat over een spontane sollicitatie.
Alvast bedankt voor de reacties.


S**** ******
mijn adres
********

adres bedrijf
*******
********

Geachte heer/mevrouw

Een paar weken geleden heeft ****** op de Hogeschool Gent een zeer interessante presentatie gegeven die onmiddellijk mijn interesse heeft gewekt. Wat mij het meeste aanspreekt is dat ***** doorgroeimogelijkheden en werkzekerheid biedt aan hun medewerkers en de belangrijkste speler is binnen hun vakgebied.

Ik ben een laatstejaars student voor het postgraduaat IT Management en heb al een bachelor diploma Toegepaste Informatica op zak. Ook heb ik in de V.S. een cursus Computer Science gevolgd. Ik ben op zoek naar een job binnen ICT. Tijdens mijn studies heb ik mij vooral toegelegd op netwerken en telecommunicatie. Ik ben altijd bereidt om bij te leren en zo een meerwaarde aan het bedrijf te geven.

Graag zou ik u ontmoeten om in een persoonlijk gesprek meer over mijzelf te vertellen en mijn motivaties te verduidelijken.

Hoogachtend,
***** ******

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 april 2010, 15:41
hotte hotte is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2010
Berichten: 7
hotte is on a distinguished road
Wink Re: Spontane sollicitatie eindejaarsstudent

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonM Bekijk bericht
Hey

Ik ben een eindejaarsstudent binnen IT en ik ben aan het solliciteren voor mijn eerste job. Het gaat over een spontane sollicitatie.
Alvast bedankt voor de reacties.


S**** ******
mijn adres
********

adres bedrijf
*******
********

Geachte heer/mevrouw

Een paar weken geleden heeft ****** op de Hogeschool Gent een zeer interessante presentatie gegeven die onmiddellijk mijn interesse heeft gewekt. Wat mij het meeste aanspreekt is dat ***** doorgroeimogelijkheden en werkzekerheid biedt aan hun medewerkers en de belangrijkste speler is binnen hun vakgebied.

Ik ben een laatstejaars student voor het postgraduaat IT Management en heb al een bachelor diploma Toegepaste (schrijvt men dit in hoofdletters?) Informatica op zak. Ook heb ik in de V.S.(geen afkortingen gebruiken) een cursus Computer Science gevolgd. Ik ben op zoek naar een job(job? jij bent op zoek naar een baan!) binnen ICT(weer een afkorting). Tijdens mijn studies heb ik mij vooral toegelegd op netwerken en telecommunicatie. Ik ben altijd bereidt om bij te leren en zo een meerwaarde aan het bedrijf te geven.

Graag zou ik u ontmoeten om in een persoonlijk gesprek meer over mijzelf te vertellen en mijn motivaties te verduidelijken.(spreekt mij niet aan, wil liever meer in dit schrijven over jouw lezen)

Hoogachtend,
***** ******

Bijlage: curriculum vitae
sorry, maar dit komt voor mijn gevoel een beetje te lax over...niet serieus genoeg.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 april 2010, 16:27
SimonM SimonM is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2010
Berichten: 7
SimonM is on a distinguished road
Standaard Re: Spontane sollicitatie eindejaarsstudent

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb een paar aanspassingen gedaan. Ik hoop dat dit wat beter is. Toegepaste Informatica wordt hier altijd met een hoofdletter geschreven en het departement waarvoor ik solliciteer heet ICT dus het is een afkorting van het bedrijf zelf.

mvg Simon

mijn adres

adres bedrijf


Geachte heer/mevrouw

Een paar weken geleden heeft ***** op de Hogeschool Gent een zeer interessante presentatie gegeven die onmiddellijk mijn interesse heeft gewekt, waarop ik meer informatie ben gaan opzoeken over *****. Wat mij het meeste aanspreekt is dat ***** doorgroeimogelijkheden en werkzekerheid biedt aan hun medewerkers en de belangrijkste speler is binnen hun vakgebied.

Ik ben een laatstejaars student voor het postgraduaat IT Management en heb al een bachelor diploma Toegepaste Informatica op zak. Ook heb ik in de Verenigde Staten een cursus Computer Science gevolgd. Ik heb stage gelopen bij COLT Telecom binnen het Transmission team dat verantwoordelijk was voor security en customer support. Tijdens mijn studies heb ik mij vooral toegelegd op netwerken en telecommunicatie. Ik ben op zoek naar een baan binnen ICT in de richting van netwerkbeheer en dergelijke. Ik ben altijd bereidt om bij te leren en zo een meerwaarde aan het bedrijf te geven. Nederlands is mijn moedertaal, verder spreek en schrijf ik vloeiend Engels en heb ik een basis kennis van het Frans. Ik ben een teamspeler en heb geen schrik om verantwoordelijkheden op mij te nemen. Ik ben zeer gemotiveerd en kijk er naar uit om binnen **** aan de slag te kunnen.

Graag zou ik u ontmoeten om in een persoonlijk gesprek meer over mijzelf te vertellen en mijn motivaties te verduidelijken.

Hoogachtend,
***** ******

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 april 2010, 16:40
hotte hotte is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2010
Berichten: 7
hotte is on a distinguished road
Standaard Re: Spontane sollicitatie eindejaarsstudent

Hallo Simon,

ja, dit is echt een verbetering.
Maar het volgende wil ik nog graag opmerken:

de brief bestaat uit 10 zinnen waarvan er 6 met ik beginnen...

Ik ben een laatstejaars student ....
Ik heb stage gelopen bij
Ik ben op zoek naar een
Ik ben altijd bereidt om bij te lere
Ik ben een teamspeler en heb ge
Ik ben zeer gemotiveerd en ki

Dit is een ikke ikke ikke.... brief.

Het is niet zo makkelijk, misschien moet je in het forum naar andere voorbeelden kijken...?

(is niet als verwijt bedoelt!)

groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief spontane sollicitatie MarcS Sollicitatiebrief en cv 3 28 december 2009 18:28
Spontane sollicitatie Trish Sollicitatiebrief en cv 1 9 september 2009 22:36
Spontane sollicitatie, 1e telefoongesprek arguin Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2008 23:30
spontane sollicitatie bij provincie vroetvoet Sollicitatiebrief en cv 5 9 september 2008 12:33
Spontane sollicitatie vroetvoet Sollicitatiebrief en cv 6 6 augustus 2008 11:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon