Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2011, 23:15
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie doktersassistente ziekenhuis

* is de brief over het algemeen goed, volgens AIDA?
* Hoe doe je de aanhef; de sollicitatie is per email en ik begrijp dat je dan niet de adressen bovenaan doet, of wel die van mij?
* komt mijn enthousiasme voldoende naar voren?

Betreft sollicitatie doktersassistente ziekenhuis. Protestant Christ. identiteit die gerespecteerd moet worden en de identiteit ondersteunen. Je hoeft dus niet prot. chr. te zijn (dat ben ik niet)


XXXXX, 12 juli 2011

Betreft: vacaturenummer xxx

Geachte meneer, mevrouw,

Het lezen van uw advertentie in “XXX” van 7 juli j.l., heeft de doktersassistente in mij weer wakker gemaakt. Ik wil bij deze dan ook graag solliciteren naar de vacatare “doktersassistente Chirurgie” in het xxxxx ziekenhuis.

Als gediplomeerd doktersassistente heb ik eerder in een ziekenhuis gewerkt (zie CV voor details). Een aantal jaren geleden heb ik de zorg verlaten, omdat ik graag duaal door wilde studeren binnen de zorg en dit bleek niet mogelijk. Hierdoor heb ik een “carrière switch” gemaakt. Mijn hart ligt echter toch in de zorg en ik daarom wil graag hier weer mijn werk in vinden.

Eerder heb ik op de poliklinieken cardiologie, oogheelkunde en gynaecologie gewerkt. Hier heb ik ervaring opgedaan met al de door u gevraagde vaardigheden, waaronder administratieve- en baliewerkzaamheden, medisch-technisch assisteren, spreekuur verzorgen en uiteraard een aanspreekpunt zijn voor patiënten.
Ik werk graag met mensen en ik heb van nature een dienstverlenende instelling. Wat me aanspreekt in het werk als doktersassistente in een ziekenhuis, is de afwisseling van werkzaamheden, collega's en de sfeer, als ik het zo mag noemen: de “ziekenhuis cultuur”.

Ondanks dat ik zelf niet protestant-christelijk ben, kan ik deze identiteit respecteren en onderbouwen. Ik woon en werk mijn hele volwassen leven in een protestant-christelijke omgeving en in mijn ervaring is respect een belangrijk sleutelwoord.

Graag licht ik mijn motivatie in een persoonlijk gesprek verder toe.

Met vriendelijke groet,

XXXXX

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2011, 17:08
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief

Beste Fiana,

graag voorzie ik je brief van feedback. Ik hoop dat je er wat mee kunt!

* Alinea 1: vacatare (spelfoutje)

* Ik zou als ik jou was wel mijn eigen adres bovenaan vermelden, vervolgens de bedrijfsnaam (ziekenhuisnaam), daaronder t.a.v. (of heb je geen naam aan wie je de sollicitatie richt?) en daaronder het e-mailadres.

* Bij deze moet zijn bij dezeN. veelgemaakte fout.

* Ik zou in de sollicitatie geen gebruik maken van afkortingen en teveel (haakjes). Staat minder professioneel. Na jongstleden geen ,komma,.
Je kunt beter schrijven: Voor informatie over mijn eerdere werkplekken verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegd Curriculum Vitae. (of iets dergelijks )

* "carière switch" --> ik zou geen "aanhalingstekens" gebruiken. Je hebt niet een "soort" switch gemaakt, maar daadwerklijk een echte. Bovendien moet dit woord aan elkaar.

* "de ziekenhuis cultuur" lijkt mee geen goed woord. Ik zou dit niet opnemen in je brief. Mogelijk zou hier dan ook een streepje tussen mogen of aan elkaar geschreven mogen worden. Maar hier ben ik niet zeker van.

* protestant-christelijk: protestantS-christelijk. (x2)

* Je motivatie is heel duidelijk en helder en overtuigend naar mijn mening. Ook wat jij het ziekenhuis te bieden hebt is goed omschreven, kort en krachtig.

* Hoe 'onderbouw jij de protestants-christelijke identiteit'? ...denk niet dat dit de juiste verwoording is voor wat je bedoelt.

* Ik denk dat je een korte en krachtige brief hebt geschreven die voldoet aan de eisen. Je zinsbouw is prettig leesbaar en je gebruikt fijne taal.


Zo, ik hoop dat je wat kunt met mijn feedback en dat het je op weg helpt!
Succes met solliciteren!

Mvg,
Mandy.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2011, 18:22
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard

Dank je Mandy!
Ik heb idd mijn adres en naam en t.a.v. de afd. bovenaan toegevoegd. Gekozen om hem als bijlage met cv en mijn karakterprofiel op te sturen, met een begeleidend emailtje. Dus niet de brief in de mail, omdat ik begrijp dat dit soms niet handig is ivm verschillende mailprogramma's.

Ik had hem nog doorgenomen en aangepast en verzonden. De spelfoutjes heb ik dus niet meer kunnen wijzigen, gelukkig had ik "ziekenhuis cultuur" en "carriere switch" al verwijderd, haha. Nu afwachten dus! Uiteindelijk is dit hem geworden:

Betreft: vacature xxxxxxxxx

Geachte meneer, mevrouw,

Het lezen van uw advertentie in “XXXXX” van 7 juli j.l., heeft de doktersassistente in mij weer wakker gemaakt. Ik wil bij deze dan ook graag solliciteren naar de vacatare “doktersassistente Chirurgie” in het xxxxx ziekenhuis.

Als ik de functie-inhoud zie en al de verschillende taken, trekt dat me aan, omdat het een veelzijdige functie is. Ik vind afwisseling in werkzaamheden prettig, omdat dit de mogelijkheid biedt om meerdere vaardigheden in te zetten, variërend van administratieve vaardigheden tot initiatiefrijk, stressbestendig en flexibel zijn.

In vorige werkkringen heb ik op de poliklinieken cardiologie, oogheelkunde en gynaecologie ervaring opgedaan met al de door u gevraagde vaardigheden, alsook zelfstandig (voorbereidende) kleine onderzoekjes uitvoeren, zoals ECG's en oogdrukmeting.
Ik werk graag met mensen, ik heb goede contactuele eigenschappen en van nature een dienstverlenende instelling. Wat me aanspreekt in het werk als doktersassistente in een ziekenhuis, is de afwisseling van werkzaamheden, de collega's en de sfeer. Ik zou daar dan ook graag weer deel van uitmaken en vol enthousiasme mijn werk als dokterassistente verrichten.

Ondanks dat ik zelf niet protestant-christelijk ben, kan ik deze identiteit respecteren en onderbouwen. Ik woon en werk mijn hele volwassen leven in een protestant-christelijke omgeving en in mijn ervaring is respect een belangrijk sleutelwoord.

Graag licht ik in een persoonlijk gesprek mijn motivatie en enthousiasme voor deze functie toe.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2011, 18:33
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard

Ok! Geen probleem, graag gedaan. Jammer dat je er niets meer aan hebt gehad
Ik hoop voor je dat het wat wordt. De brief ziet er nu inderdaad wel een stuk netter en volwassener uit. Hopen dat ze over die paar spelfoutjes heenlezen
Succes! Gr. Mandy.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2011, 18:43
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard

Nou ja, ik ben toch heel blij met je reactie en de minder goede dingen en spelfoutjes die je noemde onthou ik nu ook! Zelf vind ik "bij dezen" echt stom klinken, ouderwets, wat het ook is (oude naamval dinges), maar juist daarom ga ik hem nu wel onthouden!

En ik ben ook blij dat je de nieuwe brief beter vind. Nu fingers crossed. Reactie kon tot 18 juli, dus voor die tijd ga ik sowieso niets horen.

Angelina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
doktersassistent

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie stageplek ziekenhuis afdeling P&O Jootje Sollicitatiebrief en cv 5 5 april 2011 21:34
Sollicitatie receptie/beveiliging ziekenhuis lady68742 Sollicitatiebrief en cv 0 7 oktober 2009 10:35
Open sollicitatie ziekenhuis chelle1 Sollicitatiebrief en cv 0 31 maart 2009 02:01
Graag jullie feedback; sollicitatie leerling doktersassistente Paty Sollicitatiebrief en cv 4 2 januari 2009 21:37
Open sollicitatie secretaresse ziekenhuis Ingrid180 Sollicitatiebrief en cv 2 16 april 2007 11:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon